Gå til innhold

Sex etter voldtekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Rett på sak: Jeg har aldri opplevd noen traumer i forbindelse med sex etter jeg ble mishandlet og voldtatt av en fyr på nachspiel. Men jeg sliter med å legge noen følelser i sex. Og jeg har aldri lyst til å ligge med typen, eller noen andre gutter forsåvidt. Jeg gjør det likevel slik at kjæresten ikke skal få dårlig samvittighet. Ikke at det er grusomt, men veldig ofte så gruer jeg meg. 

Skal jeg snakke med han om det? Eller går det an å fikse det selv?
Mest av alt krysser jeg bare fingrene for at noen har erfaringer å dele.

Anonymkode: 6dc47...c3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut for meg som en form for beskyttelsesmekanisme. Jeg ville vurdert å oppsøke psykolog for å få sortert deg litt, det er jo ikke sånn sex skal være...

Anonymkode: 40a60...ba1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk psykolog. Du ødelegger ditt forhold til sex fullstendig slik du driver på. Snakker av erfaring. Søk hjelp før det er for sent :) 

og jo: du har jo tydeligvis traumer når sex oppleves slik.

Anonymkode: b750e...163

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Rett på sak: Jeg har aldri opplevd noen traumer i forbindelse med sex etter jeg ble mishandlet og voldtatt av en fyr på nachspiel. Men jeg sliter med å legge noen følelser i sex. Og jeg har aldri lyst til å ligge med typen, eller noen andre gutter forsåvidt. Jeg gjør det likevel slik at kjæresten ikke skal få dårlig samvittighet. Ikke at det er grusomt, men veldig ofte så gruer jeg meg. 

Skal jeg snakke med han om det? Eller går det an å fikse det selv?
Mest av alt krysser jeg bare fingrene for at noen har erfaringer å dele.

Anonymkode: 6dc47...c3b

Dette er nok forskjellig for ulike personer. Noen voldtektsoffer får aldri et tilfredsstillende sexliv igjen, og for dem er vel det beste å kutte det helt ut. Andre, mindre traumatiserte, kan visstnok gradvis tilpasse seg et mer eller mindre normalt sexliv, men det tar nok ofte veldig, veldig lang tid før forholdene normaliseres.

Anonymkode: 7ff2b...466

Skrevet

Jeg må si jeg blir litt irritert og skuffa når noen menn må ty til vold for å fikse seg et ligg. Det beste her er jo skissert litt lenger opp her. Ta kontakt med folk som jobber med dette. De vet og kan dette best. Når skaden først har skjedd kan det være lurt å begrense det omfanget den er i ferd med å bli. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...