Gå til innhold

Hvor dyr gave til venninne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger legger man i en gave til en "vanlig" venninne? Hun er ikke en person jeg er mye sammen med er det jeg mener, hehe. Hun blir 27, så er ikke en stor dag hvis det har noe å si.. 300-400?

Anonymkode: 070b1...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på inntekten din, hvordan hun feirer (om det er en stor fest med 20+ inviterte sier det seg selv at det ikke er gavene det er fokus på) og kvaliteten på deres vennskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du har råd til, men over dette ville jeg neppe gått. Heller under. 200-250 er ikke smålig det heller i min verden. 

Anonymkode: 1e4bf...cac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk aldri jeg har kjøpt bursdagsgave til venninner før. Trodde ikke det var vanlig i voksen alder

Anonymkode: ce150...e58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min vennegjeng pleier vi å legge oss på ca. 200 kroner, men det hender at noen av hos legger inn litt ekstra dersom det er noe spesifikt vi veldig gjerne vil gi som koster mer (vi kjøper som oftest gave sammen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min gjeng legger vi oss på 150-200 kr. Og vi gir gaver kun hvis noen feirer bursdagen sin. Vi er i midten av 20-årene

Anonymkode: 93197...9f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper aldri gaver til hverandre. Men om noen har rundt tall spleiser vi på en ting hvis det blir lag/feiring. Ellers blir det isåfall bare tullegaver med kake som ser ut som pikk, et par partybriller med årstallet etc.

Anonymkode: f735d...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg 300-400 er mye, og du bør i alle fall ikke føle at du må gi en så dyr gave. Jeg er litt eldre enn deg, og gir gaver i denne prisklassen bare til bestevenninnen min.

Min erfaringer er at folk på vår alder legger seg på vinflaske-nivå, altså rundt 150-200 kroner, når det ikke er snakk om runde dager. Veldig mange gir da også en vinflaske.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...