Gå til innhold

Hjelp til strikking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å strikke kalle og sofie kanindress og sitter bomfast på den siste delen og lurer på om noen kan hjelpe meg.
Dette står i oppskriften "sett de miderste m på forstykket på en hjelpetråd(denne delen forstår jeg). Strikk hver side for seg og fell til halsen på hver 2.p (samtidig som det felles til raglan) 2 m 1 gang og deretter 1 m til halsfellingen møter raglanfellingen. Skift til p nr 3.5, strikk opp 10-11 m pr 5 cm der det ble felt til halsen og ta med m som ble satt på en hjelpetråd" 

er det noen som klarer å forklare dette på en annerledes måte så hadde jeg blitt veldig glad! :) 

Anonymkode: 16cde...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, så du skal forme halsåpningen slik at den blir lavere foran, sant? Så du feller på annenhver pinne mot halsåpningen, og samtidig fortsetter du med raglanfellingen som før. Første felling skal du felle 2 masker inn mot halsen, og resten av gangene skal du felle 1 maske. Når du har felt så mye til halsen at du møter raglanfellingen, er formingen av halsåpningen ferdig. Så skal du strikke vrangbord i halsen, regner jeg med? Da plukker du opp masker rundt halsåpningen, men ikke hver eneste maske, for da blir det fort litt for slapt. Derfor skal du plukke opp 10-11 masker pr 5 cm rundt halsåpningen (med pinne nr. 3,5).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Luka_S skrev:

Ok, så du skal forme halsåpningen slik at den blir lavere foran, sant? Så du feller på annenhver pinne mot halsåpningen, og samtidig fortsetter du med raglanfellingen som før. Første felling skal du felle 2 masker inn mot halsen, og resten av gangene skal du felle 1 maske. Når du har felt så mye til halsen at du møter raglanfellingen, er formingen av halsåpningen ferdig. Så skal du strikke vrangbord i halsen, regner jeg med? Da plukker du opp masker rundt halsåpningen, men ikke hver eneste maske, for da blir det fort litt for slapt. Derfor skal du plukke opp 10-11 masker pr 5 cm rundt halsåpningen (med pinne nr. 3,5).

Men når jeg skal felle først 2 masker og deretter 1 maske skal jeg gjøre det gjennom hele runden eller bare fremme? Og skal jeg til slutt felle hele halsen og så etter plukke opp 10-11 masker pr 5cm?

tusen takk for svar😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, ARR skrev:

Men når jeg skal felle først 2 masker og deretter 1 maske skal jeg gjøre det gjennom hele runden eller bare fremme? Og skal jeg til slutt felle hele halsen og så etter plukke opp 10-11 masker pr 5cm? 

tusen takk for svar😍

Bare fremme ved halsåpningen. :)

Du trenger ikke felle av de du har på pinnen, bare plukk opp resten rundt halsen (10-11 masker pr 5 cm). Det er iallfall det jeg ville gjort, for jeg synes det er så kjedelig å felle og plukke opp nye masker. ;) Du kan kanskje felle noen av de maskene du evt har igjen på pinnen slik at det blir 10-11 m pr 5 cm der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der du har masker på hjelpetråd og der du har felt inn mot åpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...