Gå til innhold

Skolestart og flytting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i et elendig forhold. Vi har hatt hvert vårt soverom i over et år, og nå snakker vi ikke sammen. Jeg jobber 45 minutter unna hjemmet. Jeg mistrives her vi bor, og det er ikke barnevennlig her, pga. masse trafikk. Heller ikke slik at barnet som begynner i 1. klasse til høsten kan gå til venner.

Jeg har lyst til å flytte, men syntes det er trist at sønnen ikke skal få gå på skole med de han kjenner i barnehagen. Han har jo gått der siden han var 1 år, og de besøker jo skolen og slikt nå før sommeren for å være forberedt til skolestart. Selv flyttet vi mye da jeg var i skolealder, og byttet skole 3 ganger bare i løpet av barneskolen uten at det var noe problem for meg. 

Tenker at selv om det gikk bra med meg så kanskje det ikke gjør det for han..... Å flytte til egen bolig her vi bor nå har jeg ikke noe lyst til, og det vil jo koste mye mer i reiseutgifter og bompenger. Sparer noen tusenlapper i måneden på å flytte til stedet jeg jobber.

Hva tenker dere om å flytte før barnet starter i 1. klasse når han er så godt kjent med de han går i barnehage med? Alle begynner i samme klasse her, da det er en liten plass....

Jeg får så dårlig samvittighet, men han merker nok at jeg ikke har det bra slik vi har det nå. Er depressiv, og er jo ikke på talefot med hans far enda vi bor i samme hus...

Anonymkode: 94b35...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre å flytte før skolestart enn etter. Barn i den alderen får seg venner lett (som regel). Første klasse er en ny start på mange måter. Tror det kommer til å gå fint på sikt. 

Anonymkode: 5db46...d98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å flytte før skolestart enn etter. Barn i den alderen får seg venner lett (som regel). Første klasse er en ny start på mange måter. Tror det kommer til å gå fint på sikt. 

Anonymkode: 5db46...d98

Enig i denne

Anonymkode: bd30b...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å flytte så tidlig som mulig, de får seg lettere nye venner da. Vi bor midt i grensa mellom to kommuner, så barnet mitt gikk i barnehage i nabokommunen, men begynte på skole i vår kommune. Så alle barna fra barnehagen, begynte på en annen skole. Men det gikk helt fint, og før skolestart var hun bestemt på at hun synes det var greit å starte på denne skolen, fordi "Hun kan jo bare få seg nye venner. Nå starter hun i 3.klasse snart, og ser ut som vi må flytte igjen, to kommuner unna. Da ble hun trist først, men jeg vil flytte pga jobb og mindre reisevei, så jeg har snakket mye positivt om flyttingen og nå er hun klar for det også. Hun kan jo tross alt besøke de gamle vennene sine i helgene.

Anonymkode: d5048...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...