AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Del Skrevet 26. april 2019 Holder på med bremsevedlikehold og skifter klosser nå. Den ene glidebolten min var helt rustet fast (dette til tross for at bilen ble EU godkjent for noen få måneder siden). Nå har jeg børstet den og tatt godt med kobberpaste på den. Men burde jeg kanskje ha skiftet den ut? Anonymkode: 5419c...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #2 Del Skrevet 26. april 2019 Ja, den må du skifte ut. Anonymkode: aba0d...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitza Skrevet 26. april 2019 #3 Del Skrevet 26. april 2019 Må absolutt byttes ja, smøre den nye med silikonfett eller bremsesylinderfett, ikke kobberpasta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 26. april 2019 #4 Del Skrevet 26. april 2019 Dette var ikke noe å sette sammen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Del Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, Mitza skrev: Må absolutt byttes ja, smøre den nye med silikonfett eller bremsesylinderfett, ikke kobberpasta Ikke kobberpaste? Jeg har smurt alle åtte med kobberpaste. 🤪🤔 Anonymkode: 5419c...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitza Skrevet 26. april 2019 #6 Del Skrevet 26. april 2019 Ikke kobberpasta på glideboltene nei. Det er ikke bra i lengden. Kobberpasta er fint å bruke på glideflatene til bremseklossene... dvs. der bremseklossene glir på bremsecalipperen. Men ikke bruk kobberpasta på glideboltene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Del Skrevet 26. april 2019 1 time siden, Mitza skrev: Det er ikke bra i lengden. Men kan du ikke si hvorfor? Anonymkode: 5419c...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitza Skrevet 27. april 2019 #8 Del Skrevet 27. april 2019 Kobberpasta stivner og blir hard over tid = trege bremser + varmgang. Stivnet/hard kobberpasta fungerer som mer et slipemiddel. Varmgang kan føre til kast i bremseskiven, og i verste fall føre til dampbobler dersom bremsevæsken er slitt. Både for varm bremseskive og dampbobler i bremsevæsken = null bremser. Dersom bare den ene bolten går tregt får du skjevslitasje og bilen drar til siden ved bremsing. En del bilmerker har ikke smøring på glideboltene i det hele tatt uten at jeg ser noe galt i det heller. Selv smører jeg med silikonfri grease, eller bremsecalipper fett uansett bilmerke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #9 Del Skrevet 27. april 2019 Takk! Anonymkode: 5419c...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #10 Del Skrevet 27. april 2019 Men...kan jeg børste det av og smøre det på nytt først i høst? Eller blir det for lenge å vente? Anonymkode: 5419c...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 27. april 2019 #11 Del Skrevet 27. april 2019 Skift den med en gang, til høsten er den glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 27. april 2019 #12 Del Skrevet 27. april 2019 Først og fremst kan det være en idé å gjøre noe med årsaken til problemet. Den mansjetten så ikke veldig tett ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #13 Del Skrevet 27. april 2019 Får man kjøpt mansjett og bolt løst eller må jeg ha hele klampen og kaliperen ny? Er en nokså sjelden bil, så deler har generelt vært vanskelige å få tak i. Anonymkode: 5419c...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. april 2019 #14 Del Skrevet 28. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Får man kjøpt mansjett og bolt løst eller må jeg ha hele klampen og kaliperen ny? Er en nokså sjelden bil, så deler har generelt vært vanskelige å få tak i. Anonymkode: 5419c...209 Vanligvis får man det, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå