Gå til innhold

gir du bursdagsgaver til barna til vennene dine?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på om jeg er veldig kynisk på dette punktet, men jeg pleier altså IKKE å gjøre det, med unntak av EN venninne som jeg treffer litt oftere, og ser ungen litt oftere også.

De fleste venninnene mine har fått små barn, og det er bursdager i hytt og pine, og de går og spiser kake til hverandre, handler gaver til barna og slikt.

Jeg har ingen barn selv, jobber på dagtid, og har ikke anledning til (og ikke SÅ stor interesse av) formiddagskaffebesøk på barnas bursdager.

Jeg ser disse ungene kanskje max tre ganger i året. Likefullt er venninnene min gamle gjeng som har holdt sammen i mange år, og jeg liker dem godt, og vi møtes regelmessig.

Burde jeg vise litt mer interesse for barna deres (dvs late som jeg er interessert), huske fødselsdager etc?

Hvordan ser dere som HAR barn på slike venninner som jeg? Synes dere det er litt frekt, eller er det akseptabelt å holde seg litt "utenfor" på det punktet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart i hele tatt. Jeg har en sønn, og han fikk bursdagsgave kun av mine 2 nærmeste venninner, noe jeg syntes var helt naturlig. Selv gir jeg til min beste venninnes barn, men ikke barna til de vennene jeg ser bare nå og da.

Skrevet

Gir gaver til barna til to venninder. Kommer nok til å bli flere med årene, da et par til av mine nære venninder er i "startgropa". Regner med det fader ut litt etterhvert som barna blir større.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg gjør det hvis jeg har råd og husker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er fadder på et av barna til noen venner, vi gir julegaver og bursdagsgaver også til søskene. Et vennepar som er fadder på vår datter, gir vi også jul- og bursdagsgaver til barna deres. Likedan barna til en annen nær venninne.

Jeg har tilsammen 24 barn å kjøpe jul- og bursdagsgaver til, og det er litt mange...

Det er litt vansklig å bare skulle kjøpe julegave til fadderbarn og ikke søsken- mon tro hva dere andre gjør der???

Skrevet
Det er litt vansklig å bare skulle kjøpe julegave til fadderbarn og ikke søsken- mon tro hva dere andre gjør der???

Har ett fadderbarn, som har en søster. Det er bare han som får bursdagsgave, men jeg gir julegaver til begge to, siden de da får gavene samtidig.

Skrevet

Nei.

Gir til fadderbarn og hvis vi er invitert i bursdagsselskap (da gir jeg gaven i min datters navn).

Ellers hadde jeg ikke gjort annet enn å kjøpe gaver, tror jeg.

Skrevet

Nei, Gud hjelpe meg - da hadde det blitt mange å husket på etterhvert (jeg som har problemer med å huske min egen bursdag).

Gjest Anonymous
Skrevet

Nop - har nok med nieser og nevøer om jeg ikke skal huske ungene til alle jeg kjenner også!

Skrevet

Gir gave dersom vi blir invitert (en del av våre venner legger sine "kaffeslaberas" til helgene og ettermiddagene), og dersom vi har mulighet til å gå. Aldri noe dyrt, og alltid noe "fornuftig", som treleker, bamser eller bøker. Ellers gir jeg ikke gave, og til jul gir jeg ikke noe.

Skrevet

Jeg kjøper gave til mine venners barn.

Skrevet

Niks! Ikke bursdagsgaver. Da min beste venninnes sønn var liten fikk han julegave av meg, det var alt. Benytter samme prinsipp også innen familien. Ingen bursdagsgaver, men jeg gir julegaver til de ungene jeg har en del kontakt med.

Skrevet

Har kun en nær venninne som har barn, og til hennes to gir jeg jul- og bursdagspresanger. Vet ikke hvordan det blir etterhvert når mange av oss får barn, tviler på at jeg kommer til å gi til alle da.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg gir i utgangspunktet ikke gaver til mine venninners barn. Men noen venninner har barn som er jevngamle med mine. Da blir barna invitert i hverandres bursdager og får selvfølgelig gaver.

Gjest Anonymous
Skrevet

Barna hadde sikkert blitt overlykkelige for flere gaver, men jeg ser ikke den store hensikten til å dynge ned barn med gaver. Det klarer stort sett familien og en gjeng med bursdagsgjester likevel! :ler:

Jeg gjør et unntak for en venninne og alenemor med barn som jeg har fulgt siden fødselen. men der er jeg på en måte blitt en "tante" siden de ikke har stor familie og moren alltid har hatt dårlig råd.

Skrevet

nei gjør vanligvis ikke det....kun til bestevenninna mi sitt barn..og en annens for en stund tilbake når jeg passet henne endel...men ikke nå

Skrevet

Jeg gir julepresang og bursdagpresang til tantebarn og fadderbarn.

Men utenom det går det etter regelen "ingen kake - ingen gave".

Altså - blir man invitert til feiringen, gir man gave, om ikke lar man være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...