Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man kan jo alltids gjøre noe! Gi litt tilbake. Mange muligheter der. Eller man kan ligge ekstra mye på sofaen som jeg skjønner dere er mest interessert i ☺️ jeeez, for en latsabbkultur. Sykdom i Norge er tydeligvis myyyye verre enn sykdom i andre land. 

Anonymkode: 10b35...1ec

Frivillig arbeid er jo å gi noe tilbake ;) Men heller ikke det er innafor. 

Anonymkode: 3d7af...ca0

Videoannonse
Annonse
Gjest Juks
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man kan jo alltids gjøre noe! Gi litt tilbake. Mange muligheter der. Eller man kan ligge ekstra mye på sofaen som jeg skjønner dere er mest interessert i ☺️ jeeez, for en latsabbkultur. Sykdom i Norge er tydeligvis myyyye verre enn sykdom i andre land. 

Anonymkode: 10b35...1ec

Var innlegget ditt ironisk? 🧐

Hvis ikke, kan ikke du komme med gode eksempler på hvordan et sykt og redusert menneske med en arbeidsevne på 1,5%, altså 2,5 timer i måneden skal kunne "gi tilbake"? Hvem vil ansette denne personen? For frivillig arbeid er tydeligvis ikke greit, ifølge AB på KG. 

• 3 år senere...
Skrevet

Hmm. Jeg driver mitt eget AS. Er 100% ufør. Tar ikke ut lønn. Jobber litt når jeg kan og klarer det og lar firma vokse. Har en alvorlig sykdom og har ikke mulighet til å jobbe "normalt". Firmaet mitt foregår på hjemmebasis. Altså alt skjer inne i mitt hjem.  Mener dere virkelig at jeg svindler her? Skal ikke jeg få drømme om å utvikle mine evner, prøve å få til noe? 

Anonymkode: da2ab...368

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hmm. Jeg driver mitt eget AS. Er 100% ufør. Tar ikke ut lønn. Jobber litt når jeg kan og klarer det og lar firma vokse. Har en alvorlig sykdom og har ikke mulighet til å jobbe "normalt". Firmaet mitt foregår på hjemmebasis. Altså alt skjer inne i mitt hjem.  Mener dere virkelig at jeg svindler her? Skal ikke jeg få drømme om å utvikle mine evner, prøve å få til noe? 

Anonymkode: da2ab...368

Må spørre litt om det her. Når min bror drev ett AS fikk han beskjed at en uansett fikk en viss stillingsprosent registrert på seg, mener det var 20% eller rundt der. Husker ikke helt hvilken økonomisk støtte han fikk da, dagpenger/permisjon?

Er selv ufør og for å svare på spørsmålet du stiller så synes jeg det blir svindel, eller ikke at det blir rett. Du mener da selv at det blir rett å til slutt sitte med millioner i firmaet når du er ufør så lenge du ikke tar ut lønn? Samtidig at full uføretrygd tikker inn på konto hver måned?

Anonymkode: 2b805...8f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Må spørre litt om det her. Når min bror drev ett AS fikk han beskjed at en uansett fikk en viss stillingsprosent registrert på seg, mener det var 20% eller rundt der. Husker ikke helt hvilken økonomisk støtte han fikk da, dagpenger/permisjon?

Er selv ufør og for å svare på spørsmålet du stiller så synes jeg det blir svindel, eller ikke at det blir rett. Du mener da selv at det blir rett å til slutt sitte med millioner i firmaet når du er ufør så lenge du ikke tar ut lønn? Samtidig at full uføretrygd tikker inn på konto hver måned?

Anonymkode: 2b805...8f1

Helt innafor, hadde jeg blitt ufør så hadde vurdert sterkt å bli gründer. 

Uføre må få lov å ha aksjer

Anonymkode: 646e6...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...