Gå til innhold

Hvor plasserer du feks foreldre generasjonen i aldersmessig?


tussi84

Anbefalte innlegg

Sånn for å prate generelt om en aldersgruppe eller flere generasjoner.

Per idag tenker jeg gjerne på generasjoner aldersmessig som..

Etterkommerende.. alt fra baby til tenåringer, unge voksne fra 0 til 25 år

Foreldre generasjonen mellom 20 til 50. De fleste får barn enten i 20 årene eller 30 årene, og barna bort stort sett hjemme til de er ferdig med vgs, med mindre de flytter ut på hybel tidligere. 

Beste Foreldre generasjon 45 til 75 år. Da har alle barna flyttet ut, og foreldrene er ferdig med oppdragelsen, og får bedre tid til seg selv igjen. 

Oldeforeldre generasjonen 70 ++

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldregenerasjonen for meg spenner seg fra 20 åra til 50 Åra, da jeg tenker på barn opp til 18 år og folk får ofte barn sent nå, så tenker mange tenåringer har foreldre i 50 åra. 

Besteforeldre generasjonen spenner seg fra 50 åra til oppi 70 ish

Oldeforeldre fra over 70 og oppover. Men tror det er mest vanlig å ikke bli oldeforeldre før man er 80-90. For min egen del oppleves det uvanlig å ha oldeforeldre i live. Hverken jeg, min samboer eller mitt barn har oldeforeldre som lever. Vi fikk ikke engang oppleve de

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker jeg om foreldregenerasjonen, sikter jeg som regel til min foreldre og deres jevnaldrende, dvs de som nå er mellom 60 og 75. For meg er det helt absurd å snakke generelt om folk som er yngre enn meg som foreldregenerasjonen, da må det være i en klart definert sammenheng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...