Gå til innhold

Pasienthotellet på Ullevål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange her har dårlige erfaringer med Ullevål pasienthotell etter fødsel?

Jeg fødte på ullevål for en stund siden og ble sendt på pasienthotellet etterpå. Aldri før har jeg følt meg så liten. De som jobbet der var spydige nektet å hjelpe, og mange av de kunne såvidt norsk. Jeg var veldig sårbar etter fødsel, en nybakt mor som naturligvis er usikker på det meste. Når babyen min skrek som verst, tryglet jeg en asiatisk jm om hjelp, hun holdt bare avstand og sa rett ut at jeg fortjente det fordi jeg (uheldigvis) hadde introdusert smokk for tidlig til babyen, hun kom med mye annen skremselspropaganda fremfor å finne på løsninger ig jeg var i ferd med å utvikle fødselsdepresjon. Alt i alt en fryktelig opplevelse og de ødela mine første dager som mor. Flere her som har lignende erfaringer derfra, eller var jeg bare ekstremt uheldig?

Anonymkode: 01b83...abc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så synd at du hadde denne opplevelsen. Jeg fødte nettopp på Ullevål og hadde det veldig fint på hotell. Jeg er andregangs fødende så jeg trengte ikke mye hjelp men de gangene jeg ba om råd angående amming var «kvaliteten» på hjelpen veldig varierende 

Anonymkode: b628d...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bor der alene med baby, så tror jeg mange kan oppleve at man er litt for mye overlatt til seg selv. Med førstemann var vi der sammen, og pappaen kunne hente mat, hente ammehjelp osv, og vi var to hele tiden sammen med baby. Det var godt og trygt og pappen fikk virkelig ta en viktig rolle. Hvis han ikke hadde kunnet være der med førstemann, hadde jeg følt meg mer alene. Førstemann var litt liten og gikk ned i vekt og hadde litt gulsot, så vi måtte bli noen dager.

Med andremann var jeg der nødvendigvis mer alene, siden vi hadde et barn til hjemme. Det gikk bra, da var jeg litt tryggere fordi det ikke var første gang. Måtte bli en stund da også, pga komplikasjoner med mitt keisersnitt, men denne gangen var baby mye sterkere og ammingen kom greit på plass.

Opplevde pasienthotellet som en trygg mellomstasjon mellom sykehus og hjem, hvor vi klarte oss selv men var nærme jordmor og lege hvis noe oppstod.

 

Anonymkode: f6e1d...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tilsvarende dårlig erfaring, til tross for at jordmor på fødeavdelingen skrev i journalen min at jeg hadde svangerskapsdepresjon og derfor trengte ekstra oppfølging/ivaretakelse. 

Jeg opplevde meg så dårlig behandlet st jeg trodde i min da ganske så nedkjørte verden at de «straffet meg» med vilje. Men selv mannen min begynte å gråte av behandlingen vi fikk, så det var ikke bare meg.

Jeg kommer til å søke om Ullevåll på nytt, men da be om fødselsforberedende samtale eller noe liknende. Jeg var veldig fornøyd med føden og annen oppfølging på Ullevåll/kvinneklinikken, men barsel og særskilt hotellet var helt absurd elendig på en slik måte at det var nedbrytende både for meg og hun jeg delte rom med. 

 

Anonymkode: 85818...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt forferdelig, men jeg tror ikke det er et Ullevål fenomen- man hører jo sånn om de fleste barselshotell. Det eneste store plusset var at far kunne være der også. Jeg var på barselsavdelig med første fordi jeg var så dårlig, og da kunne ikke far være der, det var helt forferdelig. Når man er så dårlig at man ikke kan være på hotellet da får du ikke far der til å hjelpe deg, men når du er frisk nok til hotellet, da får du hjelp av far. 

Ja de ansatte på hotellet var fæle, frekke og lite hjelpsomme, men i alle fall kan man ha far der som hjelper til med alt. 

Anonymkode: 77514...cc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem derfra på onsdag, og har ingenting negativt å si om hverken fasilitetene eller de ansatte. Det eneste er at de kanskje er litt surrete, de sier at de kommer om ti min for å sjekke stingene, men så tar det fort en time 😜 fikk mitt andre barn nå da, så trengte ikke noe hjelp egentlig. Med første ringte jeg på de masse, og opplevde personalet som hjelpsomme og hyggelige 😊

Anonymkode: 35983...a97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var helt forferdelig, men jeg tror ikke det er et Ullevål fenomen- man hører jo sånn om de fleste barselshotell. Det eneste store plusset var at far kunne være der også. Jeg var på barselsavdelig med første fordi jeg var så dårlig, og da kunne ikke far være der, det var helt forferdelig. Når man er så dårlig at man ikke kan være på hotellet da får du ikke far der til å hjelpe deg, men når du er frisk nok til hotellet, da får du hjelp av far. 

Ja de ansatte på hotellet var fæle, frekke og lite hjelpsomme, men i alle fall kan man ha far der som hjelper til med alt. 

Anonymkode: 77514...cc6

Ikke om man er annengangs og må være alene.

Men jeg tror ikke dette blir et «problem», ei som nettopp fødte nummer 2 der kl 23.45 (de kom inn kl 22) fikk følgende kommentar kl 07 om morgenen: «Ja, nå har du vært her i tiden du skal - da drar du hjem». De regnet nemlig kvarteret før midnatt som et helt døgn.

