Gå til innhold

Stole på bramat eller min pakning?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Denne fisken her står at den inneholder palmeolje på bramat sine mattester: Greit med fisk, men trekk for palmeolje (https://bramat.no/kosthold/tester/1502-bramat-tester-panert-fisk)

Men bak på næringsinnholdet på pakningen min, som er prikk lik den der, så står det ikke palmeolje på min? Hvem skal jeg da stole på?

Anonymkode: 59476...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den bramatartikkelen er ganske gammel, så tror du skal stole på pakningen din og at firmaet har fjernet palmeolje fra produktet.

• Liker 5
Skrevet

Testen er jo fra 2015, så det er sannsynlig at de har fjernet palmeoljen siden den gang. Det som står bak på pakken skal være riktig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Testen er fra 2015, så det som står på pakken du har kjøpt nå nylig er nok det riktige.

Anonymkode: 3607c...f15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, uglejenta skrev:

Testen er jo fra 2015, så det er sannsynlig at de har fjernet palmeoljen siden den gang. Det som står bak på pakken skal være riktig

Tenker det samme. Pleier vel aldri å være feil på næringsinnholdet?

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det skjer.

Tror det var Matkontrollen eller TV2 hjelper deg som nylig sjekket ut en knekkebrødtype som inneholdt dobbelt så mange kalorier som pakningen tilsa. Mener det var en seer som hadde regnet på innholdet og ikke fikk de oppgitte tallene til å stemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har (i alle fall før) vært vanlig at palmeolje står oppført som "vegetabilsk olje". 

Anonymkode: 356d3...2aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har (i alle fall før) vært vanlig at palmeolje står oppført som "vegetabilsk olje". 

Anonymkode: 356d3...2aa

Jeg tenkte det samme. Det er lov å underslå fakta, og skryte, og bevisst villede, men ikke å lyve. Alt skal deklareres, så når det står "olje (raps-, solsikke-)", så skal man kunne stole på det ikke er flere typer oljer i produktet. Står det bare "vegetabilsk fett", kan det være hva som helst. 

Anonymkode: ef3a6...b79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...