Gå til innhold

Høyde-diskusjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom denne forumet i ny og ne årene opp igjennom, og nesten hver gang jeg er innom, foregår det alltid en eller annen diskusjon som har med høyde å gjøre, og det synes jeg er ganske fascinerende, i grunn.

 

Hva er det med høyde som gjør at folk fokuserer så mye på det? Temaer som "Er jeg for lav?", "Er 180 cm for lavt?","Ville du datet en dame på 190?" osv.

 

Hvorfor er høyde så viktig? Så viktig at det er en tema som gjentatte ganger diskuteres her, på ulike måter og med mange forskjellige varianter.

 

Og det er bare her jeg blir bevisst på høyden min, siden jeg er 177 (kvinne) cm høy, da først blir jeg veldig klar over hvor høy jeg er, i hverfall til kvinne å være. 

 

Hvorfor er høyde så viktig for dere? Bare lurer.

Anonymkode: 26cbb...e1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel et ønske om å ikke skille seg ut og å passe inn, både når det gjelder en selv og f.eks eventuelle partnere. 

Ulike samfunn har jo et ideale på hva som er fint og hvordan ting skal være og vi som mennesker har et ønske om å passe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent oppgir hvor høy hun er i Tinder-profilen sin, dette forklarer hun med at hun ikke gidder å date menn som er kortere enn henne. Samtidig maser hun daglig om hvordan hun lengter etter familie og barn... 

Jeg synes det er litt sprøtt, skjønner ikke helt denne høydegreia. Selv er jeg i underkant av 180, og var en stund sammen med en mann som ikke fikset at jeg gikk i høye hæler, for da følte han seg så liten. Ekstrem turnoff. Så jeg har vel egentlig ikke noe godt svar til deg, bare vit at vi er flere som ikke helt skjønner hvorfor høyde er så viktig 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært innom denne forumet i ny og ne årene opp igjennom, og nesten hver gang jeg er innom, foregår det alltid en eller annen diskusjon som har med høyde å gjøre, og det synes jeg er ganske fascinerende, i grunn.

 

Hva er det med høyde som gjør at folk fokuserer så mye på det? Temaer som "Er jeg for lav?", "Er 180 cm for lavt?","Ville du datet en dame på 190?" osv.

 

Hvorfor er høyde så viktig? Så viktig at det er en tema som gjentatte ganger diskuteres her, på ulike måter og med mange forskjellige varianter.

 

Og det er bare her jeg blir bevisst på høyden min, siden jeg er 177 (kvinne) cm høy, da først blir jeg veldig klar over hvor høy jeg er, i hverfall til kvinne å være. 

 

Hvorfor er høyde så viktig for dere? Bare lurer.

Anonymkode: 26cbb...e1c

Du er da ikke spesielt høy. Jeg er høyere enn deg, men kjenner da likevel andre kvinner i bøtter og spann som er høyere enn meg.

Anonymkode: 74062...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...