Gå til innhold

Spleiselag - verten har handlet dyrt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg faller som regel av å lese lange tråder, men denne tråden er jo fantastisk underholdning 😂 #ilandsproblemer 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Made4u

Nå må du slutte å være så smålig om en hundrelapp eller to fra eller til og blåse opp en stor sak av ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke alle som er like småspist som deg vel?

Jeg har sett det du har skrevet, og det var nok 1.5 mennesker, ikke 4.

Anonymkode: a8b62...009

150 gram ost til taco pr person er jo bare tullete, blir jo mett av den mengden ost alene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

150 gram ost til taco pr person er jo bare tullete, blir jo mett av den mengden ost alene. 

Du må gjerne synes det er tullete,men alle er ikke som deg. Og det må man respektere og askpektere, jeg har null problem med at du liker tacoen på din måte, jeg derimot spiser mer og hadde ønsket mer innhold,spesielt når det gjelder ost,rømme, Taco lomper,nachos chips  og grønnsaker.  Altså tradisjonelle norske fredagstacoen, noe din taco ikke er. Hvis jeg har gjester på besøk er det bedre med for mye enn for lite, og jeg liker ikke kjøtt til taco (spiser vegetarisk taco) så driter ikke jeg i å tilby det, slik du gjør med gaugamole.  100 kr er ikke mye OG det er en bursdagmiddag DE ALLER FLESTE ønsker å gjøre litt stas ut av det, noe som det faktisk ikke virker som bursdag barnet har gjort, men heller tatt hensyn til ALLE GJESTENE, ikke bare en (1).

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SupaWoman skrev:

Med de mengdene kan du fore dobbelt så mange.  Vi bruker 400 gr kjøttdeig til 3 personer. Og spiser opp ca 1/2 boks rømme. Og hva skal du med over en kilo ost??   

Åh, så utrolig pinlig. Du er en av de vertinnene som serverer altfor lite mat i selskap slik at gjestene går hjem sultne. 

Anonymkode: e6f0a...762

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne synes det er tullete,men alle er ikke som deg. Og det må man respektere og askpektere, jeg har null problem med at du liker tacoen på din måte, jeg derimot spiser mer og hadde ønsket mer innhold,spesielt når det gjelder ost,rømme, Taco lomper,nachos chips  og grønnsaker.  Altså tradisjonelle norske fredagstacoen, noe din taco ikke er. Hvis jeg har gjester på besøk er det bedre med for mye enn for lite, og jeg liker ikke kjøtt til taco (spiser vegetarisk taco) så driter ikke jeg i å tilby det, slik du gjør med gaugamole.  100 kr er ikke mye OG det er en bursdagmiddag DE ALLER FLESTE ønsker å gjøre litt stas ut av det, noe som det faktisk ikke virker som bursdag barnet har gjort, men heller tatt hensyn til ALLE GJESTENE, ikke bare en (1).

"den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lomper?   Som i pølselomper?   Og hva skal man med nachos chips når man har skjell?    Hadde selvsagt gjort stas på gjester ved å ha litt ekstra men ser ikke vitsen med å  ha halvparten igjen i rester.  Hvem skal spise det opp?  Går jo i søpla og penger rett ut vinduet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lomper?   Som i pølselomper?   Og hva skal man med nachos chips når man har skjell?    Hadde selvsagt gjort stas på gjester ved å ha litt ekstra men ser ikke vitsen med å  ha halvparten igjen i rester.  Hvem skal spise det opp?  Går jo i søpla og penger rett ut vinduet. 

TACO LOMPER!!!

Og nei skjell er ikke det samme som nachos chips i smak.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, så utrolig pinlig. Du er en av de vertinnene som serverer altfor lite mat i selskap slik at gjestene går hjem sultne. 

Jeg serverer nok, og har ofte rester. Men lager ikke dobbelt så mye, det er jo liten vits. Jeg har ikke venner som drukner tacoen sin i ost og en halv boks rømme, heller ikke venner som spiser en halv kilo kjøtt og 9 skjell alene.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TACO LOMPER!!!

Og nei skjell er ikke det samme som nachos chips i smak.

Det heter TACOLEFSER. Lomper er laget av potet, lefser er laget med hvete.  Skjell og chips er laget på nøyaktig samme måte og inneholder det samme, men chips med ostesmak smaker annerledes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter TACOLEFSER. Lomper er laget av potet, lefser er laget med hvete.  Skjell og chips er laget på nøyaktig samme måte og inneholder det samme, men chips med ostesmak smaker annerledes. 

nei, jeg gidder ikke når du skal diskuterer på det nivået, istad diskuterte du fordi jeg nevnte jeg ønsket sopp og guacamole i taco, som jo er helt vanlig og normalt i taco, akkurat som ananas. noe jeg ikke spiser i tacoen.

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

eg har ikke venner som drukner tacoen sin i ost og en halv boks rømme, 

ikke jeg heller.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow, underholdning på høyt plan her! Til TS, hvis du har dårlig råd kan jeg skjønne at du er gretten, men sånn ellers er 100kr ikke mye penger, da... Lev litt. Syns vertinna kan sitte igjen med småbeløp og matrester etter å ha disket opp til mange folk.

Anonymkode: c5793...db8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en tråd!

Sånn oppførsel som TS viser her er grunnen til at jeg synes det er kjipt å ha spleiselag. Folk har så utrolig ulike meninger om hva som bør kjøpes inn, hva som er mye og hva som er lite - sett heller pris på at noen gidder å invitere og ta jobben med å handle inn! Har en venninne som hele tiden skal påpeke hvor lite mat hun spiser, og når vi skal handle sammen vil hun helst bare handle inn minimalt med mat. Hvis jeg sier vi trenger mer er reaksjonen SERIØST? Jeg klarer meg på 80 gram kjøtt! Vel, det gjør ikke jeg, og definitivt ikke samboeren min. Ender med at jeg sier jeg betaler alt, jeg gidder ikke høre på hvor enorme mengder mat vi spiser (for det gjør vi absolutt ikke), og jeg gidder heller ikke høre på hvor mange gram av hver ingrediens hun greier seg med. Det morsomme er at hun spiser enorme mengder smågodt, som jo er mye dyrere enn den maten jeg spiser. 

Er det bursdag så forstår jeg veldig godt at venninnen er redd for at det ikke skal være nok mat, ønsker at alle skal få det de vil ha og jeg forventer hvertfall ikke at noen skal løpe fra butikk til butikk for å få billigst mulig spleiselag. 100,- er uansett ikke dyrt for et godt måltid - har man dårlig råd kan man heller kutte ned på snacks og alkohol. 

Anonymkode: ceb41...ec1

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, SupaWoman skrev:

Med de mengdene kan du fore dobbelt så mange.  Vi bruker 400 gr kjøttdeig til 3 personer. Og spiser opp ca 1/2 boks rømme. Og hva skal du med over en kilo ost??   

Vel, vi bruker 400 g kjøttdeig til to personer. Er som regel litt til overs, kanskje nok til en taco eller burrito. Når jeg ber gjester synes jeg det er bedre å ha for mye enn for lite mat - og taco funker jo fint som nattmat eller evt. restemat - så derfor beregner jeg heller i overkant mye. 

Når det gjelder ost er det null problem å fryse revet ost, så det som blir til overs fryser jeg passende porsjoner. Nok en gang er det bedre å ha for mye enn for lite. 

Noen i vennegjengen min spiser veldig mye rømme, så det går en del. Og jeg setter ikke frem alt på en gang og kjøper med god holdbarhet. Er ingen krise å ha et rømmebeger i kjøleskapet.

