Gå til innhold

Importere familiebil med litt futt i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner meg ikke helt på importkalkulatoren på toll.no. Stadig får jeg opp helt absurde tall. Men jeg ser altså etter en sterk familiebil, manuell, bensin. Det er det jammen ikke mange av i Norge!

Noen som har prøvd å importere slikt?:

Citroën C5 V6, 207hk, 25000kr:

https://m.mobile.de/auto-inserat/citroen-c5-kombi-3-0-v6-exclusive-schönefeld/277506495.html

SAAB 9-3, 209 hk, 40000 kr:

https://m.mobile.de/auto-inserat/saab-9-3-2-0-t-sport-kombi-vector-oranienburg-bei-berlin/276208344.html

Nyere Škoda Octavia RS2, 200 hk, 70000 kr:

https://m.mobile.de/auto-inserat/skoda-skoda-octavia-rs-2-hellersdorf/277658096.html?ref=srp

Alle de står mer eller mindre i gangavstand fra flyplassen Schönefeld. Koster noen hundrelapper å fly ned, halvannen dag å kjøre opp igjen til Vestlandet. Jeg er så fristet, men ikke om jeg må betale 2-3 ganger kjøpeprisen i avgifter... 🤪

Anonymkode: 23783...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Importer i det minste et skikkelig merke, ikke noe fransk skvip. 

Vi importerte en Mercedes C220 turbodiesel i 2007, husker ikke eksakt sum men vi sparte en hel del på import kontra forhandler her i Norge.

Anonymkode: 7fedf...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leter på mobile24.no så får du ca pris med importavgifter på bilene du søker opp i tyskland. 

Likevel så er det ikke veldig mye å hente kontra norske priser lenger men du fåf bedre utstyrte biler der enn her. 

 

Nå fra sommeren så kommer det nye regler sånn at du kan importere biler på 20+ år uten avgifter men mva kommer alltid i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Akay skrev:

Hvis du leter på mobile24.no så får du ca pris med importavgifter på bilene du søker opp i tyskland. 

Likevel så er det ikke veldig mye å hente kontra norske priser lenger men du fåf bedre utstyrte biler der enn her. 

 

Nå fra sommeren så kommer det nye regler sånn at du kan importere biler på 20+ år uten avgifter men mva kommer alltid i tillegg

Jeg ville gått for en wolksvagen Sharan, den er tøff å se på og har plass til det meste. 

Anonymkode: 3d8a5...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Akay skrev:

Nå fra sommeren så kommer det nye regler sånn at du kan importere biler på 20+ år uten avgifter men mva kommer alltid i tillegg

Åh, det er det første jeg hører om. Så et slags trinnvis avgiftssystem på vei mot veteran?

Anonymkode: 23783...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått for en wolksvagen Sharan, den er tøff å se på og har plass til det meste. 

Anonymkode: 3d8a5...6ff

Volkswagen Sharan er jo en skikkelig dårlig bil med et elendig rykte?

Anonymkode: 23783...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mobile24.no er jo en artig side! Takk! Men de har ikke Volvo?

Screenshot_20190428-083911_Opera.thumb.jpg.8ecb366f3a1cc557d0699a8d6f6c7e4e.jpg

Anonymkode: 23783...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i huleste vil du bruktimportere 13 år gamle biler? Burde ikke være alt for vanskelig å finne noe tilsvarende her hjemme. 

Anonymkode: 5dfe2...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv selv, gå inn på Finn, velg stasjonsvogner med over 200 hk, manuell girkasse, bensinmotor, maks 100.000 kr. Utvalget er usselt.

Anonymkode: 23783...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...