Gå til innhold

Kasko eller delkasko?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått somlet meg til å kjøpe egen bil. Jippi!

Inngikk først avtale om kasko hos forsikringsselskapet, men etter å ha undersøkt litt er jeg usikker på om dette faktisk er helt nødvendig. Bilen ga jeg 85 000 for hos forhandler. Den er 6 år gammel, og gått ca. 90 000 km. 

Hovedgrunnen til at jeg tok full kasko er hvis jeg skulle være så uheldig at det smeller og er min feil. Likevel har jeg kjørt skadefritt så lenge jeg har hatt lappen. Er det egentlig nødvendig med denne fullkaskoen?

Hva tenker dere?

Anonymkode: 626de...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. 

Jeg har hatt kasko på biler som har vært mindre verdt enn din. Jeg har heller aldri hatt en skade. Har du 85.000 kr til ny bil om bilen triller utfor et stup? 

Anonymkode: 827de...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kasko er på lang sikt bare noe tull. Vurder heller å være selv-assurerende enn å gi et selskap ekstra penger.  

Anonymkode: 7dcfa...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen for kasko om du har minst 50% bonus ligger vel på 50 K. Er bilen din verdt mindre enn det er det ikke vits å tegne full kasko. Menmen, har du råd til å legge ut for en ny bil til 85 000 kr uten at det svir i lommeboka så kan du fint klare deg med delkasko eller ansvarsforsikring. På 7-8 år uten skader så har du spart inn halve bilens verdi. 

Anonymkode: 6c621...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...