Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal reise langt med baby, ca 24 timers reis med fly. Er det noen som har noen gode tips? Baby er 3,5 mnd. Jeg fullammer, så det gjør turen vesentlig enklere! Ellers tenker vi blant annet å ha med 3-5 klesskift, ullpledd, bæresele, noen favorittleker og 15 bleier i håndbagasjen. Vi har booket sete med bassinet til baby på de lange flystrekningene. Er det noen som har erfaring fra reising med liten baby og har konkrete tips om håndbagasje eller søvn eller annet?

Trenger ikke få negative kommentarer på at vi drar så langt med en baby, vi drar for å treffe nær familie og jeg er ikke ute etter en diskusjon om man bør reise eller ei. 

Hilsen en førstegangsmor som er spent før tur.

Anonymkode: 6f631...a5c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp hatt en baby på 4 mnd på sykehus pga FORKJØLELSE. De tåler virkelig mye mindre enn eldre barn når de er så små. 

Anonymkode: d22b2...422

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp hatt en baby på 4 mnd på sykehus pga FORKJØLELSE. De tåler virkelig mye mindre enn eldre barn når de er så små. 

Anonymkode: d22b2...422

Dette tenkte jeg også på, vår baby ble skikkelig forkjølet etter tur på flyplass for å ta imot familie. 

Anonymkode: 07a9b...67b

AnonymBruker
Skrevet

Har dere mange og lange stopp på veien? Kan være der blir lenge både for babyen og dere med bæresele. En trille som går som håndbagasje kan være lurt. 

La baby ligge til brystet på vei opp i lufta...

Anonymkode: 3a3b7...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Ha et åpent sinn og improvisere litt underveis. :) Liten trille og masse amming. Baby er så liten at hen fint kan sove på fanget innimellom. Det blir sikkert slitsomt, men så lenge dere er innstilt på det går det sannsynligvis fint. Fordelen med så små er jo at de sover mye. 

Anonymkode: 93d1d...67e

AnonymBruker
Skrevet

Ved 3,5 mnd sover de så mye så det går nok fint. Bæresele er gull! 

Et vennepar dro til Australia for å besøke familien da lille var 3,5 mnd og det gikk helt supert. 

Vi skal også til Australia snart, men da er vår 1,5 år og det blir vesentlig mer slitsomt. 

Hvis baby bruker smokk, ta med 5 ekstra i tilfelle dere mister noen. Pass på å amme/smokk på take off og landing. Ta med våtservietter og engangsunderlag til stellebenken. Mye ekle stellerom rundt i verden har vi erfart. Kan være litt kaldt på fly, ta med et skift i tynn ull. Vi bruker alltid strømpebukse på reise, så vi ikke mister sokker eller får glippe på leggen hvis det blir kaldt. 

Anonymkode: af320...ec1

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved 3,5 mnd sover de så mye så det går nok fint. Bæresele er gull! 

Et vennepar dro til Australia for å besøke familien da lille var 3,5 mnd og det gikk helt supert. 

Vi skal også til Australia snart, men da er vår 1,5 år og det blir vesentlig mer slitsomt. 

Hvis baby bruker smokk, ta med 5 ekstra i tilfelle dere mister noen. Pass på å amme/smokk på take off og landing. Ta med våtservietter og engangsunderlag til stellebenken. Mye ekle stellerom rundt i verden har vi erfart. Kan være litt kaldt på fly, ta med et skift i tynn ull. Vi bruker alltid strømpebukse på reise, så vi ikke mister sokker eller får glippe på leggen hvis det blir kaldt. 

Dette er individuelt. Vår sov nesten ikke noe rundt den tiden 🙈

Anonymkode: 757d2...d80

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere er godt forberedt. 

Er uenig med de over her som mener dere bør ha trille med, det er nok bagasje som må med mtp en baby, og dere har allerede en bæresele. Ved rett bruk er det ikke noe problem å bære baby i mange timer om en ønsker. 

Anonymkode: db8f6...df2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har ikke reist med baby enda, så ingen konkrete råd etter erfaring. Men husk å sjekke om baby er dekket av deres forsikring eller må ha egen. Husk pass. Sjekk opp i sykehusfasiliteter, legevakt o.l dersom barnet først blir syk. Ha med Paracet og termometer til baby. Gjerne stelleprodukter også feks til sår stump. Da vet du hva det er og fungerer mot. Ha med morsmelkerstatning i tilfelle du plutselig ikke klarer å amme (gjelder både reisen og når dere er fremme). Sjekk hvilke butikker det er på flyplassene, om dere får tak i ekstra bleier, ekstra klær om alle skift er brukt opp, gjerne se på kart hvor stellerom er. Så slipper dere å bruke alt for lang tid på det om baby er utålmodig eller dere må skynte dere innom før flyet går. 

Må også legge til at håndbagasje bør pakkes i sekk. Er selvfølgelig traller inne på flyplassene. Men på/av fly er det greit at dere begge har hendene fri. Er det lange mellomlandinger kan det være greit å ha et par pledd/noe mykt baby kan sove på. Kan bli kjedelig å ha i armene «hele tiden». Kan også være kjekt å betale seg inn på lounge med mindre det er inkludert.

Endret av Luckiness
AnonymBruker
Skrevet

Ta med skift til dere selv også i tilfelle babyen sørger for uhell på dere og ! :) 

Anonymkode: 8dde3...a67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for så mange gode råd! Her var det noen ting vi ikke har tenkt på så det kommer godt med. Vi har kun 1-1,5 time på hver flyplass så det blir nok ganske travelt og jeg tror vi klarer oss med bæresele. Tar med teppe i tilfelle vi får muligheten til å legge han ned. Likte også godt tipset om engangs stelleunderlag! Takk!

Det går nok fint, vi får bare slappe av og ta det som det kommer tenker jeg. Men for all del, smart å være best mulig forberedt!

ts

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Luckiness skrev:

Har ikke reist med baby enda, så ingen konkrete råd etter erfaring. Men husk å sjekke om baby er dekket av deres forsikring eller må ha egen. Husk pass. Sjekk opp i sykehusfasiliteter, legevakt o.l dersom barnet først blir syk. Ha med Paracet og termometer til baby. Gjerne stelleprodukter også feks til sår stump. Da vet du hva det er og fungerer mot. Ha med morsmelkerstatning i tilfelle du plutselig ikke klarer å amme (gjelder både reisen og når dere er fremme). Sjekk hvilke butikker det er på flyplassene, om dere får tak i ekstra bleier, ekstra klær om alle skift er brukt opp, gjerne se på kart hvor stellerom er. Så slipper dere å bruke alt for lang tid på det om baby er utålmodig eller dere må skynte dere innom før flyet går. 

Må også legge til at håndbagasje bør pakkes i sekk. Er selvfølgelig traller inne på flyplassene. Men på/av fly er det greit at dere begge har hendene fri. Er det lange mellomlandinger kan det være greit å ha et par pledd/noe mykt baby kan sove på. Kan bli kjedelig å ha i armene «hele tiden». Kan også være kjekt å betale seg inn på lounge med mindre det er inkludert.

Takk for mange gode råd! Jeg lurer litt angående morsmelkerstatningen. Jeg har aldri hatt noen problem med å amme og han har heller aldri godtatt flaske. Vil det være noen vits å ta med dette da tenker du? Dersom noe mor all formodning skulle skje så vet jeg vi kan få tak i morsmelkerstatning der nede, så jeg tenker da mest på reisen i så fall. Jeg føler kanskje ikke det vil være til hjelp uansett da, men vil gjerne høre hva du tenker, du virket til å ha mye erfaring :) 

ts

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange gode råd! Jeg lurer litt angående morsmelkerstatningen. Jeg har aldri hatt noen problem med å amme og han har heller aldri godtatt flaske. Vil det være noen vits å ta med dette da tenker du? Dersom noe mor all formodning skulle skje så vet jeg vi kan få tak i morsmelkerstatning der nede, så jeg tenker da mest på reisen i så fall. Jeg føler kanskje ikke det vil være til hjelp uansett da, men vil gjerne høre hva du tenker, du virket til å ha mye erfaring :) 

ts

Jeg tror jeg ville tatt med uansett. Rett og slett for å slippe bekymring og stress dersom du mot formodning ikke klarer å amme av ulike årsaker under reisen. Finnes drikkeklar (slipper pulver) som vare varmes i flasken i mikro. Vet ikke hvordan reglene er for dette i håndbagasje da jeg tror de er over 100ml. Men mulig å sjekke om de selger på første flyplass.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Luckiness skrev:

Jeg tror jeg ville tatt med uansett. Rett og slett for å slippe bekymring og stress dersom du mot formodning ikke klarer å amme av ulike årsaker under reisen. Finnes drikkeklar (slipper pulver) som vare varmes i flasken i mikro. Vet ikke hvordan reglene er for dette i håndbagasje da jeg tror de er over 100ml. Men mulig å sjekke om de selger på første flyplass.

Man får ha med alt mulig flytende i alle str gjennom sikkerhetskontrollen når det er til baby :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...