Gå til innhold

Tjukk av en soft-is?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Koste meg i solen med venninnen igår. Det var så varmt og jeg tenkte at jeg hadde vært så flink med kosthold og trening lenge nå, så nå skulle vi unne oss en soft is. 

Så det gjorde vi.

I dag våkner jeg til skikkelig bulemage og jeg ser ut som et epleform. Det gjør jeg ikke til vanlig. 

Er det virkelig en soft-is som skal til for å bli tjukk?

Anonymkode: 2b02b...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Koste meg i solen med venninnen igår. Det var så varmt og jeg tenkte at jeg hadde vært så flink med kosthold og trening lenge nå, så nå skulle vi unne oss en soft is. 

Så det gjorde vi.

I dag våkner jeg til skikkelig bulemage og jeg ser ut som et epleform. Det gjør jeg ikke til vanlig. 

Er det virkelig en soft-is som skal til for å bli tjukk?

Anonymkode: 2b02b...ae2

Du kan risikere å bli mye mye tjukkere av pen-is.....bare så det er sagt. 😝

Anonymkode: 3be4e...89a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du tro? Jeg regner med at du er såpass ung at vekta er det siste du burde tenke på og bekymre deg over! 

Og NEI; en soft-is nå og da er ikke det som gjør det tjukk. Det er kostholdet sett under ett, om du spiser soft-is hver eneste dag. EN soft-is inneholder mye sukker som kan få deg oppblåst og det går vekk om du spiser vanlig mat igjen. Det er ikke fett! Så kos deg med en og annen is med dine venninner du. 

Anonymkode: 25c13...c61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du litt tjukk i huet, blir du litt tjukk i magen, for å feilsitere en kjent nudelkokk.

Anonymkode: c3fc6...b28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli litt oppblåst og dårlig i magen av softis. Men du er ikke blitt tykk av en eneste is.

Anonymkode: 6b74e...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er oppblåst. Det trenger ikke være softisen som gjør det heller. Men nei, du legger ikke på deg ørten kilo av en softis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du kanskje reagerer på melk. Det var slik jeg fant ut av det. Så ut som om jeg var gravid i 3 mnd hver gang jeg spiste noe med mye melk i. Bare en tanke

Anonymkode: 27b18...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En softis inneholder i snitt ca 300kalorier. 
Om du synlig legger på deg av å innta 300kcal en gang, så ville det vært såpass ekstremt at jeg ville vurdert oppsøke legevakt. 

Men at man blir oppblåst av en softis derimot er helt normalt. 
Noen softis-blandinger har veldig høyt laktoseinnhold, i tillegg kan mange reagere på kjeksen, og også på strøet. 

Anonymkode: 943e1...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke tjukk av en softis men du kan få fordøyelsesplager av melkeprodukter, særlig dem som er over-bearbeidet som softis er. Først er jo dette melk som holder kroppstemperatur, som blir melket fra kua og kjølt ned til 4C, så varmet opp til 70C, og delt opp i diverse; smør, fløte, melk, myse osv (forskjellig hva de her har av dette i softis). Så blir det kanskje varmet opp igjen samtidig som man tilsetter diverse tilsetningsstoffer, som "aroma", og så blir det fryst. Nam?

Anonymkode: 048e6...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg har jobbet på isfabrikk, og en gang var det noe feil med selve kartongene, så vi måtte ta isen ut av kartongene, isen ble varmet opp igjen og fylt på kartonger og fryst igjen....

Anonymkode: 048e6...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som begynner å gå lei overfladiske tråder om personer som føler seg feite, når de i realiteten er ganske normale og ikke har noe å klage på?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke tjukk av en softis men du kan få fordøyelsesplager av melkeprodukter, særlig dem som er over-bearbeidet som softis er. Først er jo dette melk som holder kroppstemperatur, som blir melket fra kua og kjølt ned til 4C, så varmet opp til 70C, og delt opp i diverse; smør, fløte, melk, myse osv (forskjellig hva de her har av dette i softis). Så blir det kanskje varmet opp igjen samtidig som man tilsetter diverse tilsetningsstoffer, som "aroma", og så blir det fryst. Nam?

Anonymkode: 048e6...883

Ja. Softis er det beste jeg vet. Den er vel omtrent like bearbeidet og tilsatt ting som mye annet, og den prosessen du beskriver høres helt kurant ut for meg :)

Ingen legger på seg rent fett av en eneste is heller, TS. I så fall ville jeg vært smellfeit, men det er heldigvis totalinntaket over tid som teller.

Anonymkode: acf9e...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...