Jeg har også opplevd å bli tydelig kastet ut etter operasjon på Ullevål selv om jeg ikke klarte å ta vare på meg selv. 

«Vi mente bokstavelig at du må gå NÅ, kle deg og vent på mannen din i ganga. Vi skal re opp til en annen pasient» 😑

Jeg brydde meg ikke så mye da mannen heldigvis kunne ta hjemmekontor, men jeg hadde aldri klart å ta vare på meg selv. 

Anonymkode: 85818...628

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke om man er annengangs og må være alene.

Men jeg tror ikke dette blir et «problem», ei som nettopp fødte nummer 2 der kl 23.45 (de kom inn kl 22) fikk følgende kommentar kl 07 om morgenen: «Ja, nå har du vært her i tiden du skal - da drar du hjem». De regnet nemlig kvarteret før midnatt som et helt døgn.

Jeg har også opplevd å bli tydelig kastet ut etter operasjon på Ullevål selv om jeg ikke klarte å ta vare på meg selv. 

«Vi mente bokstavelig at du må gå NÅ, kle deg og vent på mannen din i ganga. Vi skal re opp til en annen pasient» 😑

Jeg brydde meg ikke så mye da mannen heldigvis kunne ta hjemmekontor, men jeg hadde aldri klart å ta vare på meg selv. 

Anonymkode: 85818...628

Da var hun heldig. Vi ble kastet ut kl 22. 

Anonymkode: 1d245...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme opplevelse! 

De var spydige og så arrogante... sikkert dårlig arbeidsmiljø der

Anonymkode: b7766...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barsel på riksen anbefales. Var der for et par uker siden. Helt topp personale, som hjelper til når man trenger dem. 

Anonymkode: 66750...eee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullevål er ett dritt sykehus uten like. Har heldighvis født på ahus og det blir og føde der i nærmere tid også! 

Anonymkode: b8f81...6bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barsel på riksen anbefales. Var der for et par uker siden. Helt topp personale, som hjelper til når man trenger dem. 

Anonymkode: 66750...eee

Enig! Jeg kunne ikke hatt det bedre.

Anonymkode: 1a964...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg kunne ikke hatt det bedre.

Anonymkode: 1a964...8ce

Og jeg hadde det mye bedre på Ullevål enn på Riksen. Så jeg tenker at alt kommer an på hvor heldig/uheldig man er. 

Anonymkode: 8f17d...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte for 6 mnd siden. Jeg synes de nesten var for pågående faktisk. Ville helst bare vært i fred. 

Anonymkode: ba65c...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså folk vil alltid ha ulike erfaringer, samme hvor du føder. Kommer helt an på hvor travelt det er og hvem som er på jobb, samt at alle føde og barsel kvinner er forskjellige. I vår vennegjeng har alle født på Riksen, noen har vært veldig fornøyd, andre skikkelig misfornøyd. Jeg fødte min andre på Riksen nå i juli, og trodde det skulle bli ganske kjipt å føde midt i høysesongen, men fikk faktisk mer hjelp enn da jeg fødte første en november. Generelt sett, så er man mer overlatt til seg selv på et pasienthotell enn barselavdelingen. Så hvis man ikke skal ha far der, så er det noe å tenke på. 

Anonymkode: 9ed93...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Hvor mange her har dårlige erfaringer med Ullevål pasienthotell etter fødsel?

Jeg fødte på ullevål for en stund siden og ble sendt på pasienthotellet etterpå. Aldri før har jeg følt meg så liten. De som jobbet der var spydige nektet å hjelpe, og mange av de kunne såvidt norsk. Jeg var veldig sårbar etter fødsel, en nybakt mor som naturligvis er usikker på det meste. Når babyen min skrek som verst, tryglet jeg en asiatisk jm om hjelp, hun holdt bare avstand og sa rett ut at jeg fortjente det fordi jeg (uheldigvis) hadde introdusert smokk for tidlig til babyen, hun kom med mye annen skremselspropaganda fremfor å finne på løsninger ig jeg var i ferd med å utvikle fødselsdepresjon. Alt i alt en fryktelig opplevelse og de ødela mine første dager som mor. Flere her som har lignende erfaringer derfra, eller var jeg bare ekstremt uheldig?

Anonymkode: 01b83...abc

Pasienthotellet er nedslitt og  delvis utrivelig. Men pasienthotellet er bedre enn alt annet. 

Generelt, ansatte på Ullevål har mye å lære med hensyn til mellommenneskelig relasjoner og behandling av pasienter. Noen avdelinger er verre enn andre. 

Anonymkode: e0075...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fornøyd med hotellet på Ullevål. Den ene jordmoren likte jeg ikke i det hele tatt. Hun stresset meg voldsomt, og snakket dårlig norsk og ingenting engelsk (samboer snakker engelsk). De to andre som var innom var kjempehyggelige. 

Anonymkode: 67485...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil folk bo på det grelle hotellet der?

Jeg ville heller valgt det hotellet over Egon på Ullevåll stadion. Mye finere, og der har man litt cafeer og butikker i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvorfor vil folk bo på det grelle hotellet der?

Jeg ville heller valgt det hotellet over Egon på Ullevåll stadion. Mye finere, og der har man litt cafeer og butikker i nærheten.

Er du seriøs?

Anonymkode: 3ef68...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på pasienthotellet etter operasjon. De nekta egentlig å fjerne en veneflon, litt spesielt 😛 men gjorde det til slutt da. 

Anonymkode: 91d9d...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...