Gå til innhold

Kjøpe bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bilen til noen i familien. Men så sier han at han ikke har hatt forsikring på den, så han er skyldig mye penger til en eller annen trafikkforsikring? Og bilen er nå begjært avskiltet. Men vil det få noen konsekvenser for meg om jeg kjøper bilen og tegner forsikring i mitt navn? 

Anonymkode: 63c22...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke forbudt å ha en bil som ikke er forsikret, bare man ikke kjører med bilen. Men veiavgift er man pliktig til å betale, om bilen ikke er avregistrert. Her kan det være et beløp som må betales før bilen kan omregistreres til deg som eier.

Jeg tar et forbehold om at det har kommet nye regler i løpet av de siste ti årene eller så, men jeg har hatt en bil som i perioder var uforsikret, den gang veiavgiften ble betalt en gang i året.

Anonymkode: 4afe7...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke forbudt å ha en bil som ikke er forsikret, bare man ikke kjører med bilen. Men veiavgift er man pliktig til å betale, om bilen ikke er avregistrert. Her kan det være et beløp som må betales før bilen kan omregistreres til deg som eier.

Jeg tar et forbehold om at det har kommet nye regler i løpet av de siste ti årene eller så, men jeg har hatt en bil som i perioder var uforsikret, den gang veiavgiften ble betalt en gang i året.

Anonymkode: 4afe7...b36

Det er tull. 

For å slippe forsikring og veiavgift må bilen være avregistrert. Altså, man leverer inn skiltene. 

Å kjøre rundt uten forsikring koster 150 kr dagen i gebyr. 

Når vedkommende ikke en gang evner å ha forsikring på bilen, er det jo rimelig å anta at bilen ikke har vært særlig godt vedlikeholdt heller. 

Jeg hadde glatt styrt unna! 

Anonymkode: 2ed4f...a80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kjøpet styrer du LANGT unna. Man kjøper ikke en bil av en som høres ut som en småkiminell tullebukk, slekt eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at alle servicer er fylt. Og bilen er i god stand. Så ble veldig overasket. Ts

Anonymkode: 63c22...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det rare er at alle servicer er fylt. Og bilen er i god stand. Så ble veldig overasket. Ts

Anonymkode: 63c22...fb9

Kan det være han mener delkasko eller kaskoforsikring?

Anonymkode: 4af63...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...