Gå til innhold

STRYK OPPKJØRING - SENSOR?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare presisere til at ALLE der skal ta oppkjøring; Dere skal vite at det absolutt finnes forskjellsbehandling fra sensorer der ute. Forskjellene er såpass store at det burde ha blitt mediesaker etter mine øyne, og disse sensorene har alt for mye makt!

Jeg hadde min andre oppkjøring idag, og besto. Jeg besto faktisk med glans som sensor nevnte, og fikk mye skryt. Dette tiltross for at jeg ikke klarte sikkerhetskontrollen, holdt på å påkjøre en fotgjenger, glemte å blinke ut av en rundkjøring, bråbremset i flere kryss, plasserte meg feil to ganger, giret feil 3-4 ganger, kvelte motoren en håndfull ganger, holdt på å kræsje bilen bak da jeg skulle lukeparkere og glemte flere ganger å se i blindsonen i feltskiftet.

Dette var altså kjøring som jeg sjøl vil kvalifisere som helt forferdelig, men nervene tok overhånd og denne bilen var helt nytt for meg og uvant. Allikevel besto jeg, og min teori er at dette er pga den gode tonen og relasjonen jeg fikk til sensor ellers, og at sensor nå var en ung trivelig kar.

På min forrige oppkjøring for to måneder siden så kjørte jeg etter mine øyne så å si perfekt, mindre nerver, god observasjon og jeg var veldig godt vant til bilen. Allikevel hadde jeg ikke en god tone til en sensor, og jeg oppfattet han (en godt voksen mann) som kynisk og rigid. Jeg strøk da visst kun på to ting; litt høy fart mot kun et kryss og at jeg ikke forbikjørte en traktor i 70 sone (der jeg vurderte det som klart risikabelt pga dårlig sikt og føre). Allikevel strøk jeg, og kjøremåten min ga visst verken trafikk samhandling eller flyt.

Jeg har også hørt mange lignede historier fra venner og bekjente som forteller om vikepliktsbrudd, kjøring med av bil utenfor veikanten, klare fartsbrudd etc, men allikevel består dem; mens andre som kjører utrolig bra, og visst stryker på at de enten venter noen sekunder ekstra før de går inn i en rundkjøring, eller to-tre forsøk på å ryggeparkere (der sensor mener at de MÅ klare parkering på første forsøk uten å kjøre bilen og fram og tilbane).

Dette er så kritikkverdig, men hva kan gjøres??

 

Anonymkode: a6249...77a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare presisere til at ALLE der skal ta oppkjøring; Dere skal vite at det absolutt finnes forskjellsbehandling fra sensorer der ute. Forskjellene er såpass store at det burde ha blitt mediesaker etter mine øyne, og disse sensorene har alt for mye makt!

Jeg hadde min andre oppkjøring idag, og besto. Jeg besto faktisk med glans som sensor nevnte, og fikk mye skryt. Dette tiltross for at jeg ikke klarte sikkerhetskontrollen, holdt på å påkjøre en fotgjenger, glemte å blinke ut av en rundkjøring, bråbremset i flere kryss, plasserte meg feil to ganger, giret feil 3-4 ganger, kvelte motoren en håndfull ganger, holdt på å kræsje bilen bak da jeg skulle lukeparkere og glemte flere ganger å se i blindsonen i feltskiftet.

Dette var altså kjøring som jeg sjøl vil kvalifisere som helt forferdelig, men nervene tok overhånd og denne bilen var helt nytt for meg og uvant. Allikevel besto jeg, og min teori er at dette er pga den gode tonen og relasjonen jeg fikk til sensor ellers, og at sensor nå var en ung trivelig kar.

På min forrige oppkjøring for to måneder siden så kjørte jeg etter mine øyne så å si perfekt, mindre nerver, god observasjon og jeg var veldig godt vant til bilen. Allikevel hadde jeg ikke en god tone til en sensor, og jeg oppfattet han (en godt voksen mann) som kynisk og rigid. Jeg strøk da visst kun på to ting; litt høy fart mot kun et kryss og at jeg ikke forbikjørte en traktor i 70 sone (der jeg vurderte det som klart risikabelt pga dårlig sikt og føre). Allikevel strøk jeg, og kjøremåten min ga visst verken trafikk samhandling eller flyt.

Jeg har også hørt mange lignede historier fra venner og bekjente som forteller om vikepliktsbrudd, kjøring med av bil utenfor veikanten, klare fartsbrudd etc, men allikevel består dem; mens andre som kjører utrolig bra, og visst stryker på at de enten venter noen sekunder ekstra før de går inn i en rundkjøring, eller to-tre forsøk på å ryggeparkere (der sensor mener at de MÅ klare parkering på første forsøk uten å kjøre bilen og fram og tilbane).

Dette er så kritikkverdig, men hva kan gjøres??

 

Anonymkode: a6249...77a

Og dette mener du står til troende? :daane:

Anonymkode: 5ca5d...edc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man stryker ikke om man kjører perfekt. Sensor må jo gi en begrunnelse, og han kan ikke finne på hendelser. Hva var begrunnelsen du fikk for stryk på den perfekte oppkjøringen?

Jeg opplevde å ha kjempegod tone med min sensor på min første oppkjøring, og gjorde ikke veldig mye galt. Syns selv jeg hadde noen småfeil. Den største feilen ifølge sensor var at jeg lå for langt i midten av veibanen på landevei, men jeg mente selv når jeg kjørte der at det var god oversikt og at jeg ikke trengte å klemme linja der jeg hadde god sikt og så at det ikke kom noen imot. Pytt sann, kjipt. Da lærte jeg at jeg ikke gjør det på neste oppkjøring. 

Anonymkode: 64f46...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Hadde god tone med sensor og faktisk mye å prate om men jeg strøk fordi jeg ikke var flink nok, rett og slett. Var ikke klar og gjorde mye feil. Ikke hans skyld men min. Du kjørte sikkert bra og sensor fikk en god helhetsinntrykk av din kjøring. Selvsagt er noen kjipe, det er det overalt men jeg håper sannelig at det er få av de og at de fleste gjør en ærlig jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk på min første oppkjøring fordi sensor mente at jeg hadde brutt vikeplikten, når en bil stanset for å slippe meg inn på veien. Var jo åpenbart at jeg ikke krysset inn på veien og var til hinder, for bilen foran den som slapp meg inn kjørte bare rett forbi.

Tror egentlig ikke sensor fulgte helt med jeg, for det var eneste jeg ble tatt på. Kona har fortalt meg at hun bråbremset på to fotgjengerfelt hvor det kom folk og kvalte bilen flere ganger, og likevel bestod.

Jeg var mann i tidlig 20-årene og hadde dame 40+ som strøk meg.

Anonymkode: e0152...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig høres det ikke ut som om du burde fått lappen.... Å nesten kjøre på fotgjenger, nesten krasje i annen bil og ikke kunne kjøre i trafikken med god flyt er vel alle gode strykegrunner. 

Anonymkode: 9b8f8...474

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har kjørt med en sensor som bråbremset 5 meter før krysset - på grunn av han mente jeg ikke bremset da. Jeg har allerede bremset, bare at jeg bremset sakte mot krysset, for å stoppe gradvis og "pent". Jeg fikk stryk for dette. Neste oppkjøring, om det skjer igjen, skal jeg stoppe bilen brått, gå ut av bilen (ta på varsellys og vest så klart) - og fotografere hva sensoren gjør! Med avstand til krysset. Fordi jeg er helt sikker på at jeg har blitt stryket med vilje, og at denne sensoren gjør samme med mange andre. Så pass dere. Det er i Oslo. 

Selvsagt sensore er mennesker, de har også dårlige dager, og det er dårlige sensore. Et menneske burde aldri ha sånn makt. Det burde ikke være lov å ta oppkjøring med kun 1 sensor i bil.  

Anonymkode: 8ef2d...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gratulerer med lappen, TS. 😄

Anonymkode: 8ef2d...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel for mye å håpe på at du sa neitakk til lappen siden du ikke kan å kjøre bil godt nok til å faktisk stå. 

Anonymkode: f9848...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Håper jeg ikke treffer deg på veiene i nærmeste fremtid😲 

Anonymkode: e2161...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...