Gå til innhold

Overnatting, ville du gjort det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter er invitert på overnatting hos en venninne. Hun har selvfølgelig veldig lyst, er en av de beste vennene hennes.

Men jeg vet at moren er drapstruet av et nært familiemedlem. Familien lever i vanskelige omstendigheter pga dette, og jeg vil nødig gjøre situasjonen vanskeligere for dem, men kjenner jo på litt redsel for at noe skal skje.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 7f1e1...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjansen for at noe skal skje den ene natten er vel særdeles liten. Men jeg er litt bekymret for denne venninnen som lever med ei som er drapstruet, hva skal denne jenta gjøre dersom noen er gale nok til å komme å gjøre noe? 

Anonymkode: f2223...39e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen for at noe skal skje den ene natten er vel særdeles liten. Men jeg er litt bekymret for denne venninnen som lever med ei som er drapstruet, hva skal denne jenta gjøre dersom noen er gale nok til å komme å gjøre noe? 

Anonymkode: f2223...39e

Ja du sier noe, jeg tenker mye på både mor og datter. Så vanskelig livet kan være. De som skal verne om deg og gi deg trygghet, kan i noen tilfeller være din verste fiende. Livet er urettferdig!

TS 

Anonymkode: 7f1e1...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å ta det opp med moren det gjelder...

Anonymkode: 384e8...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke? 

Hva er egentligproblemstillingen?

Anonymkode: ec561...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er så hønemor jeg at jeg tror kanskje ikke jeg hadde våget å sendt barnet mitt avgårde.

Anonymkode: 60777...9f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter er invitert på overnatting hos en venninne. Hun har selvfølgelig veldig lyst, er en av de beste vennene hennes.

Men jeg vet at moren er drapstruet av et nært familiemedlem. Familien lever i vanskelige omstendigheter pga dette, og jeg vil nødig gjøre situasjonen vanskeligere for dem, men kjenner jo på litt redsel for at noe skal skje.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 7f1e1...b8c

Ville invitert de til å sove hos dere istrdenfor?

Anonymkode: cf7f3...099

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke? 

Hva er egentligproblemstillingen?

Anonymkode: ec561...145

Du skjønner ikke problemstillingen?

Anonymkode: 63854...99f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter er invitert på overnatting hos en venninne. Hun har selvfølgelig veldig lyst, er en av de beste vennene hennes.

Men jeg vet at moren er drapstruet av et nært familiemedlem. Familien lever i vanskelige omstendigheter pga dette, og jeg vil nødig gjøre situasjonen vanskeligere for dem, men kjenner jo på litt redsel for at noe skal skje.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 7f1e1...b8c

Bor hun på hemmelig adresse? hvis ikke, ville jeg rådet henne til det.

Anonymkode: be2c1...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke problemstillingen?

Anonymkode: 63854...99f

Jeg skjønner heller ikke problemstillingen. Er det

a) at TS er redd for at noe skal skje med datteren mens hun er på besøk?

eller

b) TS ser at familien er i en vanskelig situasjon og hun tenker at de ikke trenger å skulle organisere overnatting i tillegg, eller at overnattingen kan by på problemer ift hemmelig adresse eller tilsvarende? Altså rett og slett redd for å være til bry?

Anonymkode: 0a57e...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner heller ikke problemstillingen. Er det

a) at TS er redd for at noe skal skje med datteren mens hun er på besøk?

eller

b) TS ser at familien er i en vanskelig situasjon og hun tenker at de ikke trenger å skulle organisere overnatting i tillegg, eller at overnattingen kan by på problemer ift hemmelig adresse eller tilsvarende? Altså rett og slett redd for å være til bry?

Anonymkode: 0a57e...c6f

Jeg skriver jo rett ut at jeg er redd noe skal skje. Det skal vel ikke mye fantasi til for å tenke seg hva som kan skje, når det foreligger drapstrusler. Eller???

TS 

Anonymkode: 7f1e1...b8c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om en stygg sak, dette. Vet ikke om du husker den fra media. Jeg skjønner at du er betenkt, hva slags tiltak er gjort da? Er politiet i bildet osv? Hva om dere heller inviterer denne jenta til å overnatte hos dere? 

Anonymkode: 2e11b...a9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Jeg hadde ikke tatt sjansen. Det er kanskje bare en liten prosent for at det skulle skje noe akkurat denne kveldene, men det er ikke en sjanse jeg er villig til å ta med mitt barn. Ville heller invitert vennen hjem til oss inntil drapstrusselen er eliminert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren prøver nok å ha et så normalt liv som mulig for barnet sitt. Jeg synes du burde ta opp med moren. Bor de på hemmelig adresse? Er de i kontakt med politiet? Forklar din bekymring, så kanskje du får svar:) 

Anonymkode: 7a2ba...94b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo rett ut at jeg er redd noe skal skje. Det skal vel ikke mye fantasi til for å tenke seg hva som kan skje, når det foreligger drapstrusler. Eller???

TS 

Anonymkode: 7f1e1...b8c

Nops! Niks! Nei! Njiet!

Hadde ALDRI latt barnet mitt overnatte! 

Inviter til overnatting hos dere.

Om du tror det blir «dårlig motatt» så sier du det som det er. 

Anonymkode: 47e9c...b9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo rett ut at jeg er redd noe skal skje. Det skal vel ikke mye fantasi til for å tenke seg hva som kan skje, når det foreligger drapstrusler. Eller???

TS 

Anonymkode: 7f1e1...b8c

Noe kan jo være så mangt, da, og du skriver jo også i HI at du er redd for å gjøre situasjonen vanskeligere for dem. SÅ ja, det var litt uklart om det var din egen redsel eller hensynet til familien som egentlig var greia.

Hvis du oppriktig tror det er fare for at datteren din blir drept/skadet eller vitne til noe fordi moren har mottatt drapstrusler, så får du jo bare takke nei. Men på den annen side, tror du moren hadde invitert barn på overnatting hvis hun trodde det var utrygt? 

Anonymkode: 0a57e...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner heller ikke problemstillingen. Er det

a) at TS er redd for at noe skal skje med datteren mens hun er på besøk?

eller

b) TS ser at familien er i en vanskelig situasjon og hun tenker at de ikke trenger å skulle organisere overnatting i tillegg, eller at overnattingen kan by på problemer ift hemmelig adresse eller tilsvarende? Altså rett og slett redd for å være til bry?

Anonymkode: 0a57e...c6f

Hun skriver det jo ganske klart i innlegget, så, så vanskelig å forstå kan det vel ikke være.

Anonymkode: 63854...99f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngått overnatting i denne familien. Inviter heller barnet i familien til overnatting hos dere. Vær ærlig på hvorfor.

Drapstrusler skal vurderes av Polit i- er det gjort her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gjort det med mindre hun har hemmelig adresse, da ville jeg vurdert det. Kommer også an på om denne personen som kommer med drapstrusler nylig har gjort det, har personen faktisk fysisk forsøkt å utøve noe, om det er «tomme trusler» eller virkelig ekte trusler...

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Luckiness skrev:

Hadde aldri gjort det med mindre hun har hemmelig adresse, da ville jeg vurdert det. Kommer også an på om denne personen som kommer med drapstrusler nylig har gjort det, har personen faktisk fysisk forsøkt å utøve noe, om det er «tomme trusler» eller virkelig ekte trusler...

Jeg har ingen mulighet til å vurdere om det er reelle trusler, men hun vurderer selv at de er det. Og tiltak gjort av div instanser, tyder på at de vurderes som reelle også av personer utenfra. Ønsker ikke å gå i detalj, i fare for å gjenkjennes.

Jeg bryr meg om barnet hennes, og ønsker at hun skal føle seg normal, midt i en vanskelig situasjon. Derfor kommer jeg antagelig til å la mitt barn overnatte. Vedkommende har aldri truet barnet, kun mor. 

TS 

Anonymkode: 7f1e1...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...