Gå til innhold

Facebook og venneforespørsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får venneforespørsel av venners venner, folk jeg aldri har pratet med eller truffet, hva er poenget? Er det frekt å avvise de?

Anonymkode: f3fcc...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aksepterer aldri folk jeg ikke kjenner selv. Venners venner er uinteressante for meg, stort sett. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg aksepterer aldri folk jeg ikke kjenner selv. Venners venner er uinteressante for meg, stort sett. 

Men jeg får spørsmål av mine venner hvorfor jeg ikke har godtatt forespørselen..

Anonymkode: f3fcc...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennforespørsel eller venneforslag?. Jeg har en lei tendens til å ta feil av venneforslag og venneforespørsel. Mange ganger lurt på hvorfor den og den vil bli venn med meg, aner jo knapt hvem det er, så viser det seg at det er et forslag fra Facebook siden vi har en felles venn.

Men om jeg få venneforespørsel fra folk jeg ikke har noe særlig til felles med så avslår jeg.

Anonymkode: 604b1...e7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vennforespørsel eller venneforslag?. Jeg har en lei tendens til å ta feil av venneforslag og venneforespørsel. Mange ganger lurt på hvorfor den og den vil bli venn med meg, aner jo knapt hvem det er, så viser det seg at det er et forslag fra Facebook siden vi har en felles venn.

Men om jeg få venneforespørsel fra folk jeg ikke har noe særlig til felles med så avslår jeg.

Anonymkode: 604b1...e7e

Det er venneforespørsel.

Anonymkode: f3fcc...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, det er ikke frekt, hvorfor i alle dager få informasjon som vi ikke trenger i våre egen hverdag. 

Jeg har slettet både venner osv. Fordi jeg ikke trenger å få gratis historie fra noen som egentlig kunne vært bedre versjon å få det muntlig fra folk selv. 

Facebook har sine baksider. 

Anonymkode: 942e1...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg får spørsmål av mine venner hvorfor jeg ikke har godtatt forespørselen..

Anonymkode: f3fcc...736

Si at du ikke legger til folk du ikke kjenner. Hvor vanskelig er det??

Anonymkode: 95c31...302

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si at du ikke legger til folk du ikke kjenner. Hvor vanskelig er det??

Anonymkode: 95c31...302

De blir fornærmet.

Anonymkode: f3fcc...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir fornærmet.

Anonymkode: f3fcc...736

Da får du velge - stå for det du vil og lev med at andre er uenige, eller føy deg etter deres vilje hvis tanken på at noen ikke liker valgene du tar er helt uutholdelig. Man finner ikke alltid en alternativ løsning som gjør alle glade, og dette er strengt tatt en ubetydelig bagatell.

Jeg legger kun til folk jeg faktisk kjenner og selv har interesse av å ha kontakt med, og ha blitt strengere på hvem jeg legger til med årene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Nei. Teit å legge til folk man ikke kjenner, og i alle fall de man ikke hør møtt. 

Godtar selv kun mennesker jeg vet jeg sier ‘hei’ til når vi treffes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir fornærmet.

Anonymkode: f3fcc...736

Også? Det gjør ikke noe det. At dem ikke forstår at andre bruker facebook anderledes enn dem, er dems problem. Ikke ditt.

Anonymkode: 95c31...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ignorer dem. Vil ikke være venn med folk jeg ikke kjenner. Hvis vennene dine ikke forstår det får det være deres problem

Anonymkode: 41efe...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær klar over at man kan sveipe over en profil  å legge til folk ved uhell. Når j er på Face så sjekker jeg jevnlig utgående forespørsler. Det har hendt at jeg har sendt forespørsel til folk jeg ikke hadde planer om å bli venn med. 

Det er fort gjort!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pipaluk skrev:

Vær klar over at man kan sveipe over en profil  å legge til folk ved uhell. Når j er på Face så sjekker jeg jevnlig utgående forespørsler. Det har hendt at jeg har sendt forespørsel til folk jeg ikke hadde planer om å bli venn med. 

Det er fort gjort!

Jepp, jeg har sjelden sett den stakkars mannen min så flau som da min ikke spesieøt nære venninne "Anne" hadde godtatt venneforespørslen hans... en forespørsel han ikke ante at han hadde sendt :skratte:

Da ble det jo også teit å unfriende henne, og å skrive PM var jaffal flaut, så de er nå venner, da. Har noen sånne jeg og, enten folk jeg må ha lagt til en gang uten å mene det, og folk som er overraskende perifere men sender forespørsel likevel. Takket aldri ja til folk jeg ikke vet hvem er, men folk jeg har en eller annen forbindelse til kan jeg lett akseptere. Skriver ikke så ofte på fb og bare ting jeg like godt kunne sagt i lunsjen. 

Er ikke mange personer det er snakk om, men jeg tror nok at noen ikke egentlig har ment å legge meg til :ler:

Anonymkode: 00b05...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes ikke flaut eller fornærmende å avslå forespørsler fra folk man ikke kjenner, altså. Det er helt lov uten at det er uhøflig.

Anonymkode: 00b05...1f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er flaut og er redd for å virke nedlatende og høy på pæra ved å avvise venneforespørsler. Tror det handler litt om at jeg bor på et lite sted hvor janteloven herjer vilt. Hvem tror hun at hun er, liksom, som avviser venneforespørsler slik? 

Jeg har blitt avvist av et par personer selv, og det overrasket meg hvor kjipt jeg syntes det var da jeg oppdaget det. Det er folk jeg vet godt hvem er og vice versa, selv om vi ikke er nære venner, og de har godtatt forespørsler fra andre som ikke er nærmere venner av dem enn jeg er. Med andre ord er det ikke slik at de bare godtar noen ytterst få av sine aller aller nærmeste. 
Jeg vet jeg overtenker, men det blir veldig sånn: «Liker de meg ikke?», «Hvorfor liker de meg ikke?», «Er jeg så utrolig kjedelig og uinteressant sammenliknet med A og B?»  Jeg har ikke lyst til å framstå på samme måten selv, selv om situasjonen egentlig er annerledes fordi jeg har fått forespørsler fra folk jeg ikke aner hvem er, aldri har hilst på og ikke engang ville gjenkjent om jeg møtte dem på gata.

Anonymkode: 69f21...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har din fulle rett til å avslå venneforespørsler, spesielt når du ikke engang kjenner personen.

Om folk blir fornærmet så får de bare bli fornærmet. Man kan ikke alltid få det som man vil. Avslår selv forespørsler fra folk jeg ikke kjenner, uansett om familie og venner kjenner dem. Jeg velger selv hvem jeg vil ha på min Facebook-liste. Om noen blir furt er det deres problem, ikke mitt. Har heldigvis et liv utenfor sosiale medier som er mye viktigere og mer interessant.

Anonymkode: cf609...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å ghoste. Bare ignorerer forespørselen. 

Anonymkode: a9d0f...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, jeg har sjelden sett den stakkars mannen min så flau som da min ikke spesieøt nære venninne "Anne" hadde godtatt venneforespørslen hans... en forespørsel han ikke ante at han hadde sendt :skratte:

Da ble det jo også teit å unfriende henne, og å skrive PM var jaffal flaut, så de er nå venner, da. Har noen sånne jeg og, enten folk jeg må ha lagt til en gang uten å mene det, og folk som er overraskende perifere men sender forespørsel likevel. Takket aldri ja til folk jeg ikke vet hvem er, men folk jeg har en eller annen forbindelse til kan jeg lett akseptere. Skriver ikke så ofte på fb og bare ting jeg like godt kunne sagt i lunsjen. 

Er ikke mange personer det er snakk om, men jeg tror nok at noen ikke egentlig har ment å legge meg til :ler:

Anonymkode: 00b05...1f8

Sikker på at han ikke hadde sendt til henne med vilje ? .... 

Anonymkode: c98ac...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...