AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 Jeg og samboer har en moderne familie med "mitt" og "ditt" barn. Begge barna bor mer enn 50% hos oss. Siden vi fortsatt er relativt unge (29 og 34 år) er det mange rundt oss som spør eller kommer med kommentarer om når "kjærlighetsbarnet" kommer. Helt siden jeg fikk datteren min for fire år siden har jeg alltid ønsket meg flere barn, og jeg føler absolutt at det ville vært fint på mange måter. Kjæresten min er en veldig god pappa, så jeg tviler ikke på at vi hadde fått det fint med en til. Samtidig så er det noe med det at jeg ikke har lyst til å "rock a steady boat", som det heter. Vi har det fint nå og barna våre trives sammen. Jeg har lyst til å bruke energien på å ta vare på de barna vi har og knytte enda tettere bånd sammen. Jeg føler ikke på et nytt barn som en absolutt nødvendighet for lykke. Samboer vil gjerne ha et barn til, men han er ganske avslappet til det og vil at det skal være opp til meg. Vil gjerne høre erfaringer fra dere som bor sammen med barn uten felles barn. Er det noen som har angret seg på å ikke få felles barn? Anonymkode: 494d1...108 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #2 Skrevet 30. april 2019 Vi angrer ikke, nå er barna store og vi skal kjøpe oss leilighet i sentrum etter hvert. Har alltid kunnet prioritert oss, reist mye osv. Anonymkode: 5f897...44c 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3 Skrevet 30. april 2019 Absolutt ikke nødvendig. Egoistsik mot barna dere allerede har. Bruk tiden og energien på dem Anonymkode: 10dd3...6c0 16
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #4 Skrevet 30. april 2019 Nei, når man har barn fra før, synes jeg man skal prioritere dem! Et fellesbarn her, er kun en egoistisk handling, som kun gagner dere som forelsket. Man MÅ ikke få barn med alle man møter. Jeg er også for at barn skal slippe å vokse opp med "nye kjærlighetsbarn". Det går alltid utover de som er "frem og tilbake-barn", uansett om man vil eller ikke. Kunne aldri utsatt mine barn for skilsmisse OG ny kjernefamilie som de ble sendt mellom! Anonymkode: 03564...42a 22
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #5 Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke nødvendig. Egoistsik mot barna dere allerede har. Bruk tiden og energien på dem Anonymkode: 10dd3...6c0 Hvorfor er det egoistisk? De fleste synes jo det er hyggelig å ha søsken! Anonymkode: 4829d...d84 7
ikkevoksen Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det egoistisk? De fleste synes jo det er hyggelig å ha søsken! Anonymkode: 4829d...d84 Fordi skilsmissebarn ofte kan føle seg uønsket eller nedprioritert når mor/far får nye barn. Det er ikke alltid rosenrødt. 16
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 Min samboer hadde to fra før (som var mye eldre en min) og jeg hadde en fra før. Jeg ønsket at mitt barn også skulle få et biologisk søsken. Så vårt fellesbarn er ikke «bare» et kjærlighetsbarn, selv om hun også er det. Det er 4 år mellom mine to, og de er veldig nære og har stor glede av hverandre Anonymkode: b12a7...efc 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Man MÅ ikke få barn med alle man er sammen med... Anonymkode: e7def...083 17
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Absolutt ikke nødvendig. Egoistsik mot barna dere allerede har. Bruk tiden og energien på dem Anonymkode: 10dd3...6c0 Helt enig! Anonymkode: daac4...98f 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det egoistisk? De fleste synes jo det er hyggelig å ha søsken! Anonymkode: 4829d...d84 Det ble gjort et studie om dette ved universitetet i Boston og godt over halvparten mente at søsken fører med seg flere ulemper enn fordeler gjennom livet. Skal forsøke å finne den og linke Anonymkode: daac4...98f 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, ikkevoksen skrev: Fordi skilsmissebarn ofte kan føle seg uønsket eller nedprioritert når mor/far får nye barn. Det er ikke alltid rosenrødt. Jeg kjenner veldig mange som har halvsøsken og alle har et godt forhold med hverandre. Ingen har tatt skade av å få søsken, hvis barna er skadelidende skyldes det nok noe helt annet. Tror at dette med at barn skal komme foran alt og alle og ikke måtte dele foreldrene med noen, ikke engang søsken, er litt i tråd med dagens curlingforeldre. Anonymkode: 4829d...d84 2
