Gå til innhold

Yoga og pust


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort yoga med Adriene på youtube en stund, og liker det ganske godt. Men blir aldri helt klok på dette med pusten. På forrige videoen jeg gjorde skulle man trekke inn navlen på INNpust. Da blir det ganske overfladisk pust, hvis pusten ikke skal gå helt ned i magen. Kanskje jeg spesielt legger merke til dette fordi jeg har mye anspenthet og ofte går og holder magen inn. Trodde dette med yoga var at man skulle puste ned i magen. Noen som kan forklare? ;)

Anonymkode: b1dbd...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, skal lese den, sto veldig mye. Men er det noen som kan forklare på en enkel norsk måte og? :)

Anonymkode: b1dbd...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det viktigste er å lære seg å ha kontroll på hva kroppen gjør. Hvordan du puster, hvor du puster, hvilke muskler du bruker og hvordan du bruker de. Å bevege seg og lære å la pusten følge med. For øvrig er det en deilig øvelse å puste dypt inn (i lunger og i mage), deretter puste heeelt ut, tømme lungene fullstendig mens du trekker magen inn og deretter puster rolig overfladisk mens magen holdes inne. Kjernemusklaturen min har blitt helt vanvittig forbedret siden jeg lærte dette. 

Anonymkode: 36e0b...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...