Gå til innhold

Tannpuss ettåring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, hvordan klarer dere å pusse tennene til disse små? Jeg føler jeg har prøvd alle triks, men han bare snurper igjen munnen uansett hva jeg gjør! Han liker å tygge på tannkosten selv, men ikke pokker om jeg kommer til. Vi synger sanger, han får pusse mine tenner og bamser/leker, han får egen tannkost å leke med mens jeg prøver å pusse tennene hans.. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre? Han skjønner ikke bestikkelser enda heller, så jeg har liksom ingen flere triks🙈

Anonymkode: 00de3...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du få noen råd på helsestasjonen? Hvor mange tenner har han? Man kan også supplere med Flux løst opp i vann og gi som drikke. 

Anonymkode: fca03...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ettåringen her nektet, funket det av og til at hun pusset på meg samtidig som jeg pusset på hun, eller at hun fikk en lillesøster hun kunne pusse litt på. Var også populært å pusse tenner på fantorangen i appen, og så måtte bli pusset litt på selv og. Men tannpussen var et strev altså, og det ble en lite hyggelig kamp. 

Heldigvis gikk det over. Det var forresten nøyaktig samtidig som vi kjøpte en ny barnetannkrem (med annen smak). Da var det plutselig helt greit å bli pusset tenner på. 

Anonymkode: 83c64...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du få noen råd på helsestasjonen? Hvor mange tenner har han? Man kan også supplere med Flux løst opp i vann og gi som drikke. 

Anonymkode: fca03...f97

De ga meg en brosjyre, og det var det🙄. Han har 10 tenner nå, så de MÅ pusses.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når ettåringen her nektet, funket det av og til at hun pusset på meg samtidig som jeg pusset på hun, eller at hun fikk en lillesøster hun kunne pusse litt på. Var også populært å pusse tenner på fantorangen i appen, og så måtte bli pusset litt på selv og. Men tannpussen var et strev altså, og det ble en lite hyggelig kamp. 

Heldigvis gikk det over. Det var forresten nøyaktig samtidig som vi kjøpte en ny barnetannkrem (med annen smak). Da var det plutselig helt greit å bli pusset tenner på. 

Anonymkode: 83c64...aab

Har forsøkt forskjellig tannkrem, og at han pusser på meg, uten hell. Hvilken app er det? Har ikke latt han trykke på mobilen min før, men kanskje jeg må prøve det også. 

Anonymkode: 00de3...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ga meg en brosjyre, og det var det🙄. Han har 10 tenner nå, så de MÅ pusses.

Har forsøkt forskjellig tannkrem, og at han pusser på meg, uten hell. Hvilken app er det? Har ikke latt han trykke på mobilen min før, men kanskje jeg må prøve det også. 

Anonymkode: 00de3...b43

Fantorangen

Anonymkode: 83c64...aab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oral-b har en app som heter "Magic timer". Den er helt super, og jeg har brukt den på min siden han var rundt 1,5 år, kan sikkert brukes tidligere også om han er litt interessert i sanger og disneyfigurer. 

Anonymkode: 807de...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte det hjalp da en av mine nektet, at vi kjøpte zendium for 0-5 år på apoteket. Det er en tannkrem med lite såpestoff, og svir ikke så lett på rifter på tunga eller smaker sterkt. 

Så har jeg også gitt en 0.25 mg fluortablett fra de kan tygge tabletten som premie. Tror jeg begynte rundt 1,5 år med en fluortablett. 

Av og til brukte vi tvang. Av og til måtte vi lokke til starten. Gjerne ved at de stod på stol ved vasken og fikk starte selv. Så lånte jeg tannbørsten og pusset også lånte de litt til slutt. 

Anonymkode: 06514...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, hvordan klarer dere å pusse tennene til disse små? Jeg føler jeg har prøvd alle triks, men han bare snurper igjen munnen uansett hva jeg gjør! Han liker å tygge på tannkosten selv, men ikke pokker om jeg kommer til. Vi synger sanger, han får pusse mine tenner og bamser/leker, han får egen tannkost å leke med mens jeg prøver å pusse tennene hans.. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre? Han skjønner ikke bestikkelser enda heller, så jeg har liksom ingen flere triks🙈

Anonymkode: 00de3...b43

Her går det også i lokking og luring. Det som funker best er at hun ser seg i speilet mens vi pusser. Og at vi pusser tennene til hunden først 🙈 Eneste jeg kan komme med. 

Hunden er per tiden den flinkeste av de to 😅

Anonymkode: 1866b...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sliter vi med at han absolutt skal suge på tannkosten, så hardt at det er umulig å manøvrere den rundt i munnen hans... man får kanskje rikslet den litt på stedet om man er heldig. 

Han gaper veldig villig, men i det han får tannkosten i munnen, snurper han munnen rundt den og sutter som en gal. Han har foreløpig kun fire tenner, fortennene oppe og nede, og da går det sånn nogenlunde når jeg putter en fing i munnen ved siden av tennene, så jeg får holdt munnen bittelitt opp. Men det går jo ikke når han får flere tenner. :s 

Anonymkode: c5aad...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd elektrisk tannbørste? Vet ikke hvordan det er med ettåring men toåringen her elsker den og hun og fireåringen krangler om hvem som skal pusse først. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...