Gå til innhold

Hjelp, er hunden min syk?


Ogle

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om noen kjenner igjen dette: Hunden min kaster mye opp for tiden. Hun spiser alt mulig når vi er på tur. Og vi jobber virkelig hardt med å unngå dette, men ting slukes rett som det er før vi rekker å reagere engang. Er usikker på om dette er årsaken fordi hun alltid har spist mye. Hun kaster også opp ofte etter at hun har spist maten sin, fordi hun bare sluker den uten å tygge, har prøvd å gi i porsjoner, men hun spyr fortsatt ofte.
Greia er ihvertfall at hun kaster opp mye, nesten daglig, og jeg begynner å bli veldig bekymret for henne... Hun er en 10 år gammel golden retriever. Noen som vet hva som kan være galt eller har hatt en lignende problem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har tatt det opp med dyrlege regner jeg med? 

Anonymkode: 854ef...a9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har tatt det opp med dyrlege regner jeg med? 

Anonymkode: 854ef...a9e

Hun skal på sjekk hos dyrlegen om to uker, skal ta det opp da, men lurer på om noen har opplevd det samme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min kaster opp en gang i blant, men det er fremprovosert ved å spise gress. Ville ikke ventet to uker med å ta en hund som kaster opp hver dag til dyrlegen. Sa de virkelig at det kunne vente et par uker?

Anonymkode: 6e3b1...596

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min kastet opp hele tiden og sluttet etter noen dager å spise. Viste seg at hun hadde en blokkering i tarmen og døde rett etter operasjonen fordi hun var så svak, siden kroppen ikke hadde tatt til seg næring på noen dager. Du kan jo ta risken med å vente slik foreldrene mine gjorde, og potensielt ende opp med en død hund.

Anonymkode: 7068e...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne har en 12 år gammel dachs med akkurat samme problem. Hun må ofte ut på natta med han og så står han og spiser gress og så kaster han opp. Vet ikke helt hva hun gjør med det, dessverre.

Anonymkode: 7e2c0...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kontaktet veterinær og han sa det kunne vente to uker? Med en 10 år gammel hund? Jeg hadde byttet veterinær. 

Anonymkode: d3d57...276

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Jeg møtte på en hundeeier som måtte sette munnkurv på hunden sin når de var ute fordi den spiste ALT. Det funket visst bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2019 den 16.27, Ogle skrev:

Hun skal på sjekk hos dyrlegen om to uker, skal ta det opp da, men lurer på om noen har opplevd det samme :) 

Jeg ville ikke ventet to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må beskytte hunden mot den selv og ta på munnkurv da. Høres ut som den har spist noe giftig eller farlig.

Anonymkode: bf46e...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest litt på nettet, og kan være alt og ingenting, men tar ingen sjanser så jeg ringte en annen veterinær som kunne ta en titt i starten av neste uke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...