Gå til innhold

Når barn er stygge med dyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når barn er stygge med hunder? Og det skjer gjentatte ganger. Har dere noen tips? Det er ikke mitt barn, som er slem med hunden vår.

Anonymkode: 4b95f...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prater strengt til barnet, tar det vekk fra dyret om det ikke hjelper.

Anonymkode: 2ad9c...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn eller andres?

Jeg hadde blitt rasende på begge.

Anonymkode: a97dd...f27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere når barn er stygge med hunder? Og det skjer gjentatte ganger. Har dere noen tips? Det er ikke mitt barn, som er slem med hunden vår.

Anonymkode: 4b95f...fd2

Jeg hadde tatt tak i ungen og fått den til å forstå at sånt gjør man ikke! Hvorfor tillater dere at barnet gjentatte ganger er slem mot hunden? Lar dere hunden stå uten oppsyn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Tordentale, husarrest og mobilnekt burde funke i første omgang. 

Hvorfor skal det funke når det ikke er Ts sitt barn?

Anonymkode: 7a259...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal det funke når det ikke er Ts sitt barn?

Anonymkode: 7a259...7dd

Ah, blingsa der, at det ikke var ungen til TS smatt unna. Da blir det tordentale for ungens foreldre istedet. Blir litt vanskelig å gi dem husarrest osv., riktignok. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et problem med unger som gjentatte ganger kastet stein på hund i hundegården. Siden tilsnakk ikke hjalp på problemet var det ikke lenger trygt å lufte hunden der så det endte med at vi luftet den et annet sted. 

Anonymkode: ac5ce...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere når barn er stygge med hunder? Og det skjer gjentatte ganger. Har dere noen tips? Det er ikke mitt barn, som er slem med hunden vår.

Anonymkode: 4b95f...fd2

Kanskje prøve å få tak i foreldrene til krapylet? Dyreplageri i ung alder kan i verste fall tyde på psykopatiske trekk. Jeg er ingen psykolog, men ville vært spesielt bekymret om det gjaldt barn som ikke endret adferd etter å ha fått tilsnakk/kjeft. De fleste normale unger klarer å justere seg dersom de har fått alvorlig tilsnakk. Men det kan jo også hende at vedkommendes foreldre har dårlig moral overfor dyr, og at de har fått holdningene derfra. Så som sagt, prøv å prat med foreldrene først.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt en skikkelig voldsom tordentale og skremt vannet av ungen, garantert sagt at jeg skulle ringe politiet om det gjentok seg. Så hadde jeg kontaktet foreldrene. Hadde det ikke bedret seg så hadde jeg anmeldt. 

Anonymkode: 99678...f06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fått det på film og tatt en tur på politistasjonen, kanskje horeungene ville fått seg en lekse om onkel politi kom på døren. Foreldrene skulle også fått seg en skikkelig skyllebøtte!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn var slem med hunden vår. Virkelig slem. Vi lot hunden stå ute, som den pleier etter endt tur. En person som gikk tur, så hva barnet gjorde med hunden vår. Jeg fikk beskjed av personen, og sa i fra til foreldrene. Men! Jeg ble ikke trodd. Og da er det et vitne til alt barnet gjorde med hunden vår. Kinkig situasjon, da barnet som var stygg med hunden, og barnet mitt går i samme skoleklasse. Det går fint med huden. Og det er bra. Men jeg synes dette er alvorlig. 

Anonymkode: 4b95f...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.4.2019 den 16.53, AnonymBruker skrev:

Et barn var slem med hunden vår. Virkelig slem. Vi lot hunden stå ute, som den pleier etter endt tur. En person som gikk tur, så hva barnet gjorde med hunden vår. Jeg fikk beskjed av personen, og sa i fra til foreldrene. Men! Jeg ble ikke trodd. Og da er det et vitne til alt barnet gjorde med hunden vår. Kinkig situasjon, da barnet som var stygg med hunden, og barnet mitt går i samme skoleklasse. Det går fint med huden. Og det er bra. Men jeg synes dette er alvorlig. 

Anonymkode: 4b95f...fd2

Da er sikkert foreldrene like bedritne, om de bare avviste påstandene uten videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 29.4.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Hadde et problem med unger som gjentatte ganger kastet stein på hund i hundegården. Siden tilsnakk ikke hjalp på problemet var det ikke lenger trygt å lufte hunden der så det endte med at vi luftet den et annet sted. 

Anonymkode: ac5ce...ebf

Herregud 😳 sånn skal det ikke være 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Danmark et sted der mange dyr gikk fritt, så en liten gutt (kanskje 5-7 år) som slo en geit skikkelig hardt og jeg reagerte fort med å komme oppi ansiktet hans og kjefte, sa at det der er ikke lov! Han bare kom med et stygt smil tilbake. Sånne barn burde ikke vært uten oppsyn 

Anonymkode: ae8ee...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i Danmark et sted der mange dyr gikk fritt, så en liten gutt (kanskje 5-7 år) som slo en geit skikkelig hardt og jeg reagerte fort med å komme oppi ansiktet hans og kjefte, sa at det der er ikke lov! Han bare kom med et stygt smil tilbake. Sånne barn burde ikke vært uten oppsyn 

Anonymkode: ae8ee...ce1

Hadde jeg fått et stygt smil tilbake så hadde jeg filleristet ungen til den gråt av skrekk. Makan, enkelte barn burde skrives inn i et "OBS: fremtidig morder og voldtektsmann"-register.

Anonymkode: 5f0f9...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem foreldrene til barnet er? Da hadde jeg ringt dem. 

Anonymkode: 8e775...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...