Gå til innhold

Gave til far etter fødsel?

Mojahe

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått barn som har gitt gave til far etter fødsel? Var gaven da fra mor eller baby? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Du gir han jo en baby ❤️

Anonymkode: cc0e6...34a

Babyen har man laget sammen. Han gir henne en baby like mye som hun gjør. Mulig å være mere navlebeskuende 😂

Spleiset på gave til hverandre, nemlig større bil 😊

Anonymkode: 7bdc1...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte verdens beste pappa kopp til han 😃

Anonymkode: d064b...e7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Babyen har man laget sammen. Han gir henne en baby like mye som hun gjør. Mulig å være mere navlebeskuende 😂

Ja, man har gitt hverandre babyen. Ikke behov for gave til hverken far eller mor spør du meg 😊

Anonymkode: cc0e6...34a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal man gi gave til hverandre nå? 🙄

Anonymkode: bbdf6...9ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I alle dager.  Er ikke gleden over baby nok??? 

Anonymkode: 9be06...8fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mor og far har jo fått en baby? Forstår ikke hvorfor man skal forvente gaver ved fødsler og bryllup. Å få gaver til barnet er selvsagt naturlig fra venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babyen er laget sammen ja, det er jo den morsomme biten. Men å gå gravid i 9 mnd og føde er ikke like morsomt😉 Så litt ulikt hvor mye man har bidratt til «gaven». Men høres jo hyggelig ut med gaver til hverandre , uansett om det er spleisegave, en opplevelsesgave eller individuelle gaver. Det som passer best for mor og far:)

Anonymkode: 7cc89...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forbanna gavehysteri! Og det er i en tid hvor vi eier langt flere ting enn noen ganger før! 

Klimaet og miljøet vil takke for hver en gave som ikke kjøpes og gies! 

Anonymkode: 80798...920

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det vanlig å gi hverandre gaver? Jeg fikk blomster på klinikken av mannen. Holder i massevis.

Anonymkode: d69cd...829

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er en god og din skikk at menn gir noe til hans barns mor. De jeg kjenner har fått ringer og div symbolske smykker. En dame går gravid i ni måneder og en fødsel er ikke bare! Så menn som gir gave syns jeg er en skikk som det er rart ikke alle menn følger.

Koselig til faren også. Han blir ho pappa selv om innsatsen og konsekvensen ikke ble så stor for hans vedkommende. Men framover er der greit med en oppmuntring! 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Syns det er en god og din skikk at menn gir noe til hans barns mor. De jeg kjenner har fått ringer og div symbolske smykker. En dame går gravid i ni måneder og en fødsel er ikke bare! Så menn som gir gave syns jeg er en skikk som det er rart ikke alle menn følger.

Koselig til faren også. Han blir ho pappa selv om innsatsen og konsekvensen ikke ble så stor for hans vedkommende. Men framover er der greit med en oppmuntring! 🙂

Som en premie, som barn får hos tannlegen?

Jeg forstår at jeg skulle innkrevd gave for 18 år siden. Merkelig nok har jeg følt meg elsket og verdsatt av far til barnet, både før og etter barnet ble født.

Anonymkode: 3f9f7...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en premie, som barn får hos tannlegen?

Jeg forstår at jeg skulle innkrevd gave for 18 år siden. Merkelig nok har jeg følt meg elsket og verdsatt av far til barnet, både før og etter barnet ble født.

Anonymkode: 3f9f7...fc3

Premie? Nei. Men at han viser ydmykhet og glede da vel, for at kvinnen bar fram barnet. Det er jo en liten bragd det pluss fødsel 

Trodde det var helt vanlig at det var sånn her og fremdeles jeg da. Har jo to helt norske veninner som har fått smykker ol også. Hvorfor kan ikke menn gi en gave i beundring og takknemlighet da? Så kan mannen få som nybakt far og "lykke til på reisen"? Er ikke det koselig da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, SoWhat? skrev:

Premie? Nei. Men at han viser ydmykhet og glede da vel, for at kvinnen bar fram barnet. Det er jo en liten bragd det pluss fødsel 

Trodde det var helt vanlig at det var sånn her og fremdeles jeg da. Har jo to helt norske veninner som har fått smykker ol også. Hvorfor kan ikke menn gi en gave i beundring og takknemlighet da? Så kan mannen få som nybakt far og "lykke til på reisen"? Er ikke det koselig da? 

Ja det var det som var tanken min, da. Å gi han en oppmerksomhet, for han har vært helt fantastisk i et ganske tungt svangerskap. Over all forventning.

Mine venninner har også fått gave som smykker av mannen sin etter de fødte barn. Om de ga til mannen er jeg usikker på, men jeg vil i alle fall gi til min 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir å ønske meg noe av mannen som fødegave, gjerne noe nytt fresh tøy eller slikt så jeg kan føle meg vel etter fødsel. Ellers tenker jeg å kjøpe han en bæresele i en farge jeg vet han liker, og kanskje noen mye øretelefoner. Ser mange nybakte fedre går rundt med sine små og samtidig hører på musikk😊 Vi er gavmilde med hverandre fra før, og selv om vi blir 3 så må vi ikke glemme oss som kjærester heller. Men hvert sitt valg, gjør det man vil selv? 😊

Anonymkode: 7aaf6...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange er barselgave en gammel tradisjon, den har faktisk eksistert i Norge lenge før det ble hippt og kult å kalle det "push present" osv. Ser ikke noe ille med å få en oppmerksomhet, eller gi en oppmerksomhet i det hele tatt. Jeg har sagt at jeg ønsker meg en barselgave av far. Far har bursdag rundt den tiden vi venter på at baby skal komme, derfor får far kombinert bursdag og pappagave som jeg har kalt det for han. Jeg liker i utgangspunktet å gjøre slike ting for andre. Han får to gaver, en fra meg og en fra baby når baby er kommet til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...