Gå til innhold

Lest ferdig Discworld, hva nå?


Collan

Anbefalte innlegg

Da er det offisielt: Discworld-serien av Terry Pratchett, som har vært fantastisk kos på lange vår-, sommer og sensommerkvelder over flere år, er nå et avsluttet kapittel, siden jeg har lest alle sammen. Nå lurer jeg på hva jeg skal lese mens jeg sitter ute i de lange kveldene den sommeren som kommer nå og somrene etter det. 

Jeg leser selvsagt andre bøker enn disse, men de har vært den ultimate leseopplevelsen når man sitter ute en stille sommerkveld. Den flotte blandingen av britisk humor, satire på vår verden og underfundig livsfilosofi har jeg ikke funnet noe annet sted, kanskje med unntak av i Hitchhicker's guide to the galaxy.

Er det noen som har noen tips til lignende bøker/forfattere?

Og for de av dere som ikke har lest Discworld-bøkene, dere bør absolutt sjekke dem ut, det er noe av det beste jeg har lest uansett sjanger. Det er ikke fantasy i klassisk forstand; det er tydelig vår verden i en lett kamuflert utgave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke har lest Good Omens (Terry Pratchett og Neil Gaiman) bør det være første stopp. Den er helt fantastisk, og helt i samme gate som Discworld og Hitchhiker.

Ellers kan jeg anbefale serien The Chronicles of Master Li and Number Ten Ox av Barry Hughart. Det er fantasyhumor på sitt beste, og troner som regel de fleste lister over undervurderte fantasybøker. Det finnes ikke Kindle-versjon av enern, men det er faktisk verdt å skaffe seg en fysisk kopi av denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...