Gå til innhold

Depresjon etter uheldig neseoperasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruk filler for å bygge opp nesen din til en form du liker. Ta bilder og ta til en kirurg når filleren har gått ut.

Anonymkode: 98cc9...a66

Videoannonse
Annonse
Gjest vohnah
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor opererte du deg? Høres ut som en useriøs kirurg som ikke tar ansvar. Hadde ikke operert hos han igjen i hvert fall. Kan du oppsøke en annen kirurg og la han se på nesen? Surt med pengene, men du må uansett vente minst et år før en evt ny operasjon kan være aktuelt, og da kan du få spart opp litt hvis du bestemmer deg for å operere. Bruk da god tid på å finne rett kirurg. 

Anonymkode: 80517...40e

Akademikliniken, hos Bjørn Tvedt. Det står bare positivt om han i media og han er ansett som Norges fremste plastikkirurg.. Jeg trodde jeg gjorde et trygt og godt valg. Det er 10 mnd siden og tenker å vente i hvert fall 1 år til før jeg evt opererer meg på nytt, men kommer til å gjøre mye research først. Tenker at utlandet kanskje kan være bedre da i så fall, da det ikke er mange kirurger i Norge som er godt egnet for en sekundær neseplastikk.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommenterer du..?

- jeg mener TS hadde hatt godt av å være mindre overfladisk. Så lenge alt hun ser er sitt ytre spiller det vel liten rolle for hva slags «pep talk» man gir henne. 

Den dagen hun gir faen i om nesa er stygg eller fin er den dagen dette ikke er et problem mer. 

Så enkelt er det. 

Anonymkode: af427...b73

Du virker jo... intelligent. 

Anonymkode: 81bf9...df0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, vohnah skrev:

Akademikliniken, hos Bjørn Tvedt. Det står bare positivt om han i media og han er ansett som Norges fremste plastikkirurg.. Jeg trodde jeg gjorde et trygt og godt valg. Det er 10 mnd siden og tenker å vente i hvert fall 1 år til før jeg evt opererer meg på nytt, men kommer til å gjøre mye research først. Tenker at utlandet kanskje kan være bedre da i så fall, da det ikke er mange kirurger i Norge som er godt egnet for en sekundær neseplastikk.

Har du sett på kirurgiske katastrofer på tv2 livsstil? Han ene kirurgen der er dyktig på å rekonstruere mislykkede neser. Prisen er nok skyhøy men.. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk filler for å bygge opp nesen din til en form du liker. Ta bilder og ta til en kirurg når filleren har gått ut.

Så enkelt er det nok ikke. Dessuten handler dette og i stor grad om nesens funksjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt mye med psyken selv, og jeg har vært gjennom noen spesielt tunge perioder. I disse periodene har jeg vært tungt deprimert, suicidal og hatt kraftig sosial angst. Dette har ført til skremmende og flaue emosjonelle utbrudd som jeg fremdeles skammer meg over. Det er flaut å tenke på hva slags mental tilstand altfor mange har sett meg i. Men livet går videre, og jeg prøver å bære dette med stolthet fremfor skam. Jeg simpelthen reagerte på mye vondt som ble gjort mot meg gjennom mange år. 

Det jeg litt knotete prøver å fortelle deg, er at du burde prøve å bære dette med stolthet, du også. Tenk på denne neseoperasjonen som en del av deg selv og ditt ikke så enkle liv, tenk på det som en styrke - du er her fremdeles, dog med noen "skavanker" om man kan si det slik, men disse skavankene - er en del av oss! Krigsmedaljer. De viser at vi har kjempet og ikke har gitt opp, tross det vi har blitt utsatt for. Det hjelper meg veldig å tenke på den måten. De som kjenner oss godt, vet hvorfor vi handlet som vi gjorde. De som ikke kjenner oss - vil nok aldri vite, men ikke fortjener de eller trenger de å vite det heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så glad jeg er for at jeg er lite overfladisk. 

Jeg synes ikke du virker særlig dyp når du kan skrive noe slikt til en som er veldig deprimert. Et klokt og ikke-overfladisk menneske ville aldri skrevet noe så tåpelig, så kanskje du er langt mer "shallow" enn det du innbiller deg? 

