AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Synes bursdager er noe forferdelig mas, pleier alltid å inviterere til middag pga familien som forventer det - de ber alltid selv til middag. Jeg synes det er slitsomt å lage middag til 18 personer. Har lite penger om dagen. Men er det bra nok å kun sende melding og invitere til kaffe og kaker for de som ønsker å komme innom? Fyller 30 år. Orker ikke og har ikke tid til å ordne med middag rett etter jobb til så mange. Eller er det best å droppe helt å feire? Er jo det jeg vil selv da, men som nevnt så forventer familien. Vil ha helt ærlige svar her:) Anonymkode: 3125e...f21 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 Gjør som du selv vil. Du trenger ikke feire om du ikke har lyst. Og vil du ha bare kaffe og kaker, så er det innafor også Anonymkode: 26319...c14 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 Det er det som er vanlig i min familie i hvert fall helt innafor! Anonymkode: 4bf42...ef0 1
Rotemor Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 Helt ok med kaffe og kaker. Om sommeren så har jeg hatt én kake og jordbær og vannmelon... Veldig enkelt. 1
Scarlettes Skrevet 29. april 2019 #9 Skrevet 29. april 2019 Det er helt innafor men ogsæ veldig viktig å informere at du inviterer til kaffe og kaker, slik at folk ikke kommer sultne 3
Guidet Kvinne Skrevet 29. april 2019 #10 Skrevet 29. april 2019 Jeg mener det er bra nok. Det var dessuten helt vanlig før, i alle fall i mine kretser (egen familie og eksfamilien). Jeg registrer likevel som deg at de siste ti-femten årene har det blitt obligatorisk med middag. Jeg husker også en gretten eks-svoger som allerede for 25 år siden «måtte ha mat» og ble sur hvis det «bare» var kake. Tips 1: be inn på kaffe og kake Tips 2: server oppkuttede grønnsaker, en dip og litt oppskåret frukt i tillegg til kakene. Jeg har akkurat vært i 30-årslag selv der det ble gjort, og det ble veldig godt mottatt. Tips 3: Bøy deg og server wienerpølser med lompe, brød, sennep, ketchup og sprøstekt løk fra pose først. Ikke noe mer stasj som salat, potetsalat, ulike dressinger, rå løk osv. Ekte bursdag! 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #11 Skrevet 29. april 2019 Jeg dropper stort sett å feire. Hender innimellom at jeg inviterer de aller nærmeste på kake og kaffe. Tror at på 30-års dagen min så kom søsteren min og hennes familie innom med kake de hadde ordnet. Det var koselig😊 Men bursdager er generelt noe jeg ikke gidder å styre så mye med. Ordner selvsagt feiring for barna mine, men ikke meg selv. Anonymkode: e64a9...738
Daria Skrevet 29. april 2019 #12 Skrevet 29. april 2019 Helt vanlig i min familie. Jeg pleier forsåvidt ikke å invitere i det hele tatt - ni voksne og tre barn (søsken og foreldre med partnere og barn) i min lille 2-roms er ganske uaktuelt...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #13 Skrevet 29. april 2019 Hva om dere går ut og spiser? Alle betaler selvfølgelig for seg selv 😊 Anonymkode: 9d9f4...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #14 Skrevet 29. april 2019 Hvis det vanligvis serveres middag bør du informere om det. Så ikke folk er skrubbsultne. Vi pleier å servere middag, men det er mest fordi vi alltid har selskap i middagstid. Men vi gjør det ikke avansert eller dyrt. Anonymkode: 78af2...9c6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #15 Skrevet 29. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om dere går ut og spiser? Alle betaler selvfølgelig for seg selv 😊 Anonymkode: 9d9f4...b4e Det hadde vært hyggelig, men tenker at om jeg inviterer til det så må jeg betale😅 Det blir dessverre for dyrt for meg. TS Anonymkode: 3125e...f21 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #16 Skrevet 29. april 2019 Jeg har aldri forstått det med bursdager. Du har liksom bursdag, men det er du som må bruke penger og tid på mat og kake, og verte opp alle sammen. Og nei, jeg har ikke lyst på flere blomster takk, de dør uansett akkurat som pengene mine. Anonymkode: dd36b...def 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #17 Skrevet 29. april 2019 Vil du ikke, så lar du være. Lag andre planer den dagen. Ellers er kaffe og kake greit. Hovedpoenget ved å feire bursdag, er å treffes i min familie. Fordi vi liker å være sammen. Anonymkode: 93169...c84
Gjest SeptemberRose Skrevet 29. april 2019 #18 Skrevet 29. april 2019 Helt innafor å invitere til kaffe og kaker. Men du bør også få slippe å feire bursdag hvis du ikke vil. Du bestemmer selv når du fyller 30 år.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #19 Skrevet 29. april 2019 Vi har alltid bare hatt kaffe og kake på ettermiddagen (etter folk har spist middag) når sønnen min har familie selskap. Helt innafor spør du meg😊 Vi har liten plass og ikke nok bord til at alle vil kunne sitte komfortabelt å spise en middag. Kakefatet kan man liksom sitte med i fanget på en stol og prate 😊 Anonymkode: b8c62...9cc
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #20 Skrevet 30. april 2019 Kaffe og kaker er helt innafor så lenge det er nettopp det du inviterer til. Ingenting er verre enn å forvente middag og bare få kake Anonymkode: 764a3...478 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå