Gå til innhold

Dvask mage. Hva er mest effektivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har født tre barn. Gikk opp endel i vekt, og gikk ned over halvparten. Magen er veldig dvask og må nok slankes mer men det jobber jeg med. Jeg spiser ubersunt og trener hver dag så kosthold og aktivitet er på plass. Er det situps som er best? 

Smører med bra krem hver dag, og håper huden vil trekke seg mer sammen. 

Anonymkode: fbdb9...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å fjerne magefettet og håpe at huden trekker seg tilbake. Kremer osv. har jeg ingen kompetanse på.

Men herremin, du har født TRE BARN. Livets mirakel - HELE TRE GANGER. Kroppen endrer seg etter en graviditet, og noe av det er permanent. Det er helt sjukt hva dere kvinner går gjennom for at generasjonene skal gå videre, så jeg bøyer meg i støvet.

Prøv å leve med å akseptere endringene, så er det ikke sikkert det er så viktig for deg at huden  tilbake likevel. Den blir nok aldri helt skinnsofa igjen - men du fikk jo tre utrolig fine premier :)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sandum.PT skrev:

Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å fjerne magefettet og håpe at huden trekker seg tilbake. Kremer osv. har jeg ingen kompetanse på.

Men herremin, du har født TRE BARN. Livets mirakel - HELE TRE GANGER. Kroppen endrer seg etter en graviditet, og noe av det er permanent. Det er helt sjukt hva dere kvinner går gjennom for at generasjonene skal gå videre, så jeg bøyer meg i støvet.

Prøv å leve med å akseptere endringene, så er det ikke sikkert det er så viktig for deg at huden  tilbake likevel. Den blir nok aldri helt skinnsofa igjen - men du fikk jo tre utrolig fine premier :)

Takk for fine ord. Perfekt blir det nok ikke, men kunne ønske jeg kunne gå i en litt tettsittende singlet uten at magen stikker for mye ut. 

Anonymkode: fbdb9...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sandum.PT skrev:

Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å fjerne magefettet og håpe at huden trekker seg tilbake. Kremer osv. har jeg ingen kompetanse på.

Men herremin, du har født TRE BARN. Livets mirakel - HELE TRE GANGER. Kroppen endrer seg etter en graviditet, og noe av det er permanent. Det er helt sjukt hva dere kvinner går gjennom for at generasjonene skal gå videre, så jeg bøyer meg i støvet.

Prøv å leve med å akseptere endringene, så er det ikke sikkert det er så viktig for deg at huden  tilbake likevel. Den blir nok aldri helt skinnsofa igjen - men du fikk jo tre utrolig fine premier :)

Herregud FOR et fint svar 😍❤️

Anonymkode: 18528...e3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sandum.PT skrev:

Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å fjerne magefettet og håpe at huden trekker seg tilbake. Kremer osv. har jeg ingen kompetanse på.

Men herremin, du har født TRE BARN. Livets mirakel - HELE TRE GANGER. Kroppen endrer seg etter en graviditet, og noe av det er permanent. Det er helt sjukt hva dere kvinner går gjennom for at generasjonene skal gå videre, så jeg bøyer meg i støvet.

Prøv å leve med å akseptere endringene, så er det ikke sikkert det er så viktig for deg at huden  tilbake likevel. Den blir nok aldri helt skinnsofa igjen - men du fikk jo tre utrolig fine premier :)

Kunne ikke vært mer enig! Kroppen din er helt utrolig TS :) 

Anonymkode: aa0ca...8a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ridebukselårflesket, sideflesket og mageflesket jeg vil til livs. 

Anonymkode: fbdb9...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockering med vekter tar sideflesk og mage! Ellers vil du kanskje alltid ha litt mage, prøv å forsoning deg med at det er OK. Du har jo født barn og kroppen din har gjennomgått en kjempeforandring. 

Anonymkode: 7c94d...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste mageøvelsene er faktisk ikke de øvelsene som går direkte på magen 🙂 De beste er typ markløft, knebøy og lignende. Likevel er det langt fra bortkastet med situps, planke, crunches osv. dette trener kjernemusklaturen og en sterk kjernemusklatur vil hjelpe deg med å utføre nettopp øvelser som markløft korrekt. Vertfall når du begynner å løfte tyngre. 

Ellers er det ikke trening som gir folk six-pack/markert mage, det aller viktigste for en stram mage er lav fettprosent😊 

Lykke til!

Anonymkode: 4549e...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke veien til å bli fornøyd med seg selv er å spise ubersunt og trene nesten hver dag. Da blir det så mye fokus på hva du skal oppnå. Kan du lage deg andre mål med treningen? Ved å få til og mestre andre ting som å holde planken så og så lenge, løfte egen kroppsvekt i øvelser, klare pull up osv går fokus kanskje bort fra hvordan kroppen ser ut til hvordan kroppen fungerer og hva den klarer å oppnå. På veien skjer det litt av hvert av kroppslige forandringer i tillegg fordi man blir sterkere og fastere, i tillegg får du kanskje er energi som en bonus? 

Anonymkode: 46dc4...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For huden på magen sin del så har jeg noen tips😊 noen funket på meg og andre skulle jeg ønske at jeg lærte tidligere. 

- Ikke gå for fort ned! Da kommer den pløsete huden, for huden henger ikke med på altfor raske endringer. 

- Drikk masse vann

- Sunt fett som f.eks. nøtter og avokado smører kroppen fra innsiden 

- Planken er mer effektiv for magen enn sit-ups

 

 

 

Anonymkode: 50cde...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For huden på magen sin del så har jeg noen tips😊 noen funket på meg og andre skulle jeg ønske at jeg lærte tidligere. 

- Ikke gå for fort ned! Da kommer den pløsete huden, for huden henger ikke med på altfor raske endringer. 

Mener ikke å kuppe tråden, men er dette virkelig sant sånn jevnt over?

Gikk ned mye over forholdsvis kort tid (3 mnd) og stort sett (få unntak, en ting var å kutte ut "kos") kun ved å kutte ned kaloriene litt, og så trene til jeg så mannen med ljåen (jogging, sykkel, gåturer, gjerne flere timer, 3-4 ganger i uka)

Huden min ser ikke dvask ut i det hele tatt, og det jeg var mest redd for , "hengehud" , finnes ikke. Hadde jeg bare flaks?

Anonymkode: 03521...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener ikke å kuppe tråden, men er dette virkelig sant sånn jevnt over?

Gikk ned mye over forholdsvis kort tid (3 mnd) og stort sett (få unntak, en ting var å kutte ut "kos") kun ved å kutte ned kaloriene litt, og så trene til jeg så mannen med ljåen (jogging, sykkel, gåturer, gjerne flere timer, 3-4 ganger i uka)

Huden min ser ikke dvask ut i det hele tatt, og det jeg var mest redd for , "hengehud" , finnes ikke. Hadde jeg bare flaks?

Anonymkode: 03521...9a3

Noen er heldig og har spenstigere hud enn andre☺️ Alder spiller også inn her. Men ja, både når det kommer til strekkmerker og slapp hud anbefales det å ikke rase raskt ned i vekt. 

Anonymkode: 50cde...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.4.2019 den 21.39, Sandum.PT skrev:

Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å fjerne magefettet og håpe at huden trekker seg tilbake. Kremer osv. har jeg ingen kompetanse på.

Men herremin, du har født TRE BARN. Livets mirakel - HELE TRE GANGER. Kroppen endrer seg etter en graviditet, og noe av det er permanent. Det er helt sjukt hva dere kvinner går gjennom for at generasjonene skal gå videre, så jeg bøyer meg i støvet.

Prøv å leve med å akseptere endringene, så er det ikke sikkert det er så viktig for deg at huden  tilbake likevel. Den blir nok aldri helt skinnsofa igjen - men du fikk jo tre utrolig fine premier :)

🙌🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Om det er hud får du ikke gjor noe. Er du slank ellers? 

Jeg ville satset på hard stryke 3 økte i uka og redusert fettprosenten mest mulig og se hva du har igjen av hud da. Er det mer hud når du er strammet opp så må du evt operere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 25.4.2019 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Rockering med vekter tar sideflesk og mage! Ellers vil du kanskje alltid ha litt mage, prøv å forsoning deg med at det er OK. Du har jo født barn og kroppen din har gjennomgått en kjempeforandring. 

Anonymkode: 7c94d...c92

Rockering med vekter?  Hvordan får du rocket med vekter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke veien til å bli fornøyd med seg selv er å spise ubersunt og trene nesten hver dag. Da blir det så mye fokus på hva du skal oppnå. Kan du lage deg andre mål med treningen? Ved å få til og mestre andre ting som å holde planken så og så lenge, løfte egen kroppsvekt i øvelser, klare pull up osv går fokus kanskje bort fra hvordan kroppen ser ut til hvordan kroppen fungerer og hva den klarer å oppnå. På veien skjer det litt av hvert av kroppslige forandringer i tillegg fordi man blir sterkere og fastere, i tillegg får du kanskje er energi som en bonus? 

Anonymkode: 46dc4...b1a

Åh. Jeg ser bonusene. Isjias smertene har avtatt. Jeg bruker bena helt annerledes enn før når jeg går i bakker og føler jeg nå belaster riktig. Det er mye lettere å bevege seg.  Skuldrene har rettet seg mye mer opp og holdningen er bedre. Her har det skjedd en fysisk stor endring. Dette har jeg hatt lyst til å gjøre noe med lenge men ikke visst hvordan. En øvelse i en video viste meg det tilfeldig. Kiloene er færre, kondisen bedre. Jeg bruker ikke evinnelig tid på trening så det kupper ikke all tid. Er inne i 5 måned nå og har ingen problemer med livsstilen. Bmi var 29,8. Nå er den 25,4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, theTitanic skrev:

Åh. Jeg ser bonusene. Isjias smertene har avtatt. Jeg bruker bena helt annerledes enn før når jeg går i bakker og føler jeg nå belaster riktig. Det er mye lettere å bevege seg.  Skuldrene har rettet seg mye mer opp og holdningen er bedre. Her har det skjedd en fysisk stor endring. Dette har jeg hatt lyst til å gjøre noe med lenge men ikke visst hvordan. En øvelse i en video viste meg det tilfeldig. Kiloene er færre, kondisen bedre. Jeg bruker ikke evinnelig tid på trening så det kupper ikke all tid. Er inne i 5 måned nå og har ingen problemer med livsstilen. Bmi var 29,8. Nå er den 25,4. 

Har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...