Gjest vohnah Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Hei, jeg skriver her i håp om at noen kanskje kan gi meg råd, som har vært eller er i samme båt som meg, da jeg føler meg veldig alene om dette. Jeg var dum og valgte å operere nesen min i fjor, etter mange, mange år med fiksering og vonde ord som gjorde at jeg fikk et forvridd syn på meg selv. Operasjonen gikk ikke som jeg hadde tenkt, og kirurgen fjernet mer av nesestrukturen enn hva vi hadde avtalt på forhånd.. Jeg sitter igjen med en asymmetrisk og tett nese, og en ganske heavy depresjon. Jeg har slitt mye med depresjon og sosial angst på forhånd, og en neseoperasjon var vel det siste jeg trengte, men skammet meg såpass mye at jeg gjorde det nærmest i skjul - fortalte det kun til feil mennesker som oppmuntret meg til å operere meg. Jeg har lært av dette og angrer meg utrolig mye - jeg vet at om jeg hadde pratet med riktige mennesker om planene mine hadde de garantert stoppet meg fra å gjennomføre operasjonen. Jeg takler ikke synet på meg selv lenger og er livredd for å operere meg på nytt (for å bygge opp nesen min igjen) etter å ha lest skrekkhistorier på nettet.. Jeg har så lyst til å godta meg selv for den jeg er uavhengig om jeg har en "ødelagt" nese eller ikke, men jeg vet ikke om jeg klarer å leve med det. Jeg føler jeg har mistet meg selv helt oppi dette her og jeg skammer meg veldig. Jeg har ingen jeg kan prate med om dette og føler meg veldig alene.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 25. april 2019 #2 Skrevet 25. april 2019 Det hørtes vondt ut å ha det slik ❤️ Har du vurdert å oppsøke psykologen for angst og depresjon? Jeg er helt sikker på at du er fin nok uansett hvordan nesa ser ut.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 Kjære Ts Jeg har selv for to uker siden hatt to store kosmetiske operasjoner og selv gruer jeg meg til å se det endelige resultatet. Når man er så langt nede fra før som du et, er det større sannsynlighet for at du fortsatt ser negativt på feks. nesen din. Har du fått det bekreftet av noen? Har noen sagt at nesen ikke var så fin? Eller er det noe du tenker på selv? Anonymkode: 1296f...56d 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 Herregud så glad jeg er for at jeg er lite overfladisk. Anonymkode: af427...b73 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud så glad jeg er for at jeg er lite overfladisk. Anonymkode: af427...b73 Herregud. Hvorfor kommenterer du i det hele tatt? Anonymkode: 1296f...56d 37
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Hvorfor kommenterer du i det hele tatt? Anonymkode: 1296f...56d Hvorfor kommenterer du..? - jeg mener TS hadde hatt godt av å være mindre overfladisk. Så lenge alt hun ser er sitt ytre spiller det vel liten rolle for hva slags «pep talk» man gir henne. Den dagen hun gir faen i om nesa er stygg eller fin er den dagen dette ikke er et problem mer. Så enkelt er det. Anonymkode: af427...b73 5
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 25. april 2019 #7 Skrevet 25. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kommenterer du..? - jeg mener TS hadde hatt godt av å være mindre overfladisk. Så lenge alt hun ser er sitt ytre spiller det vel liten rolle for hva slags «pep talk» man gir henne. Den dagen hun gir faen i om nesa er stygg eller fin er den dagen dette ikke er et problem mer. Så enkelt er det. Anonymkode: af427...b73 TS sliter med depresjon, angst og har fått mange negative kommentarer knyttet til utseendet hennes (tolker det som hun har opplevd mobbing?). Dette er større enn følelsen knyttet til nesen. I bunn og grunn handler det om følelser som må adresseres og uttrykkes.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #8 Skrevet 25. april 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: TS sliter med depresjon, angst og har fått mange negative kommentarer knyttet til utseendet hennes (tolker det som hun har opplevd mobbing?). Dette er større enn følelsen knyttet til nesen. I bunn og grunn handler det om følelser som må adresseres og uttrykkes. Nei det er ikke det. Det er ikke snakk om traumebehandling eller PTSD eller annet dyptgående psykologiske faktorer. Det er snakk om en nese. det er alt. en bittelitien nese. Når TS sitt selvverd og evne til å elske seg selv koker ned til den lille nesen så er man overfladisk. Jeg har også blitt mobbet over fysiske skavanker, og jeg har enda skavankene. Men jeg driter i det! Fordi jeg får våkne hver morgen frisk og rask, jeg har en jobb jeg liker som gjør meg produktiv og barn som lever gode liv. En mann som elsker meg. Det er så mange som er glade i meg at jeg har ikke råd til å la mine fysiske skavanker stå i veien for at jeg skal leve et godt fullverdig liv. Så ja: shit! jeg er glad jeg ikke er overfladisk! Da hadde jeg ikke kunne ha den livskvaliteten og gleden jeg har idag. Anonymkode: af427...b73 2
Bimle Skrevet 25. april 2019 #9 Skrevet 25. april 2019 27 minutter siden, vohnah skrev: Hei, jeg skriver her i håp om at noen kanskje kan gi meg råd, som har vært eller er i samme båt som meg, da jeg føler meg veldig alene om dette. Jeg var dum og valgte å operere nesen min i fjor, etter mange, mange år med fiksering og vonde ord som gjorde at jeg fikk et forvridd syn på meg selv. Operasjonen gikk ikke som jeg hadde tenkt, og kirurgen fjernet mer av nesestrukturen enn hva vi hadde avtalt på forhånd.. Jeg sitter igjen med en asymmetrisk og tett nese, og en ganske heavy depresjon. Jeg har slitt mye med depresjon og sosial angst på forhånd, og en neseoperasjon var vel det siste jeg trengte, men skammet meg såpass mye at jeg gjorde det nærmest i skjul - fortalte det kun til feil mennesker som oppmuntret meg til å operere meg. Jeg har lært av dette og angrer meg utrolig mye - jeg vet at om jeg hadde pratet med riktige mennesker om planene mine hadde de garantert stoppet meg fra å gjennomføre operasjonen. Jeg takler ikke synet på meg selv lenger og er livredd for å operere meg på nytt (for å bygge opp nesen min igjen) etter å ha lest skrekkhistorier på nettet.. Jeg har så lyst til å godta meg selv for den jeg er uavhengig om jeg har en "ødelagt" nese eller ikke, men jeg vet ikke om jeg klarer å leve med det. Jeg føler jeg har mistet meg selv helt oppi dette her og jeg skammer meg veldig. Jeg har ingen jeg kan prate med om dette og føler meg veldig alene. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud så glad jeg er for at jeg er lite overfladisk. Anonymkode: af427...b73 Les en gang til du, så kanskje du forstår! 9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #10 Skrevet 25. april 2019 Akkurat nå, Bimle skrev: Les en gang til du, så kanskje du forstår! Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke det. Det er ikke snakk om traumebehandling eller PTSD eller annet dyptgående psykologiske faktorer. Det er snakk om en nese. det er alt. en bittelitien nese. Når TS sitt selvverd og evne til å elske seg selv koker ned til den lille nesen så er man overfladisk. Jeg har også blitt mobbet over fysiske skavanker, og jeg har enda skavankene. Men jeg driter i det! Fordi jeg får våkne hver morgen frisk og rask, jeg har en jobb jeg liker som gjør meg produktiv og barn som lever gode liv. En mann som elsker meg. Det er så mange som er glade i meg at jeg har ikke råd til å la mine fysiske skavanker stå i veien for at jeg skal leve et godt fullverdig liv. Så ja: shit! jeg er glad jeg ikke er overfladisk! Da hadde jeg ikke kunne ha den livskvaliteten og gleden jeg har idag. Anonymkode: af427...b73 Les du en gang til så kanskje du forstår. Anonymkode: af427...b73
Gjest vohnah Skrevet 25. april 2019 #11 Skrevet 25. april 2019 17 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det hørtes vondt ut å ha det slik ❤️ Har du vurdert å oppsøke psykologen for angst og depresjon? Jeg er helt sikker på at du er fin nok uansett hvordan nesa ser ut. Jeg har nettopp begynt hos psykolog, men oppstarten der er veldig treg og lang og jeg går der kun annenhver uke. Jeg håper jo selvfølgelig det vil kunne hjelpe meg til å godta meg selv mer, men akkurat det med neseoperasjonen har ikke kommet opp enda da det er en del rusk fra fortiden som må gås gjennom først av forskjellige grunner. Setter pris på svaret ditt ❤️
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 25. april 2019 #12 Skrevet 25. april 2019 2 minutter siden, vohnah skrev: Jeg har nettopp begynt hos psykolog, men oppstarten der er veldig treg og lang og jeg går der kun annenhver uke. Jeg håper jo selvfølgelig det vil kunne hjelpe meg til å godta meg selv mer, men akkurat det med neseoperasjonen har ikke kommet opp enda da det er en del rusk fra fortiden som må gås gjennom først av forskjellige grunner. Setter pris på svaret ditt ❤️ Jeg føler med deg. Å akseptere en selv kan være en fryktelig lang vei å gå. Jeg vet ikke hvor mange tårer jeg har felt fordi jeg ikke har vært glad i meg selv. Så jeg forstår at det er en vanskelig prosess å gå i. Jeg håper du får hjelp hos psykologen. Masse lykke til. ❤️
Gjest vohnah Skrevet 25. april 2019 #13 Skrevet 25. april 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære Ts Jeg har selv for to uker siden hatt to store kosmetiske operasjoner og selv gruer jeg meg til å se det endelige resultatet. Når man er så langt nede fra før som du et, er det større sannsynlighet for at du fortsatt ser negativt på feks. nesen din. Har du fått det bekreftet av noen? Har noen sagt at nesen ikke var så fin? Eller er det noe du tenker på selv? Anonymkode: 1296f...56d Jeg håper for deg at operasjonene dine har vært vellykkede Ja, tanken har selvfølgelig slått meg. Jeg har snakket med søsteren min om dette, som jeg føler meg veldig heldig over at jeg har i livet mitt, og hun sier at hun ser at nesen er asymmetrisk, men at man ikke legger merke til det med mindre jeg sier det. I mitt hode er det jo noe man bare sier for å ikke såre meg, da jeg ser på bilder av meg selv hvor stor forskjell det er.. Jeg føler meg ganske forvirra pga dette og jeg håper jo at det meste ligger i hodet mitt og min syke fiksering. Jeg er klar over at jeg er psyk og trenger hjelp, men synes det er vanskelig å tro på andre når de sier de ikke ser den forskjellen jeg gjør.
Gjest vohnah Skrevet 26. april 2019 #14 Skrevet 26. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke det. Det er ikke snakk om traumebehandling eller PTSD eller annet dyptgående psykologiske faktorer. Det er snakk om en nese. det er alt. en bittelitien nese. Når TS sitt selvverd og evne til å elske seg selv koker ned til den lille nesen så er man overfladisk. Jeg har også blitt mobbet over fysiske skavanker, og jeg har enda skavankene. Men jeg driter i det! Fordi jeg får våkne hver morgen frisk og rask, jeg har en jobb jeg liker som gjør meg produktiv og barn som lever gode liv. En mann som elsker meg. Det er så mange som er glade i meg at jeg har ikke råd til å la mine fysiske skavanker stå i veien for at jeg skal leve et godt fullverdig liv. Så ja: shit! jeg er glad jeg ikke er overfladisk! Da hadde jeg ikke kunne ha den livskvaliteten og gleden jeg har idag. Anonymkode: af427...b73 Hei Det gjør meg vondt å høre at du har blitt mobbet og det gjør meg glad å høre at du har klart å gi slipp på det. Men du må huske at vi er alle forskjellige mennesker, med forskjellige opplevelser og personligheter og alt er ikke svart/hvitt. Jeg skrev her kun i håp om råd fra andre mennesker i samme båt, så jeg setter pris på om du kommer med et åpent sinn om du har tenkt til å kommentere. Takk.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 26. april 2019 #15 Skrevet 26. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke det. Det er ikke snakk om traumebehandling eller PTSD eller annet dyptgående psykologiske faktorer. Det er snakk om en nese. det er alt. en bittelitien nese. Når TS sitt selvverd og evne til å elske seg selv koker ned til den lille nesen så er man overfladisk. Jeg har også blitt mobbet over fysiske skavanker, og jeg har enda skavankene. Men jeg driter i det! Fordi jeg får våkne hver morgen frisk og rask, jeg har en jobb jeg liker som gjør meg produktiv og barn som lever gode liv. En mann som elsker meg. Det er så mange som er glade i meg at jeg har ikke råd til å la mine fysiske skavanker stå i veien for at jeg skal leve et godt fullverdig liv. Så ja: shit! jeg er glad jeg ikke er overfladisk! Da hadde jeg ikke kunne ha den livskvaliteten og gleden jeg har idag. Anonymkode: af427...b73 Hvis man faller i en depresjon fordi man er misfornøyd med en del av kroppen, så ligger det alltid noe bak. Jeg leser automatisk at dette bare kommer på toppen av isfjellet, og at hun har et hav av følelser hun trenger å bearbeide knyttet til mobbing, angst og depresjon. Leit å høre at du har blitt mobbet, men jeg er glad du har fått et godt liv tross det. Du er sterk! 💜
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #16 Skrevet 26. april 2019 Akkurat nå, vohnah skrev: Hei Det gjør meg vondt å høre at du har blitt mobbet og det gjør meg glad å høre at du har klart å gi slipp på det. Men du må huske at vi er alle forskjellige mennesker, med forskjellige opplevelser og personligheter og alt er ikke svart/hvitt. Jeg skrev her kun i håp om råd fra andre mennesker i samme båt, så jeg setter pris på om du kommer med et åpent sinn om du har tenkt til å kommentere. Takk. Du er mer enn nesen din. Om den er stygg eller fin så utgjør den (forhåpentligvis) veldig lite av personligheten din. Ja jeg ble mobbet pga en fysisk skavank jeg ikke kan operere bort. Jeg jobber også daglig med mennesker født med alvorlige fysiske lidelser. Du er frisk og du er rask. du har god helse og en funksjonell kropp. Se for deg noen bli fysisk nedbrutt over at håret deres ikke var perfekt, hvor teit er ikke det? Det samme gjelder faktisk nesen din. Den er ikke perfekt men den er din og du er garantert mye mer enn nesen din. begynn å se alt det fine med deg og gi en lang bæsj i å gruble over de tingene som ikke betyr noe. Nesa du kan du faktisk leve uten, SÅ uviktig er den! Så ikke la den frarøve deg mer av livet du allerede har, eller definere mer av hvem du er enn den allerede har gjort. Anonymkode: af427...b73 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #17 Skrevet 26. april 2019 5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hvis man faller i en depresjon fordi man er misfornøyd med en del av kroppen, så ligger det alltid noe bak. Jeg leser automatisk at dette bare kommer på toppen av isfjellet, og at hun har et hav av følelser hun trenger å bearbeide knyttet til mobbing, angst og depresjon. Leit å høre at du har blitt mobbet, men jeg er glad du har fått et godt liv tross det. Du er sterk! 