Gå til innhold

Får ikke deltatt på minnestund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bestefar døde i desember, og nå 4 måneder etter det døde min bestemor. Det var tungt med bestefar, enda tyngre med bestemor. Minnestunden hennes skal være på tirsdag, og jeg får ikke deltatt da jeg skal ut å besøke familie i USA akkurat den dagen. Har snakket med flyselskapet om det var mulig å ombooke til neste dag, noe som ikke var problem, med en tillegg på 2500 kr per person i prisen. Synes det er utrolig tungt å ikke få være der, og synes det var enormt mye å betale for om booking ved et dødsfall😭 (jeg er student, og har absolutt ikke råd til det). 

Vet ikke hva jeg vil med innlegget, måtte bare skrive det en plass. 

Anonymkode: 4bdfd...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tenker jeg at du må hele mellom å dra i minnestund og droppe USA, eller dra til USA og droppe minnestund 🙁 kjedelig det skal bli sånn... er du sikker på at reiseforsikringen din ikke dekker noe slik? 

Anonymkode: 65221...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt til USA. Vil tro de fleste har forståelse for der. Saken hadde vært noe annet om det var snakk om moren eller søsteren din. 

Anonymkode: 95850...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde dratt til USA. Vil tro de fleste har forståelse for der. Saken hadde vært noe annet om det var snakk om moren eller søsteren din. 

Anonymkode: 95850...431

Jeg hadde aldri klart å dra hvis bestemor hadde dødd rett før, men det er på grunn av vårt forhold. Hun er like nærme meg som min egen mor. Så det kommer vel an på vedkommende 

Anonymkode: 65221...d79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til usa uansett, fordi jeg har fått reisen betalt av min mormor som jeg drar med fordi hun ikke ønsket å dra alene. Men, det stopper jo ikke sorgen over å ikke få vært der sammen med familie for å ta farvell med det fineste menneske jeg har møtt. Vi hadde et veldig godt forhold, og jeg ble knust da hun døde, og enda mer når jeg ikke får vært der i minnestunden. Jeg håpet så inderlig på at flyselskapet hadde noen greie regler om dette, fordi det gjør virkelig vondt. 

Skrev et dikt om henne, som fikk pappa til å gråte, og de skal visst nå lese det opp i kapellet. På den måten har jeg i alle fall vært en liten del av det. 

Anonymkode: 4bdfd...fd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer ❤️

Du, bestemoren din ville helt sikkert ønsket at du reiste! 😊

(Og skal jeg være beinhard, så kan jeg legge til at hun er død, og aner ikke hvem som møter opp...)

God tur!

(Når du kommer hjem kan du besøke graven, legge på blomster og ta en liten "prat")

Anonymkode: d7856...2cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kondolerer ❤️

Du, bestemoren din ville helt sikkert ønsket at du reiste! 😊

(Og skal jeg være beinhard, så kan jeg legge til at hun er død, og aner ikke hvem som møter opp...)

God tur!

(Når du kommer hjem kan du besøke graven, legge på blomster og ta en liten "prat")

Anonymkode: d7856...2cb

Det første du skrev fikk meg faktisk til å gråte, fordi jeg kan høre henne si det. "ikke tenk på meg, jeg er død uansett, dra ut og kos deg du". 

Hun skal kremmeres, og bli spredd med bestefar, noe jeg heller ikke får deltatt på da jeg sitter i en annen by med eksamen når det skjer. Men jeg får snakke med henne ut i luften. 

Anonymkode: 4bdfd...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bestemoren din med deg i hjertet, uansett hvor du reiser hen i livet ❤️ Så om du er i USA kan du jo tenke litt på bestemor og mimre om fine stunder.

 

Hvis du kjenner på at dette er en tanke du ikke kan legge fra deg kan du evt høre med foreldrene dine om de kan dekke noe av beløpet for å ombooke billetten? 

Anonymkode: afbb3...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det første du skrev fikk meg faktisk til å gråte, fordi jeg kan høre henne si det. "ikke tenk på meg, jeg er død uansett, dra ut og kos deg du". 

Hun skal kremmeres, og bli spredd med bestefar, noe jeg heller ikke får deltatt på da jeg sitter i en annen by med eksamen når det skjer. Men jeg får snakke med henne ut i luften. 

Anonymkode: 4bdfd...fd5

Klem til deg, TS :hjerte: Så trist at du mistet begge besteforeldrene dine på så kort tid, og at omstendighetene er som de er. Synes flyselskapet er for mye "business-minded" når de krever så mye penger.

I det du skriver, leser jeg at du er lei deg for å kanskje ikke kunne delta i minnestunden, å ikke kunne ta avskjed med bestemor, sammen resten av familen. Men siden reisen er en gave fra din bestemor, så tenker jeg at det å reise kan bli din egen minnestund for både henne og bestefar. At du kan oppleve noe fint og samtidig tenke på dem, sende takk til bestemor som ga deg denne gaven, tenne lys, gråte om du vil.

Når det gjelder seremonien med askespredning, så går det kanskje an å få tatt eksamen på annet tidspunkt? Vet ikke selv, men synes det er så tungtveiende at det må tas hensyn til.

Ønsker deg mulighet til å sørge på et ordentlig vis, og da er seremonier viktige. Ja - de døde er døde, men de levende trenger å kunne finne en forsoning med sorgen, skape en god avslutning på tiden med de som er borte.

Anonymkode: 4da19...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig det kan hjelpe at du lager en liten stille stund med lys og slik, eller det som passer for deg, der du er, den dagen det er begravelse ? En liten egen seremoni med varme tanker og farvel.

uansett: kondolerer og ❤️

Anonymkode: bc78f...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor som er død, og mormor jeg skal til usa med. Jeg hater å fly, gruer meg til dagen fra før av, og mens minnestunden pågår er jeg langt oppe i skyene. Jeg får evt tenke at jeg tar noen minutter på flyet å tenker på henne. Det er rart at hun er borte, mest fordi bestemor og bestefar er de første jeg mister. Jeg overlever nok, men takk for støtten❤️

Anonymkode: 4bdfd...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...