Gå til innhold

Lurt trill rundt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå føler jeg meg som verdens største idiot. Jeg har blitt lurt trill rundt av en catfish i et halvt år.

Jeg traff vedkommende på Tinder. Ja, jeg burde tatt høyde for at jeg kunne bli lurt. Det bør man jo alle gjøre, alltid. Jeg tror ikke jeg er spesielt naiv generelt. Men her ble jeg grundig lurt. H*n sa alt det riktige, hadde alt jeg leter etter, så fantastisk bra ut, var kul og flink til å lytte. Det var også en traumatisk historie der (selvfølgelig). Jeg fikk bilder av feriesteder, leiligheter, jobb, video fra bilen, alt mulig rart. Jeg ante noen ugler i mosen, forsøkte å stille spørsmål i tid og utide for å kanskje underbevisst avsløre feil? Jeg fikk aldri noe svar som ga mistanke. Alt passet inn i systemet. Likevel, jeg ser med egne øyne at bilder er screenshots, crops, printscreens og merkelig satt sammen. På sosiale medier var h*n lukket og låst, selv etter at men fikk åpnet opp tilgang. Lukkede vennelister, ingen nettverk mellom venner. Jeg burde skjønt det da...

En dag forsøkte jeg å få til et møte. Det var plutselig krise. Jeg ventet en stund. Spurte om et nytt møte. Ny krise. Femte gangen jeg spurte etter solide forsikringer hver gang om at h*n virkelig, virkelig ville møtes og var hundre prosent seriøs ble møtet avlyst to timer før. Ny uunngåelig krise. 

Det jeg sitter igjen med er så mange spørsmål. Hvem er det bak all praten? Det er jo en fin person der bak chattingen. Noen som kan ting om politikk og som følger med på nyheter. En som gjør ting og sitter like alene som meg på lørdag kveld med tid til endeløse samtaler. Hvorfor vil denne personen bruke så mye tid på dette? Et halvt år av livet? Hvem er denne personen? Er det noen jeg kjenner? Noen som vil plage meg? Noen som vil meg vondt? Eller er det verre, er det noen der ute på den andre siden som ler av meg? Hvem tilhører bildene egentlig? Hvem er denne personen med de de levende øynene? Er søskenbarna egentlig personen på bildene egne barn? Har jeg fått servert bilder av noen som er gift og har egen familie og blitt tvunget til å lage meg forestillinger om noen som er tatt? Jeg er så lei meg. Jeg føler meg skitten og lurt. Blottstilt og naken. Kanskje det er noen på bussen. Kanskje de vet alt om meg. Men jeg vet også at det er en meningsløs informasjon å ha. At jeg liker pizza, reising, hotellfrokoster og tidlige løpeturen om morgenen. Eller at jeg så veldig gjerne drømmer om å finne en kjæreste. Hva skal noen med den informasjonen? Det er verdiløst all den tid det er bortimot universelle følelser å ha. Likevel føles det ut som noen rev døra av huset mitt... 

Er det flere som har opplevd å bli "catfished"? Hvordan holdt dere i sjakk trangen til detektivarbeid? Jeg har forsøkt alt jeg kan for å finne ut av hvem som er på den andre siden, men jeg tror ikke det er noe poeng. Det ender bare dårlig for alle, og jeg gjør det bare verre ved å lete og bruke mer energi på det. Idag sletter jeg vedkommende på alle kanaler. Det er det eneste rasjonelle å gjøre. Samtidig er jeg lei meg og stritter imot. Hvorfor gjør det så vondt? 

Anonymkode: 25851...1fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det samme, følte meg så utrolig dum og naiv! Men er oppegående og normalt intelligent. Dette er personer som er drevne på dette og vet hva de gjør. Kan trøste deg med at etterhvert vil du legge dette bak deg, og lære av det som jeg har gjort😉

• Liker 1
Skrevet

Sikkert incel. En fyr på 150 kg og colabunn-briller som sitter hjemme i kjelleren i sin mors hus og ikke har sjans på damer overhodet. Koser seg og bruker all fritiden med å chatte med damer på nett og se på bildene de deler, og drømmer "tenk om".

Hvorfor skriver du "h*n"? Vil du enten ikke innrømme at du er lesbisk, eller tror du at historien blir MER anonym av dette?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Million skrev:

Sikkert incel. En fyr på 150 kg og colabunn-briller som sitter hjemme i kjelleren i sin mors hus og ikke har sjans på damer overhodet. Koser seg og bruker all fritiden med å chatte med damer på nett og se på bildene de deler, og drømmer "tenk om".

Hvorfor skriver du "h*n"? Vil du enten ikke innrømme at du er lesbisk, eller tror du at historien blir MER anonym av dette?