Anonymkode: eb4ed...5e1

• Liker 3
Gjest NotYou
Skrevet

Herregud så glad jeg er for at jeg er lite overfladisk. 

Heller overfladisk enn å mangle empati. For en unødvendig kommentar. Du representerer avskummet på KG. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om traumebehandling eller PTSD eller annet dyptgående psykologiske faktorer

Dette har du faktisk 0 forutsetninger for å vite etter ett kort innlegg på et anonymt forum. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, vohnah skrev:

Er du sikkert på at du ikke ser nesen din som langt verre enn det den er? Det finnes en psykisk lidelse som refererer til at man tolker utseendet sitt som stygt mens andre personer anser personen for å ha et helt normalt utseende. Tror det er lurt at du oppsøker en psykolog pga din angst og depresjon. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette har du faktisk 0 forutsetninger for å vite etter ett kort innlegg på et anonymt forum. 

Jeg er enig i dette. Man kjenner ikke den hele historien til et menneske av å lese et innlegg på et forum. Og uansett om TS skulle ha PTSD, angst eller en annen diagnose, så er følelsene like reelle. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, vohnah skrev:

Jeg har også operert meg på Akademikliniken, hos Bjørn Tvedt. Kort oppsummert så gjorde han mye mer på nesen enn det vi ble enige om. Han endret vinkelen på nesen, hevet nesetippen og han gjorde noe med nesetippen, dette var ikke avtalt på forhånd og det var et avvik sammenlignet med det vi avtalte og 3D bildene. Hva han faktisk hadde gjort med nesa fikk jeg først vite etter flere måneder. Jeg har vært dypt ulykkelig, havnet i depresjon og har fått angst. Så jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har vært sykemeldt over lengre tid og er nå delvis sykemeldt. Dere som skriver om at dette er overfladisk vet ikke hva dere snakker om. Det at han gjorde flere inngrep på nesen min enn det vi avtalte føles nesten som et overgrep. Det fikk konsekvenser for hvordan nesen min ble seende ut. Asymmetri, nesen virker for kort, området under nesen virker større fordi nesen er hevet. Funksjonelle skader har jeg også. I ettertid synes jeg at han var overfladisk og ga for lite informasjon. Jeg synes at han er for hektisk og jeg tror at han har for mye pasienter. En konsekvens av dette blir at ting ikke blir nok gjennomtenkt. Haster fra en pasient til en annen. 

Anonymkode: 6aae6...3cf

• Liker 2
Gjest vohnah
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også operert meg på Akademikliniken, hos Bjørn Tvedt. Kort oppsummert så gjorde han mye mer på nesen enn det vi ble enige om. Han endret vinkelen på nesen, hevet nesetippen og han gjorde noe med nesetippen, dette var ikke avtalt på forhånd og det var et avvik sammenlignet med det vi avtalte og 3D bildene. Hva han faktisk hadde gjort med nesa fikk jeg først vite etter flere måneder. Jeg har vært dypt ulykkelig, havnet i depresjon og har fått angst. Så jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har vært sykemeldt over lengre tid og er nå delvis sykemeldt. Dere som skriver om at dette er overfladisk vet ikke hva dere snakker om. Det at han gjorde flere inngrep på nesen min enn det vi avtalte føles nesten som et overgrep. Det fikk konsekvenser for hvordan nesen min ble seende ut. Asymmetri, nesen virker for kort, området under nesen virker større fordi nesen er hevet. Funksjonelle skader har jeg også. I ettertid synes jeg at han var overfladisk og ga for lite informasjon. Jeg synes at han er for hektisk og jeg tror at han har for mye pasienter. En konsekvens av dette blir at ting ikke blir nok gjennomtenkt. Haster fra en pasient til en annen. 

Dette er akkurat det jeg opplevde også! Jeg presiserte til han at jeg ikke ønsket mye gjort på nesen min, og at han ikke skulle røre tippen av nesen min, men det gjorde han og nesen min er nå ugjenkjennelig fra hva den opprinnelig var.. Den skulle ikke sees operert ut, men den gjør det. Den er ikke naturlig og den er slurvete operert. Jeg synes det er sykt at han får holde på sånn, har lest flere dårlige omtaler om han i ettertid av operasjonen og vilt at de tar over 60k for disse operasjonene. Han fremstår jo ikke som en profesjonell kirurg i det hele tatt. Jeg håper du får det bedre med deg selv etter hvert, det er så utrolig ødeleggende og de som ikke har opplevd noe liknende vet ikke hvordan det er. Det er så skamfullt og tungt. 

Gjest vohnah
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt mye med psyken selv, og jeg har vært gjennom noen spesielt tunge perioder. I disse periodene har jeg vært tungt deprimert, suicidal og hatt kraftig sosial angst. Dette har ført til skremmende og flaue emosjonelle utbrudd som jeg fremdeles skammer meg over. Det er flaut å tenke på hva slags mental tilstand altfor mange har sett meg i. Men livet går videre, og jeg prøver å bære dette med stolthet fremfor skam. Jeg simpelthen reagerte på mye vondt som ble gjort mot meg gjennom mange år. 

Det jeg litt knotete prøver å fortelle deg, er at du burde prøve å bære dette med stolthet, du også. Tenk på denne neseoperasjonen som en del av deg selv og ditt ikke så enkle liv, tenk på det som en styrke - du er her fremdeles, dog med noen "skavanker" om man kan si det slik, men disse skavankene - er en del av oss! Krigsmedaljer. De viser at vi har kjempet og ikke har gitt opp, tross det vi har blitt utsatt for. Det hjelper meg veldig å tenke på den måten. De som kjenner oss godt, vet hvorfor vi handlet som vi gjorde. De som ikke kjenner oss - vil nok aldri vite, men ikke fortjener de eller trenger de å vite det heller. 

Takk for gode og oppmuntrende ord, det føles godt å lese og jeg prøver mitt beste å holde motet oppe. Takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd å få en stygg plastisk operasjon i ansiktet og føler sånn med deg!!

Man får ikke gehør hos kirurgen, selv når andre kirurger sier at det er helt klart feiloperert og kunne vært kvalisert for erstatning. Undrer på hvorfor, da bare LITT annerkjennelse av at operasjonen ikke står til forventningene hadde vært til stor psykisk hjelp for pasienten. Når man er feiloperert og klager og møter en vegg blir det bare enda en knyttneve i magen. Kirurgen gjør dobbelt overgrep på pasienten -føles det ut som. Man faller sammen innvendig.

Jeg skal innrømme at jeg angrer hver dag  hver gang jeg ser meg i speilet og i hver eneste sosiale setting. Fordi det er så synlig, jeg føler skam og er flau fordi jeg foretiller meg hva folk tenker: "hahaha, du er stygg selv om du har operert deg", "hvorfor opererte du deg hos den billigste kirurgen?", "Hvor stygg var du før?", alle sånne ting står jeg å tenker når jeg møter folk. De vet ikke at jeg gjorde research, gikk til den dyreste klinikken og at jeg har gjort alt jeg kan for at det skulle gå bra.

Hvis du orker å gå igjennom å prøve å få erstatning synes jeg du skal gjøre det TS. Jeg orket ikke men det angrer jeg på nå.

Om ikke annet så blir det registrert sak på kirurgen. 

Anonymkode: 85ab6...7ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, vohnah skrev:

Dette er akkurat det jeg opplevde også! Jeg presiserte til han at jeg ikke ønsket mye gjort på nesen min, og at han ikke skulle røre tippen av nesen min, men det gjorde han og nesen min er nå ugjenkjennelig fra hva den opprinnelig var.. Den skulle ikke sees operert ut, men den gjør det. Den er ikke naturlig og den er slurvete operert. Jeg synes det er sykt at han får holde på sånn, har lest flere dårlige omtaler om han i ettertid av operasjonen og vilt at de tar over 60k for disse operasjonene. Han fremstår jo ikke som en profesjonell kirurg i det hele tatt. Jeg håper du får det bedre med deg selv etter hvert, det er så utrolig ødeleggende og de som ikke har opplevd noe liknende vet ikke hvordan det er. Det er så skamfullt og tungt. 

Kontroller etter operasjonen har vært vanskelig. Jeg har tatt opp mitt syn og har blitt møtt med at han synes at jeg ser bra ut. Det hjelper ikke hva jeg sier. Det virker som at det er hans mening som gjelder og at det er jeg som ikke skjønner at det ser bra ut. Det er noe galt med min oppfatning.  Det spiller ingen rolle hva jeg mener. Til slutt følte jeg at det ikke var noen vits i å si noe fordi det er ikke viktig for han. Det skal mye til hvis man skal få tilbake penger for mislykket operasjon. Det blir subjektivt og de som skal avgjøre dette vet jo ikke hvordan man så ut før. Har bare bilder og forholde seg til. Hvis alle som var misfornøyd hadde sendt formelle klager så tror jeg at ledelsen i Akademikliniken hadde måttet gjøre noe. Jeg tror at hvis folk er misfornøyde så stopper dette hos Tvedt. Det kommer ikke opp til ledelsen. 

Gjest vohnah
Skrevet (endret)
På 26.4.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Kontroller etter operasjonen har vært vanskelig. Jeg har tatt opp mitt syn og har blitt møtt med at han synes at jeg ser bra ut. Det hjelper ikke hva jeg sier. Det virker som at det er hans mening som gjelder og at det er jeg som ikke skjønner at det ser bra ut. Det er noe galt med min oppfatning.  Det spiller ingen rolle hva jeg mener. Til slutt følte jeg at det ikke var noen vits i å si noe fordi det er ikke viktig for han. Det skal mye til hvis man skal få tilbake penger for mislykket operasjon. Det blir subjektivt og de som skal avgjøre dette vet jo ikke hvordan man så ut før. Har bare bilder og forholde seg til. Hvis alle som var misfornøyd hadde sendt formelle klager så tror jeg at ledelsen i Akademikliniken hadde måttet gjøre noe. Jeg tror at hvis folk er misfornøyde så stopper dette hos Tvedt. Det kommer ikke opp til ledelsen. 

Samme her, var på min siste kontroll for noen uker siden og det gikk ikke bra. Jeg sa jeg ikke var fornøyd og han forstod ikke det. Han sa at jeg skulle tenke positivt i 6 uker (spesifikt 6 uker altså) om nesen så vil synet mitt endre seg :P For en kur, hæ. Hadde det vært så enkelt hadde jeg ikke vært her jeg er i dag. Jeg fikk lov til å få en gratis operasjon for å fjerne en del av humpen som ikke ble fjernet under operasjon, men det at nesen er helt asymmetrisk ville han ikke endre på.. Er vel litt utenfor hans ekspertise da det å bygge opp nesen er ganske vanskelig. Kommer ikke til å takke ja til den operasjonen uansett, å legge meg under kniven for han enda en gang tør jeg ikke. Savner sårt min opprinnelige nese og jeg føler jeg har skuffet meg selv så sykt - jeg skulle ønske jeg aldri hadde fikset på utseendet mitt og heller prøvd hardere for å elske meg for den jeg var født som. Det var vanskelig å leve med nesen min da og det hemmet hverdagen min noe, men å sitte her nå er så enormt vondt, mye verre enn hva det var. Det er vanskelig å bare komme meg ut av senga. Jeg håper at å dele det her får folk til å tenke seg grundig gjennom det å utføre en neseoperasjon. Unner ingen å være her jeg er nå.

Endret av vohnah
Gjest vohnah
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd å få en stygg plastisk operasjon i ansiktet og føler sånn med deg!!

Man får ikke gehør hos kirurgen, selv når andre kirurger sier at det er helt klart feiloperert og kunne vært kvalisert for erstatning. Undrer på hvorfor, da bare LITT annerkjennelse av at operasjonen ikke står til forventningene hadde vært til stor psykisk hjelp for pasienten. Når man er feiloperert og klager og møter en vegg blir det bare enda en knyttneve i magen. Kirurgen gjør dobbelt overgrep på pasienten -føles det ut som. Man faller sammen innvendig.

