Gå til innhold

Microsoft Works

Fremhevede innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg har skrevet jobbsøknad i Microsoft Works, og nå får jeg mail tilbake fra den potensielle arbeidsgiveren at de ikke kan åpne filene. Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må antakeligvis konvertere fra Works til ett eller annet leselig format. Det finnes konverterere som gjør dette.

En annen, og antakeligvis bedre løsning, er å skrive søknaden direkte i en ordentelig tekstbehandler.

Hvis du vil ha en bra og gratis løsning, kan du laste ned OpenOffice: http://www.openoffice.org/

Og et tips til: Du kan fint slutte å bruke Works. Det er ikke et bra program.

Gjest Violetta
Skrevet
Du må antakeligvis konvertere fra Works til ett eller annet leselig format. Det finnes konverterere som gjør dette.

En annen, og antakeligvis bedre løsning, er å skrive søknaden direkte i en ordentelig tekstbehandler.

Hvis du vil ha en bra og gratis løsning, kan du laste ned OpenOffice: http://www.openoffice.org/

Og et tips til: Du kan fint slutte å bruke Works. Det er ikke et bra program.

OK, det var nå det som fulgte med maskinen og det jeg hadde tilgjengelig. Hva skjedde med gode gamle Word?

Skal prøve Openoffice.

Skrevet

Hei igjen.

"Gode, gamle" Word hører til Office-serien. Problemet er at den koster ca. 1200,- for den aller billigste. Da synes jeg OpenOffice er et bedre alternativ. Du får den NÅ og den er gratis.

Gjest Violetta
Skrevet
Hei igjen.

"Gode, gamle" Word hører til Office-serien. Problemet er at den koster ca. 1200,- for den aller billigste. Da synes jeg OpenOffice er et bedre alternativ. Du får den NÅ og den er gratis.

Tror du jeg kan klippe og lime inn søknaden? Har jobbet mye med den og er veldig fornøyd.

Tilleggsspørsmål:

Er det slik at Microsoft Works er et billig drittprogram som bare leveres med maskiner? Det så jo helt ok ut når jeg brukte det, men det hjelper jo ikke stort om bare jeg kan lese filene jeg lager.

Skrevet

Jeg tror du kan åpne works-filen direkte i openoffice. Hvis ikke kan du godt klippe og lime, ikke noe problem.

Skrevet

Tror du jeg kan klippe og lime inn søknaden? Har jobbet mye med den og er veldig fornøyd.

Tilleggsspørsmål:

Er det slik at Microsoft Works er et billig drittprogram som bare leveres med maskiner? Det så jo helt ok ut når jeg brukte det, men det hjelper jo ikke stort om bare jeg kan lese filene jeg lager.

Kan ikke Works noe videre, så jeg vet ikke om du kan klippe og lime.

JEG synes Works er både billig og dritt (bare min mening, da). Det funker sikkert greit for små utskrifter og sånt. Hovedproblemet er at andre ikke kan lese det. Har ikke brukt det på mange år.

Mener OpenOffice kan både lese og lagre Word.

Gjest Ikke innlogget
Skrevet

Du kan lagre works filer som .doc, og da skal det i prinsippet bare være å hente dem opp med Word. Men format og redigering kan bli noe merkelig. Hvis du ikke har allverdens fancy layout og det haster så kan du kanskje prøve å få teksten inn i wordpad som med all sannsynlighet ligger inne på maskinen din og deretter sende den som .rtf. De fleste har wordpad eller noe som kan lese .rtf filer.

Ellers synes jeg forslaget om OpenOffice er bra. Jeg hadde også Works, men byttet til OO for jeg syntes også det ble altfor mye styr med omdøping av filformat. Og den snakker helt greit med alle Microsoft Office delene, selv om grafer kan endre litt karakter når de hentes opp i Excel.

Gjest Violetta
Skrevet

Det ender med at jeg skriver det ut og leverer det personlig. Konvertering av filene kan jo endre oppsettet fullstendig, og det liker jeg ikke.

Får sjekke ut OpenOffice en annen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...