AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Min svigermor og jeg har lite til felles. Vi er motsatt på omtrent alt. Vi rakk heller ikke å møtes noe særlig før mannen min og jeg fikk 2 barn rett etter hverandre. Min mann og jeg er lite tradisjonelle. Dette vises i alt fra barneoppdragelse til at vi ikke er med på forbrukskarusellen. Svigermor kritisere alt dette og mere til selvsagt. Nå skal hun feire bursdag og har sagt til mannen min at jeg og barna mine ikke er invitert fordi barna mine er for viltre. Jeg skjønner ikke at det går an?? Anonymkode: 258ff...da2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Barna mine er rolige men vant til å utforske omgivelsene sine. De har aldri vært plassert i en lekegrind eller vippestol. Vi har fått så mye skryt for hvor velfungerende og trygge de er av barnehagen at det hun sier henger ikke på greip. Anonymkode: 258ff...da2 1
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 Vri på det: Hun ofrer kontakt med sine barnebarn fordi hun mener noen greier som ikke angår din kjernefamilie. Dumt av henne. 11
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 Hva mener mannen din om dette? Det er tross alt han sin mor. Han burde tatt et oppgjør med henne, og forklart det du sier her. Deres barn, deres oppdragelse. Hun er ferdig med den oppgaven, og burde ikke blande seg. Anonymkode: d3781...005 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 3 minutter siden, Rotemor skrev: Vri på det: Hun ofrer kontakt med sine barnebarn fordi hun mener noen greier som ikke angår din kjernefamilie. Dumt av henne. Jeg er rasende. Men mannen syns ikke det er så mye å reagere på. Vil gjerne høre andres meninger. Overreagerer jeg? Anonymkode: 258ff...da2 2
SansaS Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 Syns ikke du overreagerer. Hvis hun behandler deg og barnebarna sine slik så fortjener hun ikke at dere kommer heller. Finn på noe trivelig uten henne i stedet. 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 Du får bare slutte å invitere henne når dere har sammenkomster. Begrunn det med at du er redd dine viltre barn blir for mye for hennes alder og helse. Anonymkode: 685ab...555 27
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #9 Skrevet 29. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er rasende. Men mannen syns ikke det er så mye å reagere på. Vil gjerne høre andres meninger. Overreagerer jeg? Anonymkode: 258ff...da2 Vel. Både og. For jeg kan skjønne at du blir forbanna over kritikken som ligger der. Hun har sikkert trigget de samme punktene flere ganger. Vi vil jo ikke bli pellet på som foreldre! Samtidig så har hun full rett til å velge en roligere bursdagsfeiring uten småbarn. Hva med å prøve å overlate henne helt til din samboer og trekke deg unna? Du trenger ikke hennes annerkjennele! Du gjør ting på din måte og får ikke respekt eller forståelse fra henne. Men det klarer du det like godt uten!!! La din samboer ordne opp med sin mor. Du har ikke arvet henne 17
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #10 Skrevet 29. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får bare slutte å invitere henne når dere har sammenkomster. Begrunn det med at du er redd dine viltre barn blir for mye for hennes alder og helse. Anonymkode: 685ab...555 Fantastisk👏 Anonymkode: 258ff...da2 3
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #11 Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fantastisk👏 Anonymkode: 258ff...da2 Jeg synes også at det var en morsom tanke, men gå for all del ikke i krig... Da rammer du ditt eget reir! Dess mindre hun blir informert, invitert og inkludert dess mer vil hun roe seg med tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #12 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, Rotemor skrev: Vel. Både og. For jeg kan skjønne at du blir forbanna over kritikken som ligger der. Hun har sikkert trigget de samme punktene flere ganger. Vi vil jo ikke bli pellet på som foreldre! Samtidig så har hun full rett til å velge en roligere bursdagsfeiring uten småbarn. Hva med å prøve å overlate henne helt til din samboer og trekke deg unna? Du trenger ikke hennes annerkjennele! Du gjør ting på din måte og får ikke respekt eller forståelse fra henne. Men det klarer du det like godt uten!!! La din samboer ordne opp med sin mor. Du har ikke arvet henne Er enig i at det er helt ok å ønske en barnefri feiring, men da hadde svigermor sagt at det var barnefritt og invitert TS og mannen. Nå har hun med viten og vilje ekskludert TS også. Eneste grunnen må jo være for at hun ikke liker henne og vil virkelig gni det inn. Anonymkode: 685ab...555 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #13 Skrevet 29. april 2019 Hvorfor kan du ikke bare oppdra ungene dine til å oppføre seg innenfor a4 boksen på besøk, så kan de i stede klatre i tapeten hjemme? Anonymkode: 10cbd...441 19
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #14 Skrevet 29. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er enig i at det er helt ok å ønske en barnefri feiring, men da hadde svigermor sagt at det var barnefritt og invitert TS og mannen. Nå har hun med viten og vilje ekskludert TS også. Eneste grunnen må jo være for at hun ikke liker henne og vil virkelig gni det inn. Anonymkode: 685ab...555 Jeg fikk ikke med meg at Ts var ekskludert... Er det uttalt, Ts? Eller er der fordi dere ikke har barnevakt? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #15 Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, Rotemor skrev: Jeg fikk ikke med meg at Ts var ekskludert... Er det uttalt, Ts? Eller er der fordi dere ikke har barnevakt? Det er uttalt. Bare mannen min er invitert. Anonymkode: 258ff...da2 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #16 Skrevet 29. april 2019 Mannen din må ihvertfall støtte deg og barna og ikke gå han heller. Og så må du si til henne at du respekterer hennes valg om ikke å ha kontakt med deg eller barna deres, at du skal ta hensyn til det fremover. Takk henne gjerne for at hun tok det opp på en så fin og komunikativ måte. Så driter du i henne, for dere har deres måte å oppdra deres barn på, og kan hun ikke respektere væremåten til barna dine så kan hun ikke respektere dem. Anonymkode: 6e358...9a0 8
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #17 Skrevet 29. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står i HI «har sagt til mannen min at jeg og barna mine ikke er invitert « Anonymkode: 685ab...555 Ts kan svare på omstendighetene rundt set selv.
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #18 Skrevet 29. april 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er uttalt. Bare mannen min er invitert. Anonymkode: 258ff...da2 Skal han gå?
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #19 Skrevet 29. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen din må ihvertfall støtte deg og barna og ikke gå han heller. Og så må du si til henne at du respekterer hennes valg om ikke å ha kontakt med deg eller barna deres, at du skal ta hensyn til det fremover. Takk henne gjerne for at hun tok det opp på en så fin og komunikativ måte. Så driter du i henne, for dere har deres måte å oppdra deres barn på, og kan hun ikke respektere væremåten til barna dine så kan hun ikke respektere dem. Anonymkode: 6e358...9a0 Kjenner jeg lener mot dette jeg også etter å ha tygget litt på det. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #20 Skrevet 29. april 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er enig i at det er helt ok å ønske en barnefri feiring, men da hadde svigermor sagt at det var barnefritt og invitert TS og mannen. Nå har hun med viten og vilje ekskludert TS også. Eneste grunnen må jo være for at hun ikke liker henne og vil virkelig gni det inn. Anonymkode: 685ab...555 Det er akkurat sånn det oppleves. Hun vil virkelig ikke ha meg der. Vi er som sagt svært forskjellige. Jeg er fra såkalt dårlige kår, mens svigermor og de fleste i den delen av familien er velbemidlede og meget korrekte. Jeg har prøvd å tilpasse meg men ikke lykkes. Samtidig er det ikke en væremåte eller verdier jeg syns noe om. Anonymkode: 258ff...da2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå