AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 i følge kalkulator skulle jeg hatt EL for 11 dager siden, men jeg fikk positiv EL test for 9 dager siden. jeg var oppe å tisset i natt, men lå i 4 timer før jeg sto opp og tok en test. den var negativ, og det føles ut som alt håpet er ute. Har ingen symptomer, sett bort i fra stikking i ene siden av magen. stikkingen har kommet og gått omtrent siden positiv EL test. har målt med tidligtester, så det føles egentlig ut som håpet er ute. så kjedelig da jeg drømte at jeg holdt en positiv graviditetstest i hånden 🙄 har det noe hensikt å måle videre, når bør jeg evt måle igjen? vi har ikke vært prøvere lenge, men ønsker oss selvfølgelig et barn sterkt. Anonymkode: 39ef7...6b4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Håpet er IKKE UTE!! Mange får ikke positiv test før 12-13-14 DPO. Hvis du fikk positiv EL test for 9 dager siden, er det sikkert bare et par dager siden egget festet seg (dersom du ble gravid), og det kan ta opp til 6 dager før du får en positiv test etter dette. Vent et par dager før du tester Lykke til! Anonymkode: 287b8...b7a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 Dette er grunnen til at man anbefaler å vente med å teste nærmere menstruasjon. Alt for mange får negativ test og blir unødvendig skuffa. Det er bortkastede tester, og bortkastet skuffelse. Om testen fortsatt er negativ når du skal ha mensen kan det se mørkt ut.. men 9 dpo er fortsatt veldig tidlig! Og når det gjelder symptomer får de færreste symptomer før de er et stykke lenger på vei Så vent noen dager til før du tar en ny test Anonymkode: bb18b...297
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 Jeg hadde blendahvit test 9 dpo. Nå er eg 9 mnd gravid. Håpet er IKKE ute;) Anonymkode: 5062b...5f3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 Du får ikke El før et døgn ca etter poditiv El test heller. Anonymkode: c77b1...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #6 Skrevet 28. april 2019 Fikk veldig svak positiv test ved forventet mens, så svak at jeg nesten kastet testen fordi jeg trodde den var negativ. Så 9 dpo var jo veldig tidlig å miste motet på. Anonymkode: d2187...579
Lilypond Skrevet 28. april 2019 #7 Skrevet 28. april 2019 Hvis du hadde positiv EL-test for 9 dager siden er du trolig 8 DPO i dag. Et befruktet egg fester seg i snitt 9 DPO, men det kan like gjerne skje 6-12 DPO. Deretter tar det 2-3 dager før normal hcg-produksjon gjør at det vil slå ut på en test. Altså er det helt normalt at første positive test kommer ca 11-12 DPO, men det kan variere fra ca 8-15 DPO. Både litt før og litt senere er også mulig, da har man gjerne enten tatt feil av tidspunkt for EL eller har litt uvanlig variasjon i hcg-produksjon. Så nei, negativ test 8/9 DPO betyr IKKE at alt håp er ute.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #8 Skrevet 28. april 2019 Jeg fikk ikke positiv test før tre uker etter unnfangelsen, men jeg var veldig sikker på at den også var negativ da. Noe den kikke var. Så du har enda god tid på deg. Lykke til! Anonymkode: b6cbb...c43
Unicorn1337 Skrevet 28. april 2019 #9 Skrevet 28. april 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blendahvit test 9 dpo. Nå er eg 9 mnd gravid. Håpet er IKKE ute;) Anonymkode: 5062b...5f3 Hva er dpo?
Lilypond Skrevet 28. april 2019 #10 Skrevet 28. april 2019 24 minutter siden, Unicorn1337 skrev: Hva er dpo? Days past ovulation = dager etter eggløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå