Gå til innhold

Toyot Auris hybrid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det verdt det? Jeg mener, gir det nok økonomisk og miljømessig gevinst? Har prøvekjørt og tenker at det er en tam bil med mye knirk i interiøret. Men, jeg har lovet meg selv å ha et åpent sinn i forhold til den økonomiske og miljømessige delen.

Eller finnes det andre hybrider som er litt sprekere og mindre plastikk, som kan anbefales? 

Anonymkode: 330c1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De allerfleste hybrider er gørr å kjøre. Det skyldes CVT girkassen som de fleste anvender. Mye støy, lite effekt, ingen entusiastisk kobling mellom sjåfør og vei.

Hva angår miljøgevinsten så er det relativt lett å skjønne: Hybrid er grei for by og forstad, ikke landeveiskjøring.

Anonymkode: b8218...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De allerfleste hybrider er gørr å kjøre. Det skyldes CVT girkassen som de fleste anvender. Mye støy, lite effekt, ingen entusiastisk kobling mellom sjåfør og vei.

Hva angår miljøgevinsten så er det relativt lett å skjønne: Hybrid er grei for by og forstad, ikke landeveiskjøring.

Anonymkode: b8218...0e9

Ja de er kanskje kjedelige alle sammen, har kun prøvd denne. For all del, den funker greit til bykjøring, men veldig tamt når jeg skal opp bakker, og hei så mye støy og knirking i interiør. Jeg tror kanskje jeg går for en bensin istedet.

Anonymkode: 330c1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker min! Har kuttet kost på drivstoff og syns det funker flott til både by og landevei. Behagelig å kjøre også. 

Anonymkode: cf872...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med sistemann. Når jeg trykker inn power-knappen, får jeg mer enn nok effekt for mitt bruk. Ikke knirker han heller. 

Det eneste jeg har å utsette er at batteriet tar stor plass, slik at både bagasjerom og baksete blir litt trangt. Men jeg kjører stort sett alene, så det plager meg ikke i hverdagen.

Anonymkode: 70c67...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker min! Har kuttet kost på drivstoff og syns det funker flott til både by og landevei. Behagelig å kjøre også. 

Anonymkode: cf872...378

Jeg har diesel nå, og bruker ca 1 (50 liter) tank på 100 mil langkjøring, veldig økonomisk. Hva slags forbruk snakker vi om på en hybrid? 

Anonymkode: 330c1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med sistemann. Når jeg trykker inn power-knappen, får jeg mer enn nok effekt for mitt bruk. Ikke knirker han heller. 

Det eneste jeg har å utsette er at batteriet tar stor plass, slik at både bagasjerom og baksete blir litt trangt. Men jeg kjører stort sett alene, så det plager meg ikke i hverdagen.

Anonymkode: 70c67...e91

Enig! 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har diesel nå, og bruker ca 1 (50 liter) tank på 100 mil langkjøring, veldig økonomisk. Hva slags forbruk snakker vi om på en hybrid? 

Anonymkode: 330c1...1e1

Jeg har gått fra å fylle en gang i uka til en i måneden, på samme kjøring. 

Anonymkode: cf872...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! 

Jeg har gått fra å fylle en gang i uka til en i måneden, på samme kjøring. 

Anonymkode: cf872...378

Oj, det er jo veldig bra! Har du/dere stasjonsvogn eller kombi? 

Anonymkode: 330c1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj, det er jo veldig bra! Har du/dere stasjonsvogn eller kombi? 

Anonymkode: 330c1...1e1

Ikke stasjonsvogn. Har Toyota Auris active sport 2016 utgave. 

Anonymkode: cf872...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre hybrid er litt tilvenning. I starten brukte jeg like mye drivstoff som før. Man lærer å kjøre litt mer energieffektivt. 

Anonymkode: cf872...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke stasjonsvogn. Har Toyota Auris active sport 2016 utgave. 

Anonymkode: cf872...378

Kanskje det utgjør en forskjell i forhold til kjøreopplevelse hvis jeg prøver en kombi istedet for stv? Den jeg prøvde er vel 2016 også, touring active sport 1.8

Anonymkode: 330c1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Kanskje det utgjør en forskjell i forhold til kjøreopplevelse hvis jeg prøver en kombi istedet for stv? Den jeg prøvde er vel 2016 også, touring active sport 1.8

Anonymkode: 330c1...1e1

Det vet jeg ikke. Jeg liker ikke stasjonsvogna til Auris, og mener å ha hørt at de er veldig ulike - uten at jeg kan underbygge den kommentaren (altså hva ulikheten er). Min bil «flyter» i trafikken og passasjerer har kommentert at den er behagelig, myk og kjører smidig. Jeg kjører relativt ofte langt og da er den virkelig god, stopper ofte kun fordi jeg er trøtt, tissetrengt eller begge deler. Den er altså god å kjøre i. ☺️

Anonymkode: cf872...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf GTE var den hybriden jeg endte opp med, den går bra og har ordentlig automatkasse iforhold til Toyota driten.

Anonymkode: 5548a...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...