Gå til innhold

Depresjon etter uheldig neseoperasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, April 28, 2019 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det rett fora fordi det er mange på kvinneguiden som ønsker informasjon om plastisk kirurgi og hvilke erfaringer man har med ulike kirurger. Man kan kommunisere med andre og det er en nyttig informasjonskilde. 

Anonymkode: 6aae6...3cf

Slike tråder fremstår som folk som ikke er fornøyde, og som skal ha noe å sutre og klage over. Det gir selvfølgelig ikke noe balansert bilde over hva som egentlig har skjeddog man får heller ikke hørt begge sider av en sak. 

Føler man at helsepersonell ikke har gjort arbeidet sitt skikkelig, så finnes det faktisk korrekte instanser for å klage over dette - i steden for å klage på ett anonymt debatt-forum på Internett...     

Anonymkode: 32bbb...428

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 4/26/2019 at 1:48 AM, AnonymBruker said:

Nei det er ikke det. Det er ikke snakk om traumebehandling eller PTSD eller annet dyptgående psykologiske faktorer. Det er snakk om en nese.

det er alt.

en bittelitien nese.

Når TS sitt selvverd og evne til å elske seg selv koker ned til den lille nesen så er man overfladisk.

Jeg har også blitt mobbet over fysiske skavanker, og jeg har enda skavankene. Men jeg driter i det! Fordi jeg får våkne hver morgen frisk og rask, jeg har en jobb jeg liker som gjør meg produktiv og barn som lever gode liv. En mann som elsker meg. Det er så mange som er glade i meg at jeg har ikke råd til å la mine fysiske skavanker stå i veien for at jeg skal leve et godt fullverdig liv. 

Så ja: shit! jeg er glad jeg ikke er overfladisk! Da hadde jeg ikke kunne ha den livskvaliteten og gleden jeg har idag. 

Anonymkode: af427...b73

Men herregud, folk er forskjellige. Jeg har vært i helvete og tilbake, siden kom ptsd, GAD, psykiater i årevis. Opererte nesa før den største knekken kom, fordi jeg daglig vurderte selvmord siden jeg syns jeg var så stygg. Du har tydeligvis ingen innsikt i psykiatri (heller ikke empati) når du tror livet er så enkelt at bare overfladiske mennesker opererer seg, tvert imot er det gjort undersøkelser på at kvinner som tar silikon har mer psykiske problemer enn de som ikke gjør det. Ikke alle har en mann som elsker en heller, noen av oss må stå i smerten alene.

Anonymkode: 90ff0...16f

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet
Gjest vohnah skrev (På 26.4.2019 den 1.19):

Hei,

jeg skriver her i håp om at noen kanskje kan gi meg råd, som har vært eller er i samme båt som meg, da jeg føler meg veldig alene om dette. 

Jeg var dum og valgte å operere nesen min i fjor, etter mange, mange år med fiksering og vonde ord som gjorde at jeg fikk et forvridd syn på meg selv. Operasjonen gikk ikke som jeg hadde tenkt, og kirurgen fjernet mer av nesestrukturen enn hva vi hadde avtalt på forhånd.. Jeg sitter igjen med en asymmetrisk og tett nese, og en ganske heavy depresjon. Jeg har slitt mye med depresjon og sosial angst på forhånd, og en neseoperasjon var vel det siste jeg trengte, men skammet meg såpass mye at jeg gjorde det nærmest i skjul - fortalte det kun til feil mennesker som oppmuntret meg til å operere meg. Jeg har lært av dette og angrer meg utrolig mye - jeg vet at om jeg hadde pratet med riktige mennesker om planene mine hadde de garantert stoppet meg fra å gjennomføre operasjonen. Jeg takler ikke synet på meg selv lenger og er livredd for å operere meg på nytt (for å bygge opp nesen min igjen) etter å ha lest skrekkhistorier på nettet.. Jeg har så lyst til å godta meg selv for den jeg er uavhengig om jeg har en "ødelagt" nese eller ikke, men jeg vet ikke om jeg klarer å leve med det. Jeg føler jeg har mistet meg selv helt oppi dette her og jeg skammer meg veldig. Jeg har ingen jeg kan prate med om dette og føler meg veldig alene.

Så spent på om du er her fortsatt, og hvordan det går med deg?

Skrevet
Gjest vohnah skrev (På 26.4.2019 den 1.19):

Hei,

jeg skriver her i håp om at noen kanskje kan gi meg råd, som har vært eller er i samme båt som meg, da jeg føler meg veldig alene om dette. 

Jeg var dum og valgte å operere nesen min i fjor, etter mange, mange år med fiksering og vonde ord som gjorde at jeg fikk et forvridd syn på meg selv. Operasjonen gikk ikke som jeg hadde tenkt, og kirurgen fjernet mer av nesestrukturen enn hva vi hadde avtalt på forhånd.. Jeg sitter igjen med en asymmetrisk og tett nese, og en ganske heavy depresjon. Jeg har slitt mye med depresjon og sosial angst på forhånd, og en neseoperasjon var vel det siste jeg trengte, men skammet meg såpass mye at jeg gjorde det nærmest i skjul - fortalte det kun til feil mennesker som oppmuntret meg til å operere meg. Jeg har lært av dette og angrer meg utrolig mye - jeg vet at om jeg hadde pratet med riktige mennesker om planene mine hadde de garantert stoppet meg fra å gjennomføre operasjonen. Jeg takler ikke synet på meg selv lenger og er livredd for å operere meg på nytt (for å bygge opp nesen min igjen) etter å ha lest skrekkhistorier på nettet.. Jeg har så lyst til å godta meg selv for den jeg er uavhengig om jeg har en "ødelagt" nese eller ikke, men jeg vet ikke om jeg klarer å leve med det. Jeg føler jeg har mistet meg selv helt oppi dette her og jeg skammer meg veldig. Jeg har ingen jeg kan prate med om dette og føler meg veldig alene.

Ser det er noen år siden du skrev dette. Men jeg lurer veldig på hvordan det går med deg. Jeg er nå i samme situasjon som deg og trenger sårt noen å snakke med.

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det i dag, vohnah?

Anonymkode: 99cf4...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...