AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #141 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, Raggy skrev: Vi får se etter at evt endringer er vedtatt og en evt ny lov er tatt i bruk i såpass lang tid at vi ser hvordan den fungerer. Har du et så sterkt behov for å sparke nedover på folk du diskuterer med? Det er et særlig dårlig karaktertrekk... Neida, en forholder seg til realitetene. Dvs så lenge det er realiteter som blir utvist. Du tok feil, så enkelt er det. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #142 Del Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, en forholder seg til realitetene. Dvs så lenge det er realiteter som blir utvist. Du tok feil, så enkelt er det. Anonymkode: 84e13...df8 Jeg kommer tilbake senere, når vi, som sagt får se virkningen av dette. Leser du teksten så ser du at om en ny medisinsk vurdering viser at uføregraden er endret så skal vedtakene endres. Det sies ingenting om hvem av de uføre dette gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #143 Del Skrevet 6. mai 2019 11 minutter siden, Raggy skrev: Jeg kommer tilbake senere, når vi, som sagt får se virkningen av dette. Leser du teksten så ser du at om en ny medisinsk vurdering viser at uføregraden er endret så skal vedtakene endres. Det sies ingenting om hvem av de uføre dette gjelder. Likevel dristet du deg til å påstå at dette skulle gjelde alle landets uføre... Om du leser forslaget i sin helhet, skjønner du hvem dette gjelder. Noen av oss har nemlig lest det... Anonymkode: 84e13...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 6. mai 2019 #144 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Likevel dristet du deg til å påstå at dette skulle gjelde alle landets uføre... Om du leser forslaget i sin helhet, skjønner du hvem dette gjelder. Noen av oss har nemlig lest det... Anonymkode: 84e13...df8 Det gjelder alle uføre inntil vi ser den endelige virkningen av et evt nytt lovforslag. Hvis du er så sikker i din sak at dette kun kommer til å ha konsekvens for enkelte uføre så får du forklare og linke inn tekst som viser at det du påstår stemmer. Endret 6. mai 2019 av Raggy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #145 Del Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, Raggy skrev: Det gjelder alle uføre inntil vi ser den endelige virkningen av et evt nytt lovforslag. Overhodet ikke. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #146 Del Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er å skyte seg selv i foten. Frivillig arbeid gagner Norge. Uføre vil selvsagt ikke drive med veldelig arbeid om de mister penger, de må jo ha panger på mat. Så det eneste det fører til, er at færre driver med veldelig arbeid. Med mindre du kan gi oss en meget god grunn for at vi burde ha mindre frivillig arbeid i Norge, så er argumentet ditt veldig dårlig. Anonymkode: 623cc...694 Tror du siterer feil. For jeg er helt enig med deg, derimot måtte jeg diskutere med en annen anonym som mener uføre ikke skal kunne utføre frivillig arbeid. Anonymkode: 3d7af...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #147 Del Skrevet 6. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du siterer feil. For jeg er helt enig med deg, derimot måtte jeg diskutere med en annen anonym som mener uføre ikke skal kunne utføre frivillig arbeid. Anonymkode: 3d7af...ca0 La oss si det sånn: Du jobber i en bedrift og hver fredag slutter du kl 12.00 for å jobbe de neste 3-4 timene hos Røde Kors. Men du krever likevel lønn fra arbeidsgiveren for disse timene. Ville du vært arbeidsgiveren her? Eller hadde du reagert og gjort noe med det? Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #148 Del Skrevet 6. mai 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si det sånn: Du jobber i en bedrift og hver fredag slutter du kl 12.00 for å jobbe de neste 3-4 timene hos Røde Kors. Men du krever likevel lønn fra arbeidsgiveren for disse timene. Ville du vært arbeidsgiveren her? Eller hadde du reagert og gjort noe med det? Anonymkode: 84e13...df8 Du forstår tydeligvis ikke hva uføretrygd er for noe. Før du fatter det, er denne diskusjonen helt umulig. Anonymkode: 3d7af...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atania Skrevet 6. mai 2019 #149 Del Skrevet 6. mai 2019 4 timer siden, Raggy skrev: Det gjelder alle uføre inntil vi ser den endelige virkningen av et evt nytt lovforslag. Hvis du er så sikker i din sak at dette kun kommer til å ha konsekvens for enkelte uføre så får du forklare og linke inn tekst som viser at det du påstår stemmer. Du tror (eller frykter) at dette vil kunne gjelde absolutt alle uføre, alle vil potensielt måtte gjennomgå nye medisinske vurderinger uavhengig om de har utvist restarbeidsevne/ jobbet frivillig eller ikke? Det høres ikke sannsynlig ut synes jeg.. (Men jeg er ikke kjent med lovforslaget eller høringene rundt det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #150 Del Skrevet 6. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du forstår tydeligvis ikke hva uføretrygd er for noe. Før du fatter det, er denne diskusjonen helt umulig. Anonymkode: 3d7af...ca0 Jeg forstår det veldig godt. Når en har restarbeidsevne skal denne da brukes til å tjene penger, istedenfor å drive med dilldall og la andre betale det for seg. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #151 Del Skrevet 6. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det veldig godt. Når en har restarbeidsevne skal denne da brukes til å tjene penger, istedenfor å drive med dilldall og la andre betale det for seg. Anonymkode: 84e13...df8 All den tid det frivillige arbeidet har like høye krav til produktivitet og effektivitet som ordinært arbeid, ja helt enig. All den tid disse ikke kan sammenlignes, nei. Å drive frivillig arbeid er ikke alltid det samme som å ha restarbeidsevne. Det tror jeg helt ærlig du vet. Men fordommer og misunnelse skygger nok litt for realiteten. La oss si frivillig arbeid nå fører til reduksjon i trygden. Da vil vi også oppleve stor grad av reduksjon av forville organisasjoner. Tap for samfunnet og staten. Vinn for fordomsfulle mennesker og politikere. Friske, arbeidsføre er ikke stor nok gruppe til å mestre denne alene. Å ha restarbeidsevne er heller ikke ensbetydende med inntektsevne. Som uføretrygd baseres på. Det finnes ikke nok tilpasset arbeid til alle i denne gruppen. I den virkelige verden må jeg vel tilføye. Da altfor mange lever i en utopi. Anonymkode: 3d7af...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #152 Del Skrevet 6. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: All den tid det frivillige arbeidet har like høye krav til produktivitet og effektivitet som ordinært arbeid, ja helt enig. All den tid disse ikke kan sammenlignes, nei. Å drive frivillig arbeid er ikke alltid det samme som å ha restarbeidsevne. Det tror jeg helt ærlig du vet. Men fordommer og misunnelse skygger nok litt for realiteten. La oss si frivillig arbeid nå fører til reduksjon i trygden. Da vil vi også oppleve stor grad av reduksjon av forville organisasjoner. Tap for samfunnet og staten. Vinn for fordomsfulle mennesker og politikere. Friske, arbeidsføre er ikke stor nok gruppe til å mestre denne alene. Å ha restarbeidsevne er heller ikke ensbetydende med inntektsevne. Som uføretrygd baseres på. Det finnes ikke nok tilpasset arbeid til alle i denne gruppen. I den virkelige verden må jeg vel tilføye. Da altfor mange lever i en utopi. Anonymkode: 3d7af...ca0 Javel. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #153 Del Skrevet 6. mai 2019 Unnskyld at jeg spør, men dersom man er ufør, og kan starte et firma, så er man vel i stand til å jobbe? Et eget firma krever ganske mye (snakker av erfaring). Anonymkode: 2ddac...