💜 Jeg er ikke sterk fordi det insinuerer også at de som har blitt mobbet og sliter er svak. Jeg bruker bare riktige verktøy, når det handler om hvordan man tenker. Jeg er fullstendig uenig i at hun skal fordype seg i tidligere mobbing og traumer og gjøre dette til en voldsom psykoanalyse av seg selv. Hadde operasjonen vært vellykket hadde vi ikke hatt denne samtalen og det å bringe opp traumer ville neppe skjedd. Da hadde mest sannsynlig TS vært strålende fornøyd. Hun fikset på nesen og det ble misslykka. Det er kjipt og det er lov å være skuffa over det. Så må hverdagen få returnere og virkeligheten slå inn; nesa er en jøvla bagatell. Lev videre med den eller fiks den, men uansett så burde den ikke få så stor oppmerksomhet at det plutselig nå er verdens undergang. Den type retorikk er bar mer bensin på bålet. Anonymkode: af427...b73 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #18 Skrevet 26. april 2019 Ser nesen værre ut enn den var før operasjonen? Eller ble den bare ikke så "perfekt" som du forventet? Det er veldig sjeldent at det blir akkurat som man hadde sett for seg og da kan skuffelsen bli stor, selv om nesen i utgangspunktet ser helt grei ut. Om den ble synlig værre etter grove feil av kirurgen ville jeg ha klaget. Det er godt mulig det kan rettes på, både utseende og funksjonsmessig. Anonymkode: 80517...40e 1
Gjest vohnah Skrevet 26. april 2019 #19 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser nesen værre ut enn den var før operasjonen? Eller ble den bare ikke så "perfekt" som du forventet? Det er veldig sjeldent at det blir akkurat som man hadde sett for seg og da kan skuffelsen bli stor, selv om nesen i utgangspunktet ser helt grei ut. Om den ble synlig værre etter grove feil av kirurgen ville jeg ha klaget. Det er godt mulig det kan rettes på, både utseende og funksjonsmessig. Anonymkode: 80517...40e Ja, dessverre, den er asymmetrisk og det er blitt operert vekk såpass mye ben fra benstrukturen slik at huden rundt broen av nesen faller i nesegangen og gjør det vanskeligere for luft å komme inn. En ting er om det kun hadde vært det kosmetiske som var feil, men når det går utover nesens funksjon er det vanskelig å leve med. Jeg puster dårligere og luktesansen min er svekket, det er stygge arr og nesen er skjev. Jeg har delt min bekymring flere ganger og har vært innom klinikken personlig og klaget. Kirurg ser at den er asymmetrisk men ønsker ikke å gjøre opp for seg, og ignorerer meg når jeg tar opp nesens svekkede funksjon etter inngrepet. Jeg tenker å klage til høyere hold for å kanskje få erstatning, men vet ikke om det går gjennom. Akkurat nå er det siste jeg vil å operere meg på nytt, men vet ikke om jeg har noe annet valg...
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #20 Skrevet 26. april 2019 4 minutter siden, vohnah skrev: Ja, dessverre, den er asymmetrisk og det er blitt operert vekk såpass mye ben fra benstrukturen slik at huden rundt broen av nesen faller i nesegangen og gjør det vanskeligere for luft å komme inn. En ting er om det kun hadde vært det kosmetiske som var feil, men når det går utover nesens funksjon er det vanskelig å leve med. Jeg puster dårligere og luktesansen min er svekket, det er stygge arr og nesen er skjev. Jeg har delt min bekymring flere ganger og har vært innom klinikken personlig og klaget. Kirurg ser at den er asymmetrisk men ønsker ikke å gjøre opp for seg, og ignorerer meg når jeg tar opp nesens svekkede funksjon etter inngrepet. Jeg tenker å klage til høyere hold for å kanskje få erstatning, men vet ikke om det går gjennom. Akkurat nå er det siste jeg vil å operere meg på nytt, men vet ikke om jeg har noe annet valg... Hvor opererte du deg? Høres ut som en useriøs kirurg som ikke tar ansvar. Hadde ikke operert hos han igjen i hvert fall. Kan du oppsøke en annen kirurg og la han se på nesen? Surt med pengene, men du må uansett vente minst et år før en evt ny operasjon kan være aktuelt, og da kan du få spart opp litt hvis du bestemmer deg for å operere. Bruk da god tid på å finne rett kirurg. Anonymkode: 80517...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå