AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #21 Skrevet 30. april 2019 8 timer siden, Thyra skrev: Jeg tror ikke de er stolte fordi de ser på det som en bragd å bli sykelig overvektig. Jeg tror heller ikke de er forbilder i den forstand at de som veier mindre enn dem forsøker å oppnå samme vekt. Jeg tror de er stolte fordi de ser bra ut til tross for sin vekt, de er forbilder for dem som allerede er kraftig overvektige på den måten at de viser at man kan være flott selv om man er stor, man kan vise fram kroppen sin, man trenger ikke å skjule den og skamme seg. De inspirerer andre med samme vekt når det gjelder klær og stil. De viser at det er lov å like seg selv uansett størrelse. Jeg tror ikke det at enkelte ansiktspene, forholdsvis velproporsjonerte kraftig overvektige personer legger ut modellbilder av seg selv bidrar til økt overvekt og økning i fedmerelaterte helseproblemer. Det bidrar kun til at enkelte overvektige kan få mer selvtillitt og livsglede. Det er sikkert stygt å si det, men selv om de er ansiktspene ser de vel ikke så bra ut ellers? Synes du virkelig at det er pent å være så stor? Anonymkode: 0094c...48a
Thyra Skrevet 30. april 2019 #22 Skrevet 30. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er sikkert stygt å si det, men selv om de er ansiktspene ser de vel ikke så bra ut ellers? Synes du virkelig at det er pent å være så stor? Anonymkode: 0094c...48a Jeg synes det er penest å være slank. På samme måte som jeg har andre preferanser på andre områder om hva som er penest. Men jeg kan også synes at enkelte er pene selv om de er overvektige. Ikke fordi de er overvektige. De kan være velproporsjonerte og ha fin hud i tillegg til pent ansikt, pent hår og generell utstråling. Noen av dem kan være penere enn enkelte normalvektige. Om de kler seg pent og utstråler selvtillitt, er de penere enn om de gjemmer seg bort og utstråler dårlig selvtillitt. Det handler om å gjøre det beste ut av det de har. Det virker som om enkelte blir provosert av overvektige som ikke gjemmer seg bort og ber om unnskyldning for at de er til. At enkelte overvektige utstråler at de er fornøyd med seg selv og inspirerer andre til å gjøre det beste ut av det de har og være fornøyd med seg selv, ser jeg bare på som positivt. Det er ikke en oppfordring til de normalvektige om å legge på seg. "Fatshaming" bidrar ikke til mindre overvekt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #23 Skrevet 30. april 2019 On 4/23/2019 at 2:45 AM, Beach said: Jeg synes det er direkte pinlig lesning. Det er som om de allerede har gitt opp og gjør alt de kan for å påvirke folk til å tro at det er greit slik at de kan fortsette å leve usunt. Jeg tror det er ytterst få som er genuint "stor og stolt", som i stolt over ens overvekt. Det viser jo bare at man ikke eier viljestyrke overhodet. Det topper seg når en også skal påstå at man spiser sunt og trener jevnlig, for så å dra opp et par eksempler på slanke folk som tilfeldigvis har dårlig helse for å rettferdiggjøre egen livsstil. De lever i fornektelse. Ja, man lurer jo litt på hva denne stoltheten er. Stolt over at man klarer å spise unormale mengder mat, hvor er bragden i det? At man skal prøve å være fornøyd med den kroppen man har selv om den er utenfor idealet syns jeg er viktig, men er forskjell på fornøyd og direkte stolt over noe som ikke er godt for helsen. Jeg spiser ganske mye men syns det er vanskelig å holde vekten likevel, dvs jeg må kjempe litt for å holde vekten oppe. I de periodene vekten er for lav (og dermed ikke sunt for helsa det heller) er jeg ikke stolt av det, tvert imot vet jeg jo at jeg ser usunn ut. Anonymkode: d6018...777 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #24 Skrevet 2. mai 2019 På 30.4.2019 den 12.54, AnonymBruker skrev: Du mener vel Linda og ikke Inger? Anonymkode: bc5f4...882 Ja noe sånt. Du skjønte uansett hvem det var snakk om. På 30.4.2019 den 12.43, Miramira95 skrev: The token fatty kan svare! Egentlig har jeg sett tråden, eller rettere sagt overskriften, men det er ikke alt jeg gidder bruke dyrebare kalorier på. Jeg har vel aldri noen gang sagt at jeg er stolt fordi jeg er stor. Jeg har vel selv bare sagt at feite ikke trenger å skamme seg. Selv om mange her og der ikke liker valker og hengemage, så er det mange som synes det er fint, og enda flere som lever fint med det. Man er altså ikke stolt fordi man er feit, men man kan være stolt selv om man er feit. Du svarer egentlig ganske greit for deg, men svarer som vanlig også med en god del "spøk" som gjør at du enten skjuler deg bak vitsing og morsomme kommentarer. Du skrev jo en tråd om hvordan du elsket kroppen din på 140kg, og jeg lurer litt på hvordan venner og familie tenker om det... men det er jo selvsagt en annen diskusjon. Håper du faktisk selv innser alvoret i situasjonen din. Anonymkode: b2837...6ac
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #25 Skrevet 2. mai 2019 På 30.4.2019 den 17.12, AnonymBruker skrev: Ja, man lurer jo litt på hva denne stoltheten er. Stolt over at man klarer å spise unormale mengder mat, hvor er bragden i det? At man skal prøve å være fornøyd med den kroppen man har selv om den er utenfor idealet syns jeg er viktig, men er forskjell på fornøyd og direkte stolt over noe som ikke er godt for helsen. Anonymkode: d6018...777 Her var det gode poeng hele veien. Anonymkode: b2837...6ac
dr_zhivago Skrevet 2. mai 2019 #26 Skrevet 2. mai 2019 På 23.4.2019 den 0.07, AnonymBruker skrev: Jeg mener stor i den forstanden av overvektig, sykelig overvektig spesielt, og hovedsakelig kvinner. Med menn ser vi ofte bamsen, den morsomme fyren som tuller med at han spiser mye og drikker øl - derav magen. Men hos kvinner er det noe annet: den store og overvektige kvinnen er stor og stolt av det. Selv om det her er snakk om et usunt kosthold, redusert levealder og mange helserisikoer. Kvinner som Carina Elisabeth Carlsen, Inger Marie Nilsson og Tess Holliday fronter en kampanje som går på Healthy at any size, mens vektnåla deres ligger et sted mellom 130-150 kilo, med en BMI på godt over 40. Hvordan deres eget liv ser ut ved 40, er jeg mer usikker på - men nå risikerer jeg å bli anklaget for fat shaming. Men jeg lurer på hvorfor sykelig overvektige kvinner stiller opp lettkledd og fronter kroppene sine slik. De overspiser, trener for lite og viser frem sin egen dårlig selvkontroll. Jeg har også sett at det finnes representanter for dette her på KG, og er dermed nysgjerrig: hvorfor? Bryr dere så litt om dere selv? Og er det virkelig slik at det finnes et marked for fete, utrente kvinner som blir hyllet i den grad at de ikke bare er store, men også stolt av det? Vedlagt er en link til instagramen til Tess Holliday som er nå som et forbilde Anonymkode: b2837...6ac Folk liker å høre at de dysfunksjonelle livsvalgene deres er ok vettu... det er ganske sykt at folk som eter på seg dødelig overvekt skal komme og prate om "negativt kroppspress" når de selv oppmuntrer folk i faresonen med å fortsette å frotse. Og så skal de alltid overdrive med at det er enten deres livsstil eller anorexi man har å velge mellom. Ingen burde være stolt over å ha en livsstil som bryter ned kroppen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #27 Skrevet 2. mai 2019 9 minutter siden, dr_zhivago skrev: Folk liker å høre at de dysfunksjonelle livsvalgene deres er ok vettu... det er ganske sykt at folk som eter på seg dødelig overvekt skal komme og prate om "negativt kroppspress" når de selv oppmuntrer folk i faresonen med å fortsette å frotse. Og så skal de alltid overdrive med at det er enten deres livsstil eller anorexi man har å velge mellom. Ingen burde være stolt over å ha en livsstil som bryter ned kroppen. Ja, se bare her. Anonymkode: b2837...6ac
dr_zhivago Skrevet 2. mai 2019 #28 Skrevet 2. mai 2019 På 30.4.2019 den 12.45, Illuminatum skrev: Nei, det er mye bedre at de holder seg innendørs og ikke tar kontakt med mennesker. Her er et godt eksempel på det jeg var innom i forrige innlegg. Det er veldig til svart/hvit tankegang på de som forsvarer dette. Det er vel ingen som har sagt at sykelig overvektige folk skal isolere seg i heimen, det er vel heller det at man ikke ønsker å oppmuntre/normalisere livsstilsvalg som er direkte usunne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå