Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Professor Orm skrev:

Det er helt klart mange som gjør for mye med huden sin, har vært der selv.. Jeg er selv en plukker. Hvis man vil holde huden ung må man bruke solkrem. Men da må man bruke rens. Og det igjen gjør at man må tilføre fukt.. Men selvfølgelig, alt med måte. Jeg finner at det fungerer best med noen få, nøye utvalgte produkter. 

Og da må jeg spørre: hvordan hud har du? Siden du selv kaller deg en plukker. Er det en fin hud som andre også kan tenke seg, eller overfører du egne problemer via dine råd her? Jeg mener ikke å være ufin, jeg skjønner jo at du ønsker å hjelpe andre, men tenk også litt på hvordan råd kan oppfattes. Hvis du f.eks skriver at en person bør ta syrer, uten at du har sett vedkommendes hud...har du kompetanse på det?

Anonymkode: 0ba9c...be9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det enkle kan ofte være det beste, som f.eks : bra  og variert kosthold, regelmessig bevegelse, nok søvn osv. Ikke bare hva man smører på huden. Tror det har like mye å si. Da kan man komme langt med bare litt god olje, ikke sterke syrer som også kan forstyrre og i noen tilfeller gjøre vondt verre.

De som anbefaler syrer burde ikke skrive som om det er noe man bare må gjøre. Og hvordan hud har dere selv, dere som anbefaler dette? Det bør de som leser tenke på.

Jeg er veldig uenig med deg i første del. Andre del er jeg forsåvidt enig i. 

Anonymkode: 13438...994

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da må jeg spørre: hvordan hud har du? Siden du selv kaller deg en plukker. Er det en fin hud som andre også kan tenke seg, eller overfører du egne problemer via dine råd her? Jeg mener ikke å være ufin, jeg skjønner jo at du ønsker å hjelpe andre, men tenk også litt på hvordan råd kan oppfattes. Hvis du f.eks skriver at en person bør ta syrer, uten at du har sett vedkommendes hud...har du kompetanse på det?

Som nevnt, tilnærmet feilfri så lenge jeg ikke skeier for mye ut med kostholdet. Noen ganger et lite sår hvis jeg har vært uheldig og fått en kvise jeg har plukket på, men der er flere som misunner meg min hud. TS spurte jo ganske enkelt om våre beste råd til å redusere porestørrelsen. Min erfaring er at det hjelper å bruke et BHA serum med en konsentrasjon på 2%. Det vil kunne redusere oppbygning av døde hudceller og løse opp talg og på denne måten gi litt mindre porer. Det er ikke det samme som å si at hun bør "ta syrer".

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg blessed med veldig fin ut fra naturens side, ingen porer etc, men jeg tror også at man faktisk skal være litt forsiktig med sånne syre produker som mange her foreslår. Blir ikke huden tynnere av det? Man kan miste det naturlige ytterste laget/beskyttelseslaget man har? Dere som foreslår syrer, hvilken hud har dere? Hvis dere har dårlig hud, burde dere iallefall ikke foreslå det. Legg ut et lite diskret bilde av huden deres, så ts vet hvem som gir disse rådene...

Tror endel plukker for mye på huden sin.

Lurer på dette jeg og, noen steder står det man får tynnere hud og dermed tidligere aldringstegn, andre steder står det at syrene produserer mer kollagen sånn at man får tykkere hud langsiktig av det og sinker aldringstegn.

Anonymkode: 4409a...464

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Professor Orm skrev:

Som nevnt, tilnærmet feilfri så lenge jeg ikke skeier for mye ut med kostholdet. Noen ganger et lite sår hvis jeg har vært uheldig og fått en kvise jeg har plukket på, men der er flere som misunner meg min hud. TS spurte jo ganske enkelt om våre beste råd til å redusere porestørrelsen. Min erfaring er at det hjelper å bruke et BHA serum med en konsentrasjon på 2%. Det vil kunne redusere oppbygning av døde hudceller og løse opp talg og på denne måten gi litt mindre porer. Det er ikke det samme som å si at hun bør "ta syrer".

Jeg skjønner, og det var som sagt ikke meningen å kritisere deg da jeg tror oppriktog du vil hjelpe.

Men hadde du problemer med store porer siden du bruker syrer, eller var det fordi du tror og ser at det gjør huden din bedre?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig uenig med deg i første del. Andre del er jeg forsåvidt enig i. 

Anonymkode: 13438...994

Du tror ikke kosthold, bevegelse og nok søvn betyr noe for hvordan huden er?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke kosthold, bevegelse og nok søvn betyr noe for hvordan huden er?

Søvn spiller noe inn, i forhold til poser under øynene men kosthold og bevegelse, nei.  Har aldri merket forskjell. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, SupaWoman skrev:

Søvn spiller noe inn, i forhold til poser under øynene men kosthold og bevegelse, nei.  Har aldri merket forskjell. 

Om jeg har et godt kosthold uten sukker i en periode forsvinner alle mine acne problemer. Og jeg har tidligere fått resepter på medisiner pga hudproblemer.

Anonymkode: 23b33...0c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, SupaWoman skrev:

Kosthold har veldig mye å si for huden. Mange matvarer som trigger fet hud og acne, og sukker og prosessert mat gir slappere hudkvalitet og celler så huden sagger og eldes tidligere. Høyt saltinntak gjør huden tørrere. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kosthold har veldig mye å si for huden. Mange matvarer som trigger fet hud og acne, og sukker og prosessert mat gir slappere hudkvalitet og celler så huden sagger og eldes tidligere. Høyt saltinntak gjør huden tørrere. 

Nå har jeg ikke akne, men jeg har veldig fet hud i t-sonen og det er jeg glad for.  Det holder huden min ung, naturlig smøring døgnet rundt. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, SupaWoman skrev:

Okei, jeg tror alt henger sammen...Og man får blodsirkulsajon ved bevegelse, så merker en spesiell glød etter bevegelse :)

Gjest LaptopPute
Skrevet

Jeg hadde rosacea, kløende og dehydrert hud, med en del kviseutbrudd. Hadde også ekstremt tørr hud. Jeg gjorde ingenting. Tok av og til på en ansiktskrem.

Så ble jeg interessert i sminke, og fant ut gjennom det at grunnlaget i huden min var for dårlig til å få sminken til å legge seg pent.

Plutselig var jeg på reddit på subredditen skincareaddiction, fikk masse hjelp der, og gikk til hudpleier med sykepleierutdannelse for å være sikker på råda.

Bruker syrer, peeling, retinol og utrolig masse fukt fukt fukt, og solkrem og caps. Jeg er i sola, men soler meg ikke aktivt. Jeg beskytter meg.

Nå har jeg jevn hudtone, jeg klør ikke, jeg flasser ikke, huden er fortsatt dehydrert og jeg kan rødme lett selvfølgelig, da dette er hudtilstander jeg har. Jeg får kun kviser 1 gang i måneden ved menstruasjon.

Jeg elsker å ta vare på huden min. Det føles godt. Jeg får velvære. Jeg har et perfekt kanvas for sminken min. Og jeg går selvfølgelig også helt sminkefri når jeg ønsker det. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, LaptopPute skrev:

Jeg hadde rosacea, kløende og dehydrert hud, med en del kviseutbrudd. Hadde også ekstremt tørr hud. Jeg gjorde ingenting. Tok av og til på en ansiktskrem.

Så ble jeg interessert i sminke, og fant ut gjennom det at grunnlaget i huden min var for dårlig til å få sminken til å legge seg pent.

Plutselig var jeg på reddit på subredditen skincareaddiction, fikk masse hjelp der, og gikk til hudpleier med sykepleierutdannelse for å være sikker på råda.

Bruker syrer, peeling, retinol og utrolig masse fukt fukt fukt, og solkrem og caps. Jeg er i sola, men soler meg ikke aktivt. Jeg beskytter meg.

Nå har jeg jevn hudtone, jeg klør ikke, jeg flasser ikke, huden er fortsatt dehydrert og jeg kan rødme lett selvfølgelig, da dette er hudtilstander jeg har. Jeg får kun kviser 1 gang i måneden ved menstruasjon.

Jeg elsker å ta vare på huden min. Det føles godt. Jeg får velvære. Jeg har et perfekt kanvas for sminken min. Og jeg går selvfølgelig også helt sminkefri når jeg ønsker det. 

Jeg liker også å ta vare på huden min, men lurer på hva dette med syrer gjør egentlig? Har huden din blitt bedre? Er det ikke ganske hardt for huden? Hvilke produkter bruker du? Er bare nysgjerrig.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner, og det var som sagt ikke meningen å kritisere deg da jeg tror oppriktog du vil hjelpe.

Men hadde du problemer med store porer siden du bruker syrer, eller var det fordi du tror og ser at det gjør huden din bedre?

Det er helt greit, man trenger faktisk kritiske stemmer her inne. Det rådes både til det ene og det andre i slike tråder, mange rare tips som florerer. 

Om jeg hadde problemer med det? Vanskelig å svare på. Jeg er jo en plukker og vet jeg har en tendens til å overdrive egne hudproblemer, jeg ser ting som verre enn de er. Jeg tror og ser det gjør huden bedre. Det finnes også vitenskapelig grunnlag for å hevde at den virker. Jeg omtaler dog ikke meg selv som en person som bruker syrer. Det blir veldig upresist og kan virke misvisende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg endte med Ole Henriksen produkter så får vi se om det gjør susen. Etter en runde med maske så synest jeg faktisk det har forbedret seg, men det kan være ønsketenkning. 😁

Anonymkode: aa977...d21

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg endte med Ole Henriksen produkter så får vi se om det gjør susen. Etter en runde med maske så synest jeg faktisk det har forbedret seg, men det kan være ønsketenkning. 😁

Anonymkode: aa977...d21

Hvilke produkter endte du med? :) Hold oss oppdatert da på hvordan det går

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...