Gå til innhold

Depresjon etter uheldig neseoperasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du har skrevet veldig mye på KG om nesen din og erfaringene dine med Dr. Tvedt. Det skal du selvfølgelig få lov til å gjøre, men jeg er veldig sikker på at det du skriver ikke er spesielt balansert, mye på grunn av at du ikke har det bra med deg selv og hvordan du ser på resultatet. Jeg synes du bør prioritere kognitiv terapi med en dyktig psykolog eller psykiater og legge tankene dine om en ny operasjon på hyllen foreløpig. En ny operasjon er ikke et svar på å ha det bedre med deg selv, uansett hvor mye research du gjør på forhånd. Det er nettopp slike tilfeller som deg som er årsaken til at kosmetiske inngrep frarådes som en "quick fix" hvis man ikke er fornøyd med utseendet sitt. 

Anonymkode: b85dc...9db

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest vohnah
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har skrevet veldig mye på KG om nesen din og erfaringene dine med Dr. Tvedt. Det skal du selvfølgelig få lov til å gjøre, men jeg er veldig sikker på at det du skriver ikke er spesielt balansert, mye på grunn av at du ikke har det bra med deg selv og hvordan du ser på resultatet. Jeg synes du bør prioritere kognitiv terapi med en dyktig psykolog eller psykiater og legge tankene dine om en ny operasjon på hyllen foreløpig. En ny operasjon er ikke et svar på å ha det bedre med deg selv, uansett hvor mye research du gjør på forhånd. Det er nettopp slike tilfeller som deg som er årsaken til at kosmetiske inngrep frarådes som en "quick fix" hvis man ikke er fornøyd med utseendet sitt. 

Jeg synes folk burde vite hva han gjør når de spør om erfaringer :) hadde jeg visst hvordan han utfører operasjonene sine så hadde jeg aldri gått til ham. Jeg vet jo godt hvordan jeg selv ser ut etter operasjon og det er ikke et godt resultat, både kosmetisk og funksjonelt. Og når jeg hører om stadig flere som har opplevd det samme hos samme kirurg er det lov å dele erfaringer, synes nå jeg - og ikke minst viktig.

Endret av vohnah
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, vohnah skrev:

Jeg synes folk burde vite hva han gjør når de spør om erfaringer :) hadde jeg visst hvordan han utfører operasjonene sine så hadde jeg aldri gått til ham. Jeg vet jo godt hvordan jeg selv ser ut etter operasjon og det er ikke et godt resultat, både kosmetisk og funksjonelt. Og når jeg hører om mange flere som har opplevd det samme hos samme kirurg er det lov å dele erfaringer, synes nå jeg - og ikke minst viktig.

Jeg synes du skal lese innlegget mitt igjen. 

• Liker 1
Gjest vohnah
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal lese innlegget mitt igjen. 

Jeg gjorde det :) Jeg vet ikke hva du vil at jeg skal svare - ja, jeg sliter, og ja, operasjonen trigget det, og nei, å operere seg er absolutt ingen quick fix, men som jeg har skrevet tidligere oppi her så går jeg allerede til psykolog og grunnen til at jeg har lyst til å operere meg på nytt er for å rette oppi de funksjonelle skadene, slik at jeg kan puste normalt igjen. Jeg ønsker på ingen måte å bruke 60k på en operasjon som kan gi flere komplikasjoner nei, men når jeg ikke puster optimalt lenger ser jeg ikke så mange andre valg. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, vohnah skrev:

Jeg synes folk burde vite hva han gjør når de spør om erfaringer :) hadde jeg visst hvordan han utfører operasjonene sine så hadde jeg aldri gått til ham. Jeg vet jo godt hvordan jeg selv ser ut etter operasjon og det er ikke et godt resultat, både kosmetisk og funksjonelt. Og når jeg hører om mange flere som har opplevd det samme hos samme kirurg er det lov å dele erfaringer, synes nå jeg - og ikke minst viktig.

Har andre kommentert resultatet av nesen i ettertid? 

Anonymkode: 80517...40e

Gjest vohnah
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har andre kommentert resultatet av nesen i ettertid? 

Det er jo ingen som tør å si noe med mindre jeg tar det opp, men de som jeg har turt å snakke med kan se at den er asymmetrisk, ja. Inkludert kirurg.

Endret av vohnah
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, vohnah skrev:

Det er jo ingen som tør å si noe med mindre jeg tar det opp, men de som jeg har turt å snakke med kan se at den er asymmetrisk, ja. Inkludert kirurg.

Du kunne ikke lagt ut bilde? 

Gjest vohnah
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kunne ikke lagt ut bilde? 

Det er jeg ikke komfortabel med dessverre, orker knapt å se meg selv i speilet..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, vohnah skrev:

Det er jeg ikke komfortabel med dessverre, orker knapt å se meg selv i speilet..

Forstår det. Tenkte bare om du ville høre noen andre sine meninger.. Men det hjelper vel uansett ikke om vi evt hadde syntes den var fin når du selv ikke synes det. I tillegg til det med funksjonen. Håper virkelig det blir en ordning til slutt. 

• Liker 1
Gjest vohnah
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår det. Tenkte bare om du ville høre noen andre sine meninger.. Men det hjelper vel uansett ikke om vi evt hadde syntes den var fin når du selv ikke synes det. I tillegg til det med funksjonen. Håper virkelig det blir en ordning til slutt. 

Er mer redd for å få vonde kommentarer som gjør det vanskeligere å leve med, ønsker ikke at det skal bli fokuset. Men takk for god tanke ❤️

Skrevet

De aller aller fleste har asymmetrisk nese. 

De aller aller fleste driter i hvordan andre ser ut.

De aller aller fleste får et utrolig godt liv når (hvis) de finner ut at det er helt ok å bare være seg selv akkurat som man er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper du klarer å akseptere deg som du er på veien videre. Du trenger ingen operasjoner eller å fikse utseendet for å gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet

I stede for å diskutere aktuell lege på et forum( hvor han ikke kan forsvare seg), er det mer konstruktivt å legge igjen en vurdering på eks. Legelisten. Uansett, håper du får det bedre. Neser kommer i alle fasonger, de færreste bemerker seg- eller bryr seg om andres.

Anonymkode: 2c240...192

• Liker 2
Skrevet
På 26.4.2019 den 1.38, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommenterer du..?

- jeg mener TS hadde hatt godt av å være mindre overfladisk. Så lenge alt hun ser er sitt ytre spiller det vel liten rolle for hva slags «pep talk» man gir henne. 

Den dagen hun gir faen i om nesa er stygg eller fin er den dagen dette ikke er et problem mer. 

Så enkelt er det. 

Anonymkode: af427...b73

Hehe, du har ikke mye innsikt i menneskesinnet. Blir litt som å prøve å hjelpe noen med mattelekser på universitetsnivå når man kun kan vise til stryk i samme fag på ungdomsskolenivå. TS er tydeligvis i en veldig vanskelig livssituasjon, da hjelper det ikke å få en verbal støvel i trynet.

Til TS: prøv å del det med noen du er trygg på (god venn eller familiemedlem), og kanskje bør du prate med en psykolog. Det er ikke alle problemer man klarer å løse i eget hode.

• Liker 2
Gjest vohnah
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I stede for å diskutere aktuell lege på et forum( hvor han ikke kan forsvare seg), er det mer konstruktivt å legge igjen en vurdering på eks. Legelisten. Uansett, håper du får det bedre. Neser kommer i alle fasonger, de færreste bemerker seg- eller bryr seg om andres.

Det er jeg helt enig i :) men dessverre så er det ofte forumer man går til da det er der folk er mest aktiv ang erfaringer. Da jeg selv gjorde research var det lite informasjon å hente på legelisten. Og jeg mener det er viktig å dele det man erfarer ang slike ting, det er jo ikke sånn at jeg prøver å dolke kirurg i ryggen, jeg deler det jeg har opplevd. 

Takk! Jeg prøver å endre synet mitt, men det er ikke så lett. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, vohnah skrev:

Det er jeg helt enig i :) men dessverre så er det ofte forumer man går til da det er der folk er mest aktiv ang erfaringer. Da jeg selv gjorde research var det lite informasjon å hente på legelisten. Og jeg mener det er viktig å dele det man erfarer ang slike ting, det er jo ikke sånn at jeg prøver å dolke kirurg i ryggen, jeg deler det jeg har opplevd. 

Takk! Jeg prøver å endre synet mitt, men det er ikke så lett. 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også lignende erfaring med Tvedt. Han gjorde mer enn det som ble avtalt. Jeg er ikke fornøyd med resultatet og har fått funksjonelle skader. Han er for hastig, overfladisk og ga meg ikke god nok informasjon slik at jeg kunne ta et informativt valg om og operere meg. Jeg har fått depresjon og angst. Jeg er ulykkelig og det er vanskelig og akseptere det som har skjedd. Det må være lov og fortelle om sine erfaringer med denne kirurgen slik at andre kan unngå og oppleve det som vi har opplevd. Jeg synes også at du ikke trenger og skrive at vedkommende ikke skriver balansert. Du har ikke sett vedkommende og det kan hende at denne personen har rett om resultatet. Du vet ikke om dette er balansert eller ikke. Og kalle vedkommende for et slikt tilfelle og at slike ikke skulle tatt kosmetiske inngrep er ganske respektløst. Det kan godt hende at dette er reellt, det vet ikke du. Man har brukt veldig mye penger på dette og hvis resultatet blir mislykket er det vanskelig og håndtere. Det trenger ikke og være noe galt med en person om man velger og ta plastiske operasjoner. Dette blir mer og mer vanlig. I mitt tilfelle så var jeg mer fornøyd med den nesen jeg hadde og resultatet sto ikke i samsvar med det som ble avtalt. I tillegg har han gjort mer enn det som ble avtalt. Det er ganske grovt. Da jeg opererte meg fant jeg nesten kun positive vurderinger om denne kirurgen. I ettertid har det kommet flere negative vurderinger. Jeg synes at det er bra at vi kan bruke dette forumet til og dele erfaringer. Jeg unner ingen hva jeg har opplevd. 

Anonymkode: 6aae6...3cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også lignende erfaring med Tvedt. Han gjorde mer enn det som ble avtalt. Jeg er ikke fornøyd med resultatet og har fått funksjonelle skader. Han er for hastig, overfladisk og ga meg ikke god nok informasjon slik at jeg kunne ta et informativt valg om og operere meg. Jeg har fått depresjon og angst. Jeg er ulykkelig og det er vanskelig og akseptere det som har skjedd. Det må være lov og fortelle om sine erfaringer med denne kirurgen slik at andre kan unngå og oppleve det som vi har opplevd. Jeg synes også at du ikke trenger og skrive at vedkommende ikke skriver balansert. Du har ikke sett vedkommende og det kan hende at denne personen har rett om resultatet. Du vet ikke om dette er balansert eller ikke. Og kalle vedkommende for et slikt tilfelle og at slike ikke skulle tatt kosmetiske inngrep er ganske respektløst. Det kan godt hende at dette er reellt, det vet ikke du. Man har brukt veldig mye penger på dette og hvis resultatet blir mislykket er det vanskelig og håndtere. Det trenger ikke og være noe galt med en person om man velger og ta plastiske operasjoner. Dette blir mer og mer vanlig. I mitt tilfelle så var jeg mer fornøyd med den nesen jeg hadde og resultatet sto ikke i samsvar med det som ble avtalt. I tillegg har han gjort mer enn det som ble avtalt. Det er ganske grovt. Da jeg opererte meg fant jeg nesten kun positive vurderinger om denne kirurgen. I ettertid har det kommet flere negative vurderinger. Jeg synes at det er bra at vi kan bruke dette forumet til og dele erfaringer. Jeg unner ingen hva jeg har opplevd. 

Det er ikke meg du siterer, men jeg ville svare likevel. Helt forståelig at du/dere vil dele erfaringer, men KG er ikke rett fora. Det kommer ikke videre, og blir bare «snakk». Om man ønsker å «advare» andre, må du legge kommentar på legelisten, og melde videre til pas. skade/ fylkesmann. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg du siterer, men jeg ville svare likevel. Helt forståelig at du/dere vil dele erfaringer, men KG er ikke rett fora. Det kommer ikke videre, og blir bare «snakk». Om man ønsker å «advare» andre, må du legge kommentar på legelisten, og melde videre til pas. skade/ fylkesmann. 

Jeg tenker at det rett fora fordi det er mange på kvinneguiden som ønsker informasjon om plastisk kirurgi og hvilke erfaringer man har med ulike kirurger. Man kan kommunisere med andre og det er en nyttig informasjonskilde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, ønsker deg god bedring ts.

Tenk nå på og kanskje finne andre tig å ha fouset ditt på , en periode, så det kan hjelpe på psyken/humøret. Å bare ha fous på dette tror jeg vil gjøre deg ytterligere deprimert. Prøv å se det i et større perspektiv. Du skrev at du savner din gamle nese...Kanskje du også skulle lære noe her, dvs å være er fornøyd med det du har? Jeg sier absoultt ikke at han du var hos gjorde det rette, men hvis du tenker er godt om deg selv, vil du kanskje klare å akseptere nesen på sikt. Skjønner at funksjonen er vond, men det kan også kanskje gå deg til over tid?

Ro ned, ha fokus på noe du kan utvikle i deg selv, et skjult talent, kanskje liker du å skrive, lese, tegne, musikk...noe annet, så du får et annet fokus. Og at du blir mer og mer glad i deg selv.

Klem fra meg.

Anonymkode: 6ca8b...1ba

AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2019 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det rett fora fordi det er mange på kvinneguiden som ønsker informasjon om plastisk kirurgi og hvilke erfaringer man har med ulike kirurger. Man kan kommunisere med andre og det er en nyttig informasjonskilde. 

Enig, dette er rett fora!! 

Har selv skrevet fullt navn på min kirurg som gjorde en dårlig jobb. Håper det kommer opp når folk Googler! Jeg vet det gjør det nå. Det er ikke hevn, men en måte å advare andre på. På legelisten kan vel kirurg finne ut hvem som har skrevet kommentarene om dem?

Anonymkode: 85ab6...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...