De gangene jeg har servert taco har det gjerne blitt to runder med mat. Først til middag og så restene som nattmat og det har ikke vært noe særlig til overs når også nattmaten er fortært.

Anonymkode: d6839...5fb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2019 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Vi skal spise taco, er typ 8-9 stk, og verten har bedt om godt over 100kr per pers. 

Anonymkode: c0653...d6b

Da burde dere hatt en avklaring på forhånd på hvor mye dere skulle handle inn og til hvilken pris. Om dere hadde avtalt 60 kr pr. person, så hadde verten måtte forholdt seg til det. Nå kan det hende at verten har handlet dyre råvarer og litt for mye. For eksempel er karbonadedeig mye dyrere enn kjøttdeig, og det er store prisforskjeller på merke og butikk. Det samme med tacolefser/saus/krydder osv.. Da kan butikkens egne merker være mye billigere enn f.eks. Santa Maria sitt merke. Og har dere avklart hvilke tacoprodukter dere skal ha? Eller kan det tenkes at verten nå har kjøpt inn alt mulig rart på grunn av usikkerhet for hva de enkelte spiser? Også kommer grønnsaker og salat i tillegg, der er også store prisforskjeller. Og har dere snakket om hvilke grønnsaker dere skal ha? Avokado til guacamole er for eksempel ganske dyrt. 

Og er drikke inkludert i denne prisen, eller skal dere ha med egen drikke? 

Til neste gang er det lurt å avklare pris og produkter på forhånd når det kommer til spleiselag. 

Anonymkode: b280e...8d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, for en tråd!

Sånn oppførsel som TS viser her er grunnen til at jeg synes det er kjipt å ha spleiselag. Folk har så utrolig ulike meninger om hva som bør kjøpes inn, hva som er mye og hva som er lite - sett heller pris på at noen gidder å invitere og ta jobben med å handle inn! Har en venninne som hele tiden skal påpeke hvor lite mat hun spiser, og når vi skal handle sammen vil hun helst bare handle inn minimalt med mat. Hvis jeg sier vi trenger mer er reaksjonen SERIØST? Jeg klarer meg på 80 gram kjøtt! Vel, det gjør ikke jeg, og definitivt ikke samboeren min. Ender med at jeg sier jeg betaler alt, jeg gidder ikke høre på hvor enorme mengder mat vi spiser (for det gjør vi absolutt ikke), og jeg gidder heller ikke høre på hvor mange gram av hver ingrediens hun greier seg med. Det morsomme er at hun spiser enorme mengder smågodt, som jo er mye dyrere enn den maten jeg spiser. 

Er det bursdag så forstår jeg veldig godt at venninnen er redd for at det ikke skal være nok mat, ønsker at alle skal få det de vil ha og jeg forventer hvertfall ikke at noen skal løpe fra butikk til butikk for å få billigst mulig spleiselag. 100,- er uansett ikke dyrt for et godt måltid - har man dårlig råd kan man heller kutte ned på snacks og alkohol. 

Anonymkode: ceb41...ec1

Så kjip oppførsel på venninnen din. Hun hadde ikke jeg giddet å spise mat med iallfall :) 

Anonymkode: b280e...8d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg serverer nok, og har ofte rester. Men lager ikke dobbelt så mye, det er jo liten vits. Jeg har ikke venner som drukner tacoen sin i ost og en halv boks rømme, heller ikke venner som spiser en halv kilo kjøtt og 9 skjell alene.  

Det er jo fordi folk ikke tør å forsyne seg når det er så lite mat. Det er som at ingen vil ta det siste kakestykket. Jeg skal love deg at du blir snakket om når du ikke er til stede. Utrolig pinlig for deg. Det finnes selvsagt en mellomting mellom usle 130 g kjøtt og 500 g per person, men det er ikke rart at du ikke forstår det når du beregner altfor lite per person. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter vel egentlig TORTILLAS. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant 😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den får en likes, bare ved at den var så morsom😜😂😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...