Gå til innhold

Spør Thor-Kostholdsplaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som går på de?

Er på dag 1 og er dritsulten allerede. Skal snart lage meg middag, men da det er dagens siste måltid prøver jeg å utsette det. 

Hjelp! Jeg trenger motivasjon til å fortsette! Vet at jeg får bedre helse av å gå ned i vekt, men jeg er lite motivert.... 

Anonymkode: a77e2...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk på den i 4 uker, sulten hele tiden. En grunn for at det kalles ekstremdiett, for det er nettopp det det er. Gikk ned masse i vekt, men la de på meg igjen når jeg begynte å spise litt mer (selv om det fortsatt var lavkarbo). Klarte aldri å starte på planen igjen heller 🤢

Anonymkode: e5b28...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, går på de fast.

Helt normalt å føle på sult de første dagene. Det er et himla godt tegn. Hold ut. 

Bedre helse og vektnedgang, mer energi og overskudd, ingen sult i framtiden og velvære burde være motivasjon nok i seg selv. 
Men hvis du ikke ønsker det, så står du jo fritt til å avbryte og spise som normalt igjen :) 

Anonymkode: 02b9d...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En grunn for at det kalles ekstremdiett

Ekstremdiett er det ikke, men det er en ganske stor omveltning kontra det kostholdet man hadde før man startet. 

Det kostholdet som gjorde meg og deg både feit og syk (for å sette det på spissen). 

Anonymkode: 02b9d...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, går på de fast.

Helt normalt å føle på sult de første dagene. Det er et himla godt tegn. Hold ut. 

Bedre helse og vektnedgang, mer energi og overskudd, ingen sult i framtiden og velvære burde være motivasjon nok i seg selv. 
Men hvis du ikke ønsker det, så står du jo fritt til å avbryte og spise som normalt igjen :) 

Anonymkode: 02b9d...a15

Enig med denne. Går også på en plan fast , var også sulten i begynnelsen men det går over. Helsegevinsten er så stor at det gir motivasjon i seg selv.

Anonymkode: 7db8c...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Enig med denne. Går også på en plan fast , var også sulten i begynnelsen men det går over. Helsegevinsten er så stor at det gir motivasjon i seg selv.

Anonymkode: 7db8c...dba

Ja, jeg var sulten, irritabel, svett og sur i starten. Fikk også problemer med magen. 

Plutselig gav alt seg, og de positive opplevelsene står i kø. 

Én dag med dette er jo ingenting. Gi det 2 måneder. Er du like lite motivert, eller ikke merker noe bedring, så kan du stoppe med god samvittighet. 

Anonymkode: 02b9d...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare gode erfaringer med kostplanen jeg fulgte. Var ikke spesielt sulten heller, men passet på å drikke en del sukkerfri saft mellom måltidene. Fulgte ikke planen slavisk, plukket ut de måltidene som fristet, men var veldig bevisst på å ikke spise mer karbohydrater enn det som stod på planen.

Kroppen min fungerte veldig godt, og jeg gikk ned 9 kg på 4 uker, fra 74 til 64. Nå, to år etterpå, lever jeg mer moderat, skeier ut i helger og ferier, men skjerper meg når det sklir ut for mye, slik at vekten er stabilisert på rundt 65 kg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller noen her som vet ting? Okei, jeg er nesten sikker på at det er uinteressant for en som har betalt for en kostholdsplan... milde moses - men i tilfelle:

Hvor mange kalorier er det meningen at du skal spise på denne planen, og hva er din/ditt kjønn, vekt, høyde? Hvor aktiv vil du si du er?

Motivasjon for en idiotplan er det ingen som har, eller bør ha, og motivasjon for vektnedgang forsvinner det øyeblikket du møter motstand, eller, mot alle odds, suksess (vektmålet). 

Resten kan du slutte deg til. Kanskje. Hvis du ikke skjønner det åpenbare når det dasker deg på nesa, skjønner du ikke forklaringer av enkle prinsipper heller.

Anonymkode: f1c47...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som går på de?

Er på dag 1 og er dritsulten allerede. Skal snart lage meg middag, men da det er dagens siste måltid prøver jeg å utsette det. 

Hjelp! Jeg trenger motivasjon til å fortsette! Vet at jeg får bedre helse av å gå ned i vekt, men jeg er lite motivert.... 

Anonymkode: a77e2...cfd

Legg ut denne kostholdsplanen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg var sulten, irritabel, svett og sur i starten. Fikk også problemer med magen. 

Plutselig gav alt seg, og de positive opplevelsene står i kø. 

Én dag med dette er jo ingenting. Gi det 2 måneder. Er du like lite motivert, eller ikke merker noe bedring, så kan du stoppe med god samvittighet. 

Anonymkode: 02b9d...a15

Kroppen bruker alltid tid på å tilpasse seg,

Husk at kostholdsrådene som myndighetene gir ikke er optimale. Altfor mye karbohydrater. Samt en skitten oppdrettslaks som ikke bør spises.

Glem alt som heter lettprodukter også, dette er største galskapen som er laget.

Anonymkode: be6dd...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen bruker alltid tid på å tilpasse seg,

Husk at kostholdsrådene som myndighetene gir ikke er optimale. Altfor mye karbohydrater. Samt en skitten oppdrettslaks som ikke bør spises.

Glem alt som heter lettprodukter også, dette er største galskapen som er laget.

Anonymkode: be6dd...02d

🙄😂

Anonymkode: 5e3a4...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...