Jeg skriver h*n for at det 1) ikke skal være så lett for denne catfishen å se at det er sin historie, gudene vet hva vedkommende vet om mine nettvaner, og 2) fordi det er irrelevant hvilket kjønn det er snakk om. Det gjør akkurat like vondt for alle. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver h*n for at det 1) ikke skal være så lett for denne catfishen å se at det er sin historie, gudene vet hva vedkommende vet om mine nettvaner, og 2) fordi det er irrelevant hvilket kjønn det er snakk om. Det gjør akkurat like vondt for alle. 

Meningsløst.

Men ok. Om du tror det blir bedre av det, så kjør på.

Skrevet (endret)

Jeg har opplevd dette selv, men min historie hadde litt rart utfall. 

Ble kjent med en fyr på nett som virket som en virkelig bra fyr.  Vi snakket masse, og i motsetning til mange andre så var han ikke så på det med sexprat og bilder og sånn.  Vi snakket masse på Skype.  Han sa han jobbet og bodde ikke så langt fra der jeg bodde.  Vi snakket mye om tingene i byen min så det virket veldig realistisk, selv om han var litt vag på hvor han konkret bodde.  Han var alenefar, og jobbet selvstendig som håndverker.

Han var opprinnelig fra et annet sted i landet (hadde dialekt), og han var mye der i den perioden vi snakket pga noe familiegreier.  Etterhvert ga jeg opp fordi det passet jo aldri å treffes, og jeg kuttet han ut ved flere anledninger, men så var han hyggelig å snakke med og et greit tidsfordriv på kveldene.  Til slutt så droppet jeg han bare fordi jeg orket ikke lenger alle bortforklaringer. Tenkte han ikke var interessert nok.

Et par måneder etterpå skal jeg på konsert med noen folk, og ved inngangen ser jeg plutselig et veldig kjent ansikt.  Men siden det har gått en stund, og jeg ikke hadde forventet å se han, så klarer jeg ikke å plassere ansiktet.  Følte liksom at det var noen jeg hadde styrt med på en måte.  Men så oppdager han meg, og smiler, og da skjønner jeg hvem det er. 

Han er der med en gjeng andre også så vi bruker mest kvelden på å smile til hverandre, før vi endte opp med å prate og kline litt utenfor konsertsalen et litt øyeblikk. Vel hjemme så åpner jeg opp for å snakke med han på Skype.  Tenker at nå som vi har møtt hverandre at da er terskelen passert.  Men den gang ei.  Fyren er like vag, og helt lik før vi møttes på konserten. 

Rett etterpå begynner jeg i en ny jobb, og på den jobben kjenner jeg igjen et par av mannfolkene som var i den gruppen han var med.  Så da tenkte jeg at kanskje han faktisk ikke er håndverker men jobber i samme firma.  Søker litt rundt, men finner ikke ut av det.  Et par måneder etterpå er det en stor jobbsamling med folk fra hele landet, og han hadde jo dialekt.  I det vi venter på banketten så ser jeg han, men denne gangen merker jeg at han syns det er kleint og vanskelig....

Jeg finner han etterhvert i oversikten over alle deltagere.  Alt han hadde oppgitt var egentlig feil.  Navn, by, yrke etc.  Videre googling viser at han er gift og har barn.  Jeg snakket kun et par ord med han ut på kvelden, og sa at jeg nå visste han hadde løyet hele veien. 

Har egentlig alltid lurt på hvorfor han var så villig til å bruke så mye tid på bare å prate med meg.  Om det hadde vært sexprat hadde jeg skjønt det, men vi snakket liksom om alt annet enn det.  Han visste jo han aldri ville tørre å møte meg, så da kunne det ikke være med mål om sex heller.  Men det får jeg vel aldri vite.

Endret av pingeling
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme i 2 år. Fikk aldri selfie. Elsket mannen jeg chattet med men ble etter 2 år sint over ikke å ha møttes. Sa til slutt så lenge han var mann og ikke drapsmann ga jeg f i hvordan han så ut jeg elsket personen. Fikk deretter selfie og det var en annen person enn første bildene. Tok meg lang tid svelge dette men vi møttes kort tid etter og han unskylte det med dårlig selvbilde 

Personen jeg chattet med var jo han 

Anonymkode: 3919e...4a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

asiatisk kvinne som hadde stjålet engelsk kvinne sin identitet og bilder. Fikk opp garden når det var snakk om å betale for eksamen hun var i. Når kvinnen endelig skulle ringe så var det ei kvinne som snakket gebrokken engelsk. 

Kontakten ble opprettet via match.com. Aldri mer nettdating.

Anonymkode: be455...bd2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

asiatisk kvinne som hadde stjålet engelsk kvinne sin identitet og bilder. Fikk opp garden når det var snakk om å betale for eksamen hun var i. Når kvinnen endelig skulle ringe så var det ei kvinne som snakket gebrokken engelsk. 

Kontakten ble opprettet via match.com. Aldri mer nettdating.

Anonymkode: be455...bd2

Da har du hatt mega uflaks. Har møtt mange via nettdating og det har gått greit.

Anonymkode: 8224b...ac7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...