Gå til innhold

Bruker dere servietter til alle måltider?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er stadig på måltider hos venner, og reagerer på at mange av dem ikke legger på servietter (evt pent brettete stykker med kjøkkenpapir) når de dekker bordet. 

For oss er det helt utenkelig å ikke ha servietter/tørkepapir tilgjengelig under et måltid, enten det er uhøytidelig hverdagsmat eller bedre middager. 

Er det kanskje litt "særnorsk" å ikke bruke servietter når man spiser "vanlig" mat? 

Jeg husker at min bestemor alltid la frem veldig pene servietter når det var tid for søndagsmiddag. Men hun ble rasende hvis noen brukte dem. Serviettene skulle brukes som "pynt" på bordet, og legges pent tilbake i skapet etter måltidet slik at hun kunne legge dem frem igjen ved neste anledning. 

Anonymkode: ee8e0...02c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker det sjelden selv i hverdagen, men prøver å huske å sette frem til gjester

Anonymkode: 9aa82...728

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte tidligere, men har nå kuttet dem helt ut. Unødvendig avfall og utgiftspost.

Bruker heller en klut om det skulle være nødvendig. 

Anonymkode: fbb65...9d6

• Liker 2
Skrevet

Servietter når vi har gjester eller hvis det er en høytidsdag, tørkerull når det bare er oss på en vanlig dag.  

• Liker 13
Skrevet

Nei for noe tull. Servietter er bare "pent" tørkepapir med dårlig oppsugingsevne. Aldri i livet om jeg kaster bort penger på sånt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere høres pripne ut. 

Anonymkode: c2e64...532

• Liker 6
Skrevet

Vi har servietter til middagen, slike i tøy

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare servietter/tørkepapir dersom jeg skal spise taco eller annen grisete mat man spiser med hendene, eller dersom jeg har gjester og de etterlyser det. Med andre ord - veldig sjeldent. 

Anonymkode: 73a76...f1d

• Liker 2
Skrevet

Bruker servietter hvis jeg har gjester, elller hvis det er noe jeg vil pynte til. Setter frem tørkerull til hverdags. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker aldri servietter, kun om det hadde vært et fint selskap,ellers er det høyst unødvendig.

Anonymkode: fc4f2...40b

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte tidligere, men har nå kuttet dem helt ut. Unødvendig avfall og utgiftspost.

Bruker heller en klut om det skulle være nødvendig. 

Anonymkode: fbb65...9d6

27 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Nei for noe tull. Servietter er bare "pent" tørkepapir med dårlig oppsugingsevne. Aldri i livet om jeg kaster bort penger på sånt.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker bare servietter/tørkepapir dersom jeg skal spise taco eller annen grisete mat man spiser med hendene, eller dersom jeg har gjester og de etterlyser det. Med andre ord - veldig sjeldent. 

Anonymkode: 73a76...f1d

Husk at en kan ha tøyservietter, billig og bra for miljøet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sydd servietter av lin som jeg bruker hver gang jeg får gjester.

Blir alltid stressa når jeg er invitert til folk og de ikke har servietter/tørkerull tilgjengelig. Skjønner ikke hva de tenker med😅 Sist gang var jeg invitert til hjemmelagd pizza, og savnet sårt å tørke meg rundt munnen under middagen...

Anonymkode: 96511...622

• Liker 4
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg bruker servietter. Har en serviett beholder på bordet. Når jeg legger de i, bretter jeg de i en trekant så de passer perfekt og er lette å nappe ut når jeg trenger. Foretrekker servietter fremfor torky. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, men vi trenger ikke det dukaller servietter. Jeg bretter tørkepapir, men har masse servietter. De er billige på ikea. Får kjøpt billige med sugeevne på eks plantasjen. 

Dessuten syns jeg det er hyggelig å dekke bord med servietter. Det gjør vi i helgene. 

Jeg reagerer på eks folk med unger ikke bruker "servietter" ungene sitter ved bordet, tørker av seg på klærne, sitter å slikker på fingrene.  Synd ungene bør lære bordmanerer også

Anonymkode: 8bd19...d84

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men vi trenger ikke det dukaller servietter. Jeg bretter tørkepapir, men har masse servietter. De er billige på ikea. Får kjøpt billige med sugeevne på eks plantasjen. 

Dessuten syns jeg det er hyggelig å dekke bord med servietter. Det gjør vi i helgene. 

Jeg reagerer på eks folk med unger ikke bruker "servietter" ungene sitter ved bordet, tørker av seg på klærne, sitter å slikker på fingrene.  Synd ungene bør lære bordmanerer også

Anonymkode: 8bd19...d84

Tro meg de tørker seg på klær og sutter på fingrene og med servietter. 

Lar de få lov til de er 4-5 før jeg blir skikkelig streng om de ikke bruker servietten sin

• Liker 1
Skrevet

Jeg dekker på med serivetter til middag hver dag, synes det er hyggelig- og de brukes jo. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig i at man bør ha servietter eller tørkerull tilgjengelig, men "pent brettete stykker med kjøkkenpapir"? er du seriøs?

Anonymkode: c8006...262

• Liker 6
Skrevet

Bruker servietter fra first price sånn til hverdags hvis det skulle være behov for det. Fine servietter hvis vi har gjester. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk er mer opptatt av miljø enn dere? Servietter er en typisk ting som blir brukt av 2 på et bord med 10, der 8 servietter ender i søppla urørt fordi man ikke vet sikkert om de er brukt eller ikke. I tillegg er det som regel totalt unødvendig pga fantastiske redskaper som kniv og gaffel. Man trenger det bare om man spiser med hendene, men da kan man ha en rull med tørkepapir på bordet så de som trenger det, tar det de trenger. Tørkepapir er også mye mer praktisk enn servietter fordi det trekker opp fett ol bedre. 

Anonymkode: b0dcd...f3b

• Liker 8
Skrevet

Servietter til gjester, tørkepapir til meg alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...