Gå til innhold

Bryllupsgave: Hva skal jeg gi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bedt i bryllup til noen som ikke har ønskeliste. Det eneste de sier er at de har alt de trenger av de tradisjonelle tingene som gis bort i bryllupsgave, som servise, bestikk og glass. Hva i alle dager skal jeg da gi i gave? 
For å spore til kreativitet og for å ikke låse dere fast i et bestemt spor vil jeg si minst mulig om brudeparets interesser og hvordan de er. 

Pris: jeg er alene og har dårlig råd, så ca 500 kroner er det jeg kan bruke på gaven. Jeg er ikke det minste kunstnerisk eller flink med hendene, så hjemmelaget gave vil neppe bli noen suksess, for å si det mildt. :fnise:  

 

Anonymkode: aa18d...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gavekort på f.eks kino eller teater

Anonymkode: 5c647...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ofte Rørospledd, men de er jo over budsjettet ditt, så da hadde jeg gått for Røros sitteunderlag. Ellers er kanskje gavekort på en klatrepark (Høyt & lavt e.l.) en ide?

Anonymkode: e96d8...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kjenner du noen som er gode på håndarbeid? F. Eks matchende votter kan være noe, med datoen på votten.

Ellers se på interesser. Er de tur mennesker? 

Du kan også gi de penger i en konvolutt og skrive at det er et innskudd til bryllupsreisen om du vet de skal på det :)

Anonymkode: 7377f...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

De har ikke lagt ut gaveliste pga de vil ha kash.

Kash er uaktuelt. Det er blandede meninger om å gi penger i bryllupsgave, men akkurat det er en annen diskusjon. Veldedighegsgave er heller ikke noe jeg kunne tenke meg å gi. «I deres navn har jeg gitt en familie to geiter.» Meeehh... 

Anonymkode: aa18d...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gitt dem 500 kroner. Mye bedre enn å kjøpe en gave de kanskje ikke har bruk for og som bare ender som skapfyll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gi samlivsbøker som bryllupsgave. Gjerne med en skriftlig oppfordring om at de må lese bøkene sammen, og diskutere innholdet sammen etterpå. Det kan være godt å huske på når de onde dagene kommer. Når det stormer som verst i et forhold, så er det ikke alltid da at man kommer på/orker å innhente kunnskap.

Anonymkode: db7b3...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å gi samlivsbøker som bryllupsgave. Gjerne med en skriftlig oppfordring om at de må lese bøkene sammen, og diskutere innholdet sammen etterpå. Det kan være godt å huske på når de onde dagene kommer. Når det stormer som verst i et forhold, så er det ikke alltid da at man kommer på/orker å innhente kunnskap.

Anonymkode: db7b3...8c4

Da skal du kjenne menneskene godt! Eller at dette er noen som ikke har levd en dag sammen før ekteskapet.

Kan trygt si at det hadde ikke vært noe jeg hadde satt pris på å få, vil til og med strekke meg til å si at jeg hadde blitt fornærmet.

Endret av mereo
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...