Gå til innhold

Hvordan starte russebuss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var ikke sikker på hvor jeg kunne spørre og jeg er klar over at dette kanskje ikke er rette forumet å spørre i, men jeg tar en sjans. Det har seg slik at jeg skal være russ i 2021, så det er enda en stund til. Jeg og mine venner skal ha buss og vi er til nå 20 stk og mangler 4. Vi skal ha det første bussmøte nå til helgen for å diskutere diverse ting. Vi sliter litt med hvordan vi skal komme i gang, og lurte derfor på om noen av dere gjerne har hatt buss, eventuelt om dere har sønner eller døtre som er eller var på buss. Hva må man huske på? Hvordan starter man? Hva er det man trenger?

Jeg vet at mange voksne ikke er veldig begeistret over hvordan russekulturen har blitt, og hvor mye penger vi faktisk bruker, men husk at dette er vårt valg og vi bruker våre egne penger som vi tjener helt selv. Dere trenger derfor ikke skrive under alt det negative som kommer med å ha buss:) 

HVIS DERE HAR TIPS TIL ANDRE PLASSER JEG KAN PUBLISERE DETTE, SI IFRA!

Anonymkode: 556d7...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå fantastisk :) Nå er det riktignok ca 20 år siden jeg selv var på russebuss, så kanskje du synes mine tips er teite men jeg tar sjansen og deler likevel!

Tenker at å starte en russebuss kan sammenlignes med en rekke andre prosjekter, så kanskje litt prosjektstyring kan være relevant. Derfor noen tips;

  • Bygg laget - finn ut hvem som skal være med. Her har dere kommet langt allerede, men har plass til noen fler. Er det noen type kompetanse / personligheter dere skulle hatt med i tillegg til de dere allerede har? 
  • Få laget til å bli et team. Avstem forventninger - for russebuss er kanskje villigheten deres til å bruke tid og penger essensiell. Har dere relativt like tanker ifht hvor mye penger dere skal bruke? Trenger dere å bruke tid og energi på å bli kjent - å bli en «gjeng»? Kan dere finne på en morsom team-greie for å bli bedre kjent?
  • Definer oppgavene som må løses. Dere MÅ ha en buss, hvordan fungerer det i dag? Hvilke andre oppgaver skal løses? Eks interiør, konsept, det ytre, lyd, bussgenser, låt osv. Få frem alle oppgavene og finn ut hvem som har lyst til å bidra hvor. Dere har sikkert masse talenter i gruppa, bruk de!
  • Snakk om fremdrift og milepæler. Bli enige om de «store tingene», og når de skal løses. Hvordan skal dere jobbe fremover? I mindre grupper, faste større møter osv?

Kos dere masse, og så lenge dere bruker deres egne penger, som dere selv har jobbet og tjent, syns jeg dere kan gjøre som dere selv vil. Men husk å avstemme hvor mye penger - hvis noen vil putte i 50.000 hver, mens andre bare 10.000 kan dere potensielt få et problem. Snakk om det og finn løsninger!

Og et lite ps: russetiden er awsome. To måneder etter (og i livet deretter) betyr den derimot ikke en dritt, så det kan være litt edruelig ifht budsjett hvis det går på bekostning av andre ting dere heller burde brukt penger på (som lappen, sparing, at man må jobbe så mye for å hente inn penger at det går utover skole og man derfor ikke kommer inn på studiene man ønsker osv).

HAVE FUN 💃

Anonymkode: b3cf0...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...