Gå til innhold

Konfirmasjon - hadde du dratt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på hvordan jeg skal løse dette. Min samboers niese skal konfirmeres, og jeg er ganske ny i familien. Jeg kjenner hverken foreldrene eller konfirmanten spesielt godt, pga avstand og sjeldne besøk. Nå skal samboer på en lenge planlagt jobbreise, så han får ikke dratt. Ville du dratt i denne konfirmasjonen? 

Anonymkode: d453a...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Du er ikke familie, og siden du knapt kjenner hovedpersonene, så har de nok ikke forventninger til at du kommer, og du blir nok heller ikke savnet. Onkels nye partner er vel egentlig bare regnet som en «plus one» i slike familiefester.

Anonymkode: 91204...554

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten ham så hadde jeg ikke dratt dit nei. Hadde ikke møtt opp 'alene'.

Om han skulle, ville jeg sannsynligvis blitt med, litt avhengig av økonomi og planer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg underslo nok litt på hvor ny jeg er, vi har vært sammen i 6 år, samboere et par år. Men vi møter dem kun 2-3 ganger i året, men nok til at det forventes at jeg kommer. Vi er godt voksne, så jeg føler meg fortsatt svært ny i familiesammenheng. 

Anonymkode: d453a...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt :) 

Anonymkode: 1f40c...cbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Det er opplagt for meg at du ikke har lyst til å reise. Så da lar du være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det er opplagt for meg at du ikke har lyst til å reise. Så da lar du være.

Riktig.. får bare så dårlig samvittighet. Men nei, jeg har ikke lyst. 

Anonymkode: d453a...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig.. får bare så dårlig samvittighet. Men nei, jeg har ikke lyst. 

Anonymkode: d453a...a28

Hvorfor får du dårlig samvittighet? Fordi du er forventet at du kommer, ikke sant? Hva sier mannen din om dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min tok med vårt felles barn og dro i konfirmasjon til søskenbarnet mitt da jeg ikke kunne pga sykdom. Men vi hadde vært sammen i 10 år, hadde felles barn, og konfirmasjonen var i samme by som vi bodde i. Vi hadde også litt kontakt med dem. Likevel var det ikke en selvfølge for ham å dra. Hadde ikke disse faktorene vært til stede så hadde han nok ikke gjort det.

I den situasjonen du beskriver hadde jeg ikke dratt, og jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet heller. Send gave, så er nok konfirmanten fornøyd.

Anonymkode: 54dbf...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig.. får bare så dårlig samvittighet. Men nei, jeg har ikke lyst. 

Anonymkode: d453a...a28

Kan du og mannen reise på besøk til konfirmanten i forkant eller i etterkant av konfirmasjonen og overrekke gaven? Gratulasjonen kan dere jo sende i brev til dagen :) 

Anonymkode: bfb75...28d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang avstand snakker vi? Er det et par timers kjøretur så hadde jeg dratt. Dersom det er fly med overnatting hadde jeg nok heller tatt en helg sammen med samboeren min senere. Og heller sendt en kjempefin gave til selve dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bedt, og vil gjøre et godt inntrykk på familien så drar du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis avgjørelsen er vanskelig å ta: sett deg i konfirmantens sted. Du har møtt henne mange nok ganger til at du burde ha en viss formening om hvem hun og hva hun ville likt. Dere har vært i samme familie fra hun var 8-9 år gammel. Tror du hun ville blitt skuffet over at du ikke kom når onkelen hennes ikke kan komme? Hvis svaret er ja vet du hva du bør gjøre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...