ikkevoksen Skrevet 30. april 2019 #12 Skrevet 30. april 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner veldig mange som har halvsøsken og alle har et godt forhold med hverandre. Ingen har tatt skade av å få søsken, hvis barna er skadelidende skyldes det nok noe helt annet. Tror at dette med at barn skal komme foran alt og alle og ikke måtte dele foreldrene med noen, ikke engang søsken, er litt i tråd med dagens curlingforeldre. Anonymkode: 4829d...d84 Jeg har ikke noe godt forhold til mine halvsøsken så da vet du det 🙂 Endret 30. april 2019 av ikkevoksen 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #13 Skrevet 30. april 2019 Jeg var fram-og-tilbake-barnet som måtte vokse opp i utkanten av to kjernefamilier. Blir det skilsmisse mellom meg og mannen, kutter jeg egglederne, så jeg ikke skulle finne på noe dumt i nyforelsket tilstand. Ville aldri utsatt barna jeg allerede har for noe slikt. Skillsmissebarna blir det mislykkede og strandede prosjektet som ingen er engasjert i lenger. Om ikke bevisst, så underbevisst. Anonymkode: e28c5...36f 13
Honeybunny113 Skrevet 30. april 2019 #14 Skrevet 30. april 2019 Vi er samboere på 6. året; har to barn hver fra tidligere forhold. Vi er veldig enige om at vi har det fint som vi har det, angrer ikke på at vi ikke har fått barn sammen. Barna begynner å bli store og vi har god tid til oss og forholdet. Vi fikk oss kattunge i stedet 😆 10
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #15 Skrevet 30. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var fram-og-tilbake-barnet som måtte vokse opp i utkanten av to kjernefamilier. Blir det skilsmisse mellom meg og mannen, kutter jeg egglederne, så jeg ikke skulle finne på noe dumt i nyforelsket tilstand. Ville aldri utsatt barna jeg allerede har for noe slikt. Skillsmissebarna blir det mislykkede og strandede prosjektet som ingen er engasjert i lenger. Om ikke bevisst, så underbevisst. Anonymkode: e28c5...36f Høres jo ikke ut som om TS er i nyforelsket tilstand, da, men i et stabilt forhold. Her har vi begge særkullsbarn, vært sammen i 7 år, gift i 3... Tror ikke det blir et felles barn, men om det skulle bli det, er det definitivt ikke en avgjørelse tatt i forelskelsesrus. Litt kjipt å anta at folk som har barn med mer enn én person har lagd unger i forelskelsesrus, synes jeg. TS: "Våre barn" er definitivt ikke nødvendig, men jeg synes du skal ta den avgjørelsen sammen med mannen din, ikke basert på hva tilfeldige folk på KG mener. Anonymkode: 8264f...993 4
Millimani Skrevet 30. april 2019 #16 Skrevet 30. april 2019 Dagens små og store barn "lærer" kanskje litt av å være i en sånn situasjon. Ikke vondt ment for dagens skilsmisse-foreldre, men de som har vokst opp på den slitsomme måten med helsøsken, halvsøsken og stesøsken...ja de har den bagasjen med seg når de møter sin kjære og får egne barn. Bruke tid og ikke gi opp for fort. Fantastisk at de som kommer med dine og mine barn i dag ikke trenger noe felles barn.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #17 Skrevet 30. april 2019 Ikke få flere barn. Jeg tar heller abort enn å ha barn med flere enn en. Anonymkode: 2b964...cfa 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #18 Skrevet 30. april 2019 Skilsmissebarna går fra å være familie. til å plutselig besøke den lykkelige kjernefamilien, mens de blir besøksungene Anonymkode: 6d5f5...0b0 11
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #19 Skrevet 30. april 2019 Du fikk barn for 4år siden og allerede bor du ilag med en ny mann? Anonymkode: c09dc...93d 3
Gjest RødeFare Skrevet 1. mai 2019 #20 Skrevet 1. mai 2019 Begrepet «kjærlighetsbarn» er sikkert godt ment, men skaper en del ugreie forskjeller mellom barna. (Som da ikke er kjærlighetsbarn?) Håper ingen bruker begrepet foran barna deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå