AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Ja sånn er det! Hva gjør jeg? Kort historie: Nettopp kommet ut va et forhold med en voldelig og sjalu mann. Kjenner ikke kompisen skikkelig, men han interessere meg veldig! Bruddet foregikk som følgende: xen slo løs på meg IGJEN, men denne gangen klarte jeg komme meg ut og vekk fra han. Viste ik hvor jeg skulle løpe, så løp til kompisen hans som jeg viste var våken. Kompisen hans slapp meg inn, trygghet meg, og satt sammen med meg mens jeg kontaktet politiet. Han ble forbannet på xen og tilbydd seg også å gå å skambanke han, noe jeg takket nei til.. I etterkant av dette er xen blokkert og politianmeldt, og jeg har skrevet en del mld med kompisen, og møtt han 2 ganger. Den ene gangen kun for mat og prat, den andre gangen kjørte han meg en plass. Ingen sex, roting, eller kyssing. Kun 2 klemmer. Og nå vil jeg han skal skjønne at jeg er intr i han. Og jeg vil han skal be meg på date. Jeg vil utforske disse følelsene mine for han.. "Problemet" er bare at jeg vet ik om disse følelsene er virkelige, eller er resultat av den brutale natta jeg opplevde og at han da var sammen med meg. Men mener at denne kompisen min har interessert meg allerede før bruddet.. Et annet problem er at han er/var kompis med xen min.. Nå vet jeg ik hvilket forhold de har, da jeg ik vil snakke om xen for å ik virke opptatt av xen.. Samtidig er det godt å vite at han vet hva jeg har opplevd slik at jeg slipper forklare alt til en fremmed date.. Men hvordan kan jeg få han til å skjønne at jeg liker han. Han er så snill!! Og jeg har virkelig løst å bli bedre kjent m han! Anonymkode: 337e2...5be
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Hold your horses, girl! Du har opplevd noe svært traumatisk, og det er med god grunn du lurer på om følelsene for denne kompisen er ekte. Du nevner for det første at han er kompisen med eksen din. Please don’t go there. Jeg håper personlig ikke at han fortsatt er lojal mot eksen din, men vet du i det hele tatt noe om det? Og hadde du klart å takle om dere holdt på, og han fortsatt hang med eksen din som banket deg gul og blå? For det andre er det bevist at man blir tilknyttet mennesker som redder en fra farer. Det er biologisk. Mann beskytter kvinne, osv. Det et ikke rart i at du er blitt knyttet til fyren.. Jeg hadde tatt et steg tilbake, og ventet til eventuell anmeldelse er blitt behandlet. Du er skikkelig tøff som anmeldte forresten, veldig bra!! Men så er det viktig at du har noen å snakke om dette med. Har du det? Noen du stoler på? (Helst en nøytral part som ikke kjenner kompisen din). For å oppsummere: Ta det rolig. Få sortert følelsene dine. Ikke bare «hopp på» det du tror er tryggest og best. Det kan skade deg i lengden, da du ikke kjenner denne kompisen. Vær alene og plei deg selv 💕 Så kan du evnt ta kontakt med denne mannen igjen, om du skulle ønske det. Anonymkode: 4c126...897 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3 Skrevet 30. april 2019 Du er avhengig av omsorg etter forholdet du har vært i, og har blitt veldig knyttet til kameraten som ga deg omsorg og støtte når du mest trengte det. Det er ikke ekte, det er ikke forelskelse eller kjærlighet fra noen av deres side. Og det er altfor tidlig for deg å vurdere noe sånt etter det du nettopp har kommet deg ut av! Jeg ble også veldig begeistret for min voldelige eks kamerat, prøvde å få han til å skjønne jeg var interessert etter bruddet men innså heldigvis at jeg bare var desperat etter anerkjennelse, og valgte akuratt han fordi han hadde vært der like lenge som eksen min og på et vis kanskje fikk meg nærmere eksen, ikke fysisk men liksom at jeg følte jeg fortsatt hadde en type anerkjennelse fra "han" fordi han og kompisen på en måte ble den samme rent omsorgsmessig . Overlapping rett og slett. I tillegg så skal du tenke på det at med en voldelig eks så kommer både du og hans kompis til å utsettes for et helvete av vold og trusler om dere gjør noe med hverandre nå og kompisen hans vil alltid være mest lojal til sin kamerat og ikke til deg selvom han syntes synd på deg og trøster og tar seg litt av deg en periode, men du vil bli dumpet og utstøtt og bare ende opp med å føle deg enda mer liten og udugelig enn hva alt styret med eksen din har gjort. Bruk tid på å bli glad i livet ditt og deg selv på egenhånd uten andres anerkjennelse og omsorg, det er på den måten andre også får makt over deg og du lettere kan havne i samme type forhold igjen og det må forhindres. Anbefaler terapi hos psykolog for traumene og støttegruppe på krisesenter til å forstå hva du har vært gjennom. Anonymkode: 8f8af...771
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #4 Skrevet 30. april 2019 Du høres ærlig talt relasjonsskada ut. Det du trenger er tid for deg selv, du er nå så fullstendig avhengig av bekreftelse fra menn at du ikke engang ser dette. Du trenger å lære deg å bli normalt selvstendig. Anonymkode: 6e897...cf3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå