Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #21 Skrevet 26. april 2005 Jeg tror de som diskuterer fint klare å skille seg fra hverandre. Det finnes skrekkeksempler av kosemosesosetråder av faste brukere her inne som det er umulig for oss andre å følge med på. Og da velger vi nettopp det. Anbefaler deg å gjøre det samme med tråder du ikke klarer å følge.
Gjest Litjmæ Skrevet 26. april 2005 #22 Skrevet 26. april 2005 Ok. Nå var det ikke meningen verken å starte en egen tråd om dette (det gjorde mod) eller å starte en diskusjon om hvor vidt det er et poeng hvem det er som skriver et innlegg. Jeg reagerte bare på at en fast bruker har valgt å "drepe" profilen sin for å kun skrive gjesteinnlegg i stedet, men meg om det og hver sin lyst...
Gjest Bellatrix Skrevet 26. april 2005 #23 Skrevet 26. april 2005 Men her er et skrekkeksempel på at Gjeste-innlegg (ikke selve innholdet, men at det er så mange av dem) ødelegger hele tråden. Er helt enig. Tenkte nettopp på den tråden jeg også. Blir umulig å følge med på.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #24 Skrevet 26. april 2005 Er helt enig. Tenkte nettopp på den tråden jeg også. Blir umulig å følge med på. Trenger du å følge med, da? Jeg regner med at de som diskuterer har full kontroll.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. april 2005 #25 Skrevet 26. april 2005 Trenger du å følge med, da? Jeg regner med at de som diskuterer har full kontroll. Som bruker av et forum er det gøy å følge med i diskusjoner, ja.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #26 Skrevet 26. april 2005 Som bruker av et forum er det gøy å følge med i diskusjoner, ja. Ja, da får du jobbe med å holde tunge rett i kjeften der du forsøker å skille de forskjellige debattantene fra hverandre. Selv tror jeg de som brukere av et diskusjonsforum først og fremst ønsker å diskutere med andre, og ikke nødvendigvis formidle hva de står for til lesere av tråden. Det at noen får problemer med å følge debatten synes jeg ikke er et argument for at man skal operere med nick. Selv som gjest klarer jeg å diskutere i en tråd med et par andre gjester uten særlig problemer, men det er så klart fordi jeg klarer å skille meg fra resten
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #27 Skrevet 26. april 2005 Jeg er ganske enig med dere i at man kanskje bør ha et gjestenick som følger en gjennom en tråd (glemmer det sjøl, så om det var obligatorisk ville jeg nok vært flinkere..). Om ikke for noe annet blir man litt lei av å starte alle innlegg i diskusjonene med lange sitater eller at "jeg var gjesten over gjesten mellom den og den" Men at faste brukere "tar livet av" profilen sin og velger å være gjester synes jeg verken er feigere eller underligere enn at en del av oss andre BARE velger å være gjester. Nå vet jeg ikke hvilken bruker det var snakk om, men så lenge det er en som ikke bruker gjestestatus (eller profil for den saks skyld) til å slenge dritt og ødelegge synes jeg ikke dette er noe problem i det hele tatt. (I motsatt tilfelle skjønner jeg dere godt, selv om jeg ikke kan foreslå noen løsning) jeg tror at alt i alt er kg faktisk tjent med at man har mulighet til å være anonym - de aller fleste gjestene er hyggelige, og kanskje mer interessert i å diskutere enn en del av de faste brukerne, uten at det er noen kritikk av sistnevnte gruppe. Det er vel naturlig at når man opparbeider seg en bekjentskapskrets og en identitet begynner man kanskje å kommunisere litt annerledes og internt. Dessuten utgjør vel gjestene en såpass stor gruppe at det er av betydning for sponsorinntektene. Forresten synes jeg det er synd at mange av brukerne "flykter" inn i dagbøkene sine i stedet for å være aktive på diskusjonsforumene, og lurer på om dette først og fremst skyldes at man er lei av gjestekommentarer, om man er lei av å diskutere eller om man generelt foretrekker å prate om seg selv med noen få man kjenner og liker, i den beskytte(n)de konteksten som dagboka er? Ikke for det, jeg skal ikke mase om at gjester får tilgang til å poste i dagbøkene
lillesky Skrevet 26. april 2005 #28 Skrevet 26. april 2005 Jeg skjønner ikke helt poenget med å ikke kunne bruke et navn, istedenfor å være anonym. Jeg synes innlegg fra en som kaller seg noe annet enn en gjest eller anonym er mer seriøst, men det tror jeg er fordi jeg fra starten av leste så mye "negativt" om "gjest". Jeg synes det er ok at faste brukere av og til vil være anonym (da skriver de ofte noe liknende som "fast bruker men anonym nå"). Jeg skjønner at "gjest" ikke gidder å registrere seg overalt, men litt av poenget er jo å diskutere med "kjentfolk" også? Det kan jo være kjekt å kunne sende pm til folk, men det nytter ikke å sende til gjest liksom.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #29 Skrevet 26. april 2005 Jeg skjønner ikke helt poenget med å ikke kunne bruke et navn' date= istedenfor å være anonym. Jeg synes innlegg fra en som kaller seg noe annet enn en gjest eller anonym er mer seriøst, men det tror jeg er fordi jeg fra starten av leste så mye "negativt" om "gjest". Det er vel litt både og. En del mann42, hmm. og andre gjester er ikke alltid så seriøse, mens jeg har sett mange innlegg fra verartikulerte og seriøse gjeste-gjester, både som trådstartere og som tipsere om hage, oppskrifter, husdyrhold, sminke og andre ting. Tar du disse mindre seriøst enn faste brukere som (hypotetisk, altså) bare oier og akker seg over at noen mener noe annet enn dem, eller som er opptatt av helt andre ting enn deg? Det tror jeg egentlig ikke:) Jeg synes det er ok at faste brukere av og til vil være anonym (da skriver de ofte noe liknende som "fast bruker men anonym nå"). Noen, så, men du har ingen garanti for at "ikke pålogget nå" er en alltid-gjest, egentlig. Jeg skjønner at "gjest" ikke gidder å registrere seg overalt, men litt av poenget er jo å diskutere med "kjentfolk" også? Jeg skjønner jo at dette er poenget for mange av de faste brukerne, man har da også forskjellige grunner til å være i et forum, og det synes jeg ikke man trenger å kritisere. Men det er IKKE noe poeng for meg, i tilfelle ville jeg selvsagt registrert meg uten å betenke meg. Og det med "kjentfolk" er en av grunnene til at jeg synes det er fint å ikke være registrert - jeg får lett klaus på forumer hvor det er en hard liten kjerne av mennesker som har helt andre holdninger enn meg og som heller vil krangle enn å akseptere at man tross alt er forskjellige (snakker ikke om kg spesielt her). Som forsøkt sagt flere ganger, ikke bare av meg - diskuterer man sak er det da ikke så viktig hvem man diskuterer med?
nallemaja Skrevet 26. april 2005 #30 Skrevet 26. april 2005 om folk ikke vil registrere seg er det greit for meg, og tar gjester like seriøst/userisøt som alle andre som skriver innlegg, men det hadde vært fint om gjestene kunne bruke et gjestenick, gjerne bytt navn for hver tråd dere diskuterer i, men bruk et navn slik at vi kan skille dere fra hverandre! hvis en tråd blir full av innlegg fra "gjest" så kan det bli vanskelig å vite hvem som er hvem av gjestene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå