Gå til innhold

Ingen dialog med barnefar lengre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barnefar har hatt et godt samarbeid i alle år, snakket per telefon, melding eller møttes for en prat ved levering. På barnets turneringer har vi begge møtt på alle kamper med besteforeldre fra begge sider. Hvis det har vært utfordringer med barnet har vi pratet om det for å finne løsninger, og hatt cirka samme prinsipper rundt oppdragelse, grenser og regler. 

Nå har han hatt en kjæreste i snart to år, og vår kommunikasjon har sakte blitt helt borte. Om barnet har glemt jakken sin der, legger han den på trappa her og sender melding etter at han har kjørt herfra. Ringer jeg svarer han ikke, og sender melding om hva det var. Ved levering slipper han barnet av på trappa med alle tingene. Han eller de kommer ikke lengre på barnets fotballkamper, og foreldremøter. 

Hva kan jeg gjøre for å bedre dette? Eller må jeg bare akseptere at vi ikke skal prate sammen mer? 

Må nevne at vi aldri var sammen, så det er ingenting å være sjalu på for kjæresten. Vi har alltid bare vært foreldre sammen.

Anonymkode: 7d221...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som hos oss dette.. Nye dama tok kontrollen i huset, viste tydelig at hun ikke likte meg, liker ikke at han har barn fra før å er regelrett bare veldig merkelig dame.. Hun hilser aldri på meg, bare snur seg å går en annen vei hvis hun ser meg. Var heller aldri sammen med faren, så hva som gnager om vet jeg ikke.. Faren endret seg drastisk etter at de ble sammen. Men det har ødelagt mye for sønnen min, da han føler han har mistet både faren, farmor og resten av familien.. Han er samtidig drit lei hele greia, så drar ikke til faren lengre.. Far sa at gutten fikk komme når han følte for å være sosial å skikkelig igjen. Vet ikke helt hva jeg skal tro om det hele lengre... Hjalp kanskje ikke så mye dette, men du skal vite at du er ikke alene. 

Anonymkode: 5be44...4e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist for barna. Her var det omvendt, jeg som er stemor ville ha god dialog, men mor til barna lagde uendelig mye bråk. 

Anonymkode: 5f1c9...554

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som hos oss dette.. Nye dama tok kontrollen i huset, viste tydelig at hun ikke likte meg, liker ikke at han har barn fra før å er regelrett bare veldig merkelig dame.. Hun hilser aldri på meg, bare snur seg å går en annen vei hvis hun ser meg. Var heller aldri sammen med faren, så hva som gnager om vet jeg ikke.. Faren endret seg drastisk etter at de ble sammen. Men det har ødelagt mye for sønnen min, da han føler han har mistet både faren, farmor og resten av familien.. Han er samtidig drit lei hele greia, så drar ikke til faren lengre.. Far sa at gutten fikk komme når han følte for å være sosial å skikkelig igjen. Vet ikke helt hva jeg skal tro om det hele lengre... Hjalp kanskje ikke så mye dette, men du skal vite at du er ikke alene. 

Anonymkode: 5be44...4e5

Fint å vite at flere opplever dette. Trasig at det er slik hos dere også, særlig siden barnet også merker at det er dårlug stemning. 

Anonymkode: 7d221...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist for barna. Her var det omvendt, jeg som er stemor ville ha god dialog, men mor til barna lagde uendelig mye bråk. 

Anonymkode: 5f1c9...554

Så kjedelig at dere har det motsatt! Fant dere noen løsning? 

Det er så leit at barnet merker stemningen, og at ting har endret seg hos faren, reglene er annerledes og han er lei seg fordi de bare er med hennes familie og ikke med besteforeldrene hans. 

Anonymkode: 7d221...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill time til fvk. Når barnet leveres må man kunne snakke sammen! Si hei og fortelle litt hva barnet og far har gjort under samværet. Barnet må jo være veldig trist over hvordan utviklingen har gått?

Anonymkode: 7bf55...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kommer ikke besteforeldrene lenger? Sier han ikke ifra om kampene så kan jo du gjøre det. Synd hvis barnet skulle miste sine besteforeldre fordi pappa er dust. Tenker det da er enda viktigere at du har kontakt med de. Tenk så trist om pappa skulle fått et nytt barn og ditt barn ser at dette nye tar all plass hos besteforeldrene og.

Anonymkode: 99a9f...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...