Jeg skal innrømme at jeg angrer hver dag  hver gang jeg ser meg i speilet og i hver eneste sosiale setting. Fordi det er så synlig, jeg føler skam og er flau fordi jeg foretiller meg hva folk tenker: "hahaha, du er stygg selv om du har operert deg", "hvorfor opererte du deg hos den billigste kirurgen?", "Hvor stygg var du før?", alle sånne ting står jeg å tenker når jeg møter folk. De vet ikke at jeg gjorde research, gikk til den dyreste klinikken og at jeg har gjort alt jeg kan for at det skulle gå bra.

Hvis du orker å gå igjennom å prøve å få erstatning synes jeg du skal gjøre det TS. Jeg orket ikke men det angrer jeg på nå.

Om ikke annet så blir det registrert sak på kirurgen. 

Anonymkode: 85ab6...7ea

Ja, det er helt forferdelig og det er alt jeg klarer å tenke på om dagen. Blir helt obsessive og googler meg gjennom hele internett etter svar på hva jeg skal gjøre.. Klarer knapt å se folk inn i øynene når jeg prater med de, for jeg er så redd for å bli sett. Skammer meg så utrolig mye og får de samme tankene du får. Føler meg så håpløs og føler at jeg har mistet meg selv, jeg er ikke den samme jeg var for ett år siden og skulle ønske hver dag at jeg kunne skru tiden tilbake... 

Jeg tenker å søke erstatning, jeg må bare gjøre nok research for hvordan jeg skal gå frem og hva slags bevis jeg trenger.. Penger kommer ikke til å kurere meg for noe som helst, men det kan i hvert fall gi meg en mulighet til å rette opp i feilene hos en annen kirurg sånn at jeg i det minste kan puste ordentlig igjen.

Gjest vohnah
Skrevet
På 26.4.2019 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, men så enkelt er det dessverre ikke. 

Skrevet (endret)
På 26.4.2019 den 1.48, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke det. Det er ikke snakk om traumebehandling eller PTSD eller annet dyptgående psykologiske faktorer. Det er snakk om en nese.

det er alt.

en bittelitien nese.

Når TS sitt selvverd og evne til å elske seg selv koker ned til den lille nesen så er man overfladisk.

Jeg har også blitt mobbet over fysiske skavanker, og jeg har enda skavankene. Men jeg driter i det! Fordi jeg får våkne hver morgen frisk og rask, jeg har en jobb jeg liker som gjør meg produktiv og barn som lever gode liv. En mann som elsker meg. Det er så mange som er glade i meg at jeg har ikke råd til å la mine fysiske skavanker stå i veien for at jeg skal leve et godt fullverdig liv. 

Så ja: shit! jeg er glad jeg ikke er overfladisk! Da hadde jeg ikke kunne ha den livskvaliteten og gleden jeg har idag. 

Jeg tolker ikke TS som overfladisk. Hun sliter psykisk og hun gjorde kanskje en tabbe med å operere nesen. Det føles nok tungt at det ikke ble som forventet, men det er jo de andre psykiske problemene som er hovedproblemet. 

Dessuten, kanskje har ikke TS alt det fine i livet sitt som du har. Kanskje har du vært heldig og kommer deg gjennom det på en bedre måte. Alle er forskjellig, har forskjellige forutsetninger til å takle ting også handler det om en god dose flaks også. Å sitte med en god jobb, barn, mann og flere å være glad i og som er glad i en tilbake gjør en langt sterkere når det kommer til å takle motgang. 

Jeg synes innlegget ditt vitner om lite forståelse for dette. 

Er jeg kanskje overfladisk som sliter med spiseforstyrrelse da? Som blir dypt deprimert hvis jeg legger på meg? Nei, jeg er egentlig ikke det. Jeg har flere alvorlige psykiske lidelser og jeg har IKKE de tingene i livet mitt som du har. Jeg har barn ja, men jeg er for syk til å ha de boende hos meg. Ikke på grunn av spiseforstyrrelsen, men av andre ting. Det er verre enn å ikke ha barn i det hele tatt. Å føle at en svikter de barna en har. 

Du må ikke gå i den fellen hvor du ser deg blind på at fordi du har klart deg så bra så gjør alle andre det også. 

Endret av _Pixiedust_
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...