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 7. mai 2019 #154 Del Skrevet 7. mai 2019 14 timer siden, Atania skrev: Du tror (eller frykter) at dette vil kunne gjelde absolutt alle uføre, alle vil potensielt måtte gjennomgå nye medisinske vurderinger uavhengig om de har utvist restarbeidsevne/ jobbet frivillig eller ikke? Det høres ikke sannsynlig ut synes jeg.. (Men jeg er ikke kjent med lovforslaget eller høringene rundt det.) Teksten i forslaget sier at det blir slik. Utfallet vites jo ikke på forhånd. Det er så klart de med eget AS og de som har vært i jobb eller jobber i ordinært eller frivillig arbeid som kommer til å miste trygden/deler av trygden først. Hvordan det er tenkt at uføre skal vurderes på nytt vites jo ikke, kanskje det blir avklaringer, si feks hver femte år inkl ny behandling og krav og spesialistutalelser. Dette blir kun gjetning utifra hva jeg tror og hva jeg ser regjeringer driver med pr i dag, se rasering av Aap ordningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 7. mai 2019 #155 Del Skrevet 7. mai 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Overhodet ikke. Anonymkode: 84e13...df8 Neivel.. Hvordan kan du påstå det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 7. mai 2019 #156 Del Skrevet 7. mai 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: All den tid det frivillige arbeidet har like høye krav til produktivitet og effektivitet som ordinært arbeid, ja helt enig. All den tid disse ikke kan sammenlignes, nei. Å drive frivillig arbeid er ikke alltid det samme som å ha restarbeidsevne. Det tror jeg helt ærlig du vet. Men fordommer og misunnelse skygger nok litt for realiteten. La oss si frivillig arbeid nå fører til reduksjon i trygden. Da vil vi også oppleve stor grad av reduksjon av forville organisasjoner. Tap for samfunnet og staten. Vinn for fordomsfulle mennesker og politikere. Friske, arbeidsføre er ikke stor nok gruppe til å mestre denne alene. Å ha restarbeidsevne er heller ikke ensbetydende med inntektsevne. Som uføretrygd baseres på. Det finnes ikke nok tilpasset arbeid til alle i denne gruppen. I den virkelige verden må jeg vel tilføye. Da altfor mange lever i en utopi. Anonymkode: 3d7af...ca0 Det har allerede blitt en konsekvens der uføre vegrer seg for å utføre frivillig arbeid i frykt for å miste inntekt. Jeg undres over hvem som skal ta over denne oppgaven og hvordan det er tenkt siden uføre antagelig skal fjernes vekk fra det frivillige. Slik det er nå bør ikke uføre hverken trene offentlig eller gå på kafé da man kan virke for frisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #157 Del Skrevet 7. mai 2019 31 minutter siden, Raggy skrev: Neivel.. Hvordan kan du påstå det? Fordi at teksten ikke sier noe som helst om det, slik du tror. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 7. mai 2019 #158 Del Skrevet 7. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi at teksten ikke sier noe som helst om det, slik du tror. Anonymkode: 84e13...df8 Da har du ikke lest teksten godt nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #159 Del Skrevet 7. mai 2019 16 minutter siden, Raggy skrev: Da har du ikke lest teksten godt nok Jeg har lest. Det er ingenting der som tilsier at alle landets 350000 uføre skal på etterkontroller eller lignende. Hvordan du kan påstå dette er en gåte. Anonymkode: 84e13...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #160 Del Skrevet 7. mai 2019 På 29.4.2019 den 15.18, Juks skrev: 2,5 timer i måneden gir jo en "bunnsolid" arbeidsevne på 1,5%. 😄 Ja, man kan jo alltids gjøre noe! Gi litt tilbake. Mange muligheter der. Eller man kan ligge ekstra mye på sofaen som jeg skjønner dere er mest interessert i ☺️ jeeez, for en latsabbkultur. Sykdom i Norge er tydeligvis myyyye verre enn sykdom i andre land. Anonymkode: